חיפוש באינדקס עסקים

עור בריא בחורף

פורסם מאת: barosh בתאריך: 13 ינואר 2011

החורף הגיע וכמו תמיד: השפתיים נסדקות, הקשקשים מקשטים את הראש ועור הידיים והרגליים יבש למה זה קורה וכיצד ניתן להתגונן?

עור בריא בחורףיובש בעור נוצר בשל תנאי אקלים דוגמת רוח וקור בחורף או שמש בקיץ. במקרים אחרים, הוא תוצאה של מחלות עור דוגמת פסוריאזיס וסבוריאה דרמטיטיס, או מחלות כדוגמת מחלת כליות, אלרגיות וסוכרת. לצד אלה, גם שימוש בחומרי ניקוי ללא כפפות גומי, נטילת תרופות "מייבשות", שהות ממושכת בחדרים ממוזגים, שימוש מרובה במים וסבון וכמובן, הזדקנות העור הטבעית – גורמים ליובש בעור.
בימי החורף, העור באזור הפנים, השפתיים, האף וגב כף היד חשוף מאד לפגעי מזג האוויר: שכבת השומן בעור מאבדת מים בשכבותיה הפנימיות. כתוצאה מכך, העור נעשה אדמומי, סדוק ומלווה בתחושת גירוד ועקצוץ. במקרים קיצוניים יותר אף עלול להיגרם זיהום.

מיכל לזרוביץ’, נטורופתית, מנהלת פורום רפואת עור טבעית באתר doctors.co.il אומרת כי כ-20% מהאוכלוסיה יסבלו מבעיות של עור יבש במהלך החורף, הנעות בטווח שבין אי נוחות אסתטית, לבעיה רפואית של ממש. הסיבה העיקרית להיווצרות בעיות עור יבש, נעוצה בעובדה שרובנו לא מתאימים את שגרת הטיפוח שלנו לאקלים המשתנה. הלחות בחורף נמוכה יותר באופן משמעותי מאשר בקיץ הישראלי, ובנוסף על כך רוב אמצעי החימום הקיימים מפחיתים משמעותית את מידת הלחות באוויר. היובש מוביל לגרד שעשוי, במקרים קיצוניים לגרום להיווצרות של דלקות עור.

יוכי עזיז, נטורפתית בכירה בחברת Solgar אומרת כי שמירה על עור הגוף דורשת תחזוקה שוטפת ומושפעת מגורמים רבים, ביניהם סוג וצבע העור, גורמים גנטיים, השפעות סביבתיות ואפילו מצב רוח. כבר בגיל צעיר רצוי לאמץ הרגלי טיפוח שישפיעו על קצב הזדקנות העור.
עזיז ממליצה על כמה טיפים שיסייעו לשמור על עור בריא: ניקוי הפנים במים פושרים ובמי פנים, מריחת קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה בזמן חשיפה לשמש, הקפדה על שתיית מים, הימנעות מעישון, פעילות גופנית, מקלחת קצרה מהמקובל במים פושרים למניעת התייבשות העור, רצוי לחפוף בשמפו עשיר בלחות, לבישת כפפות וצעיפים להגנה מפני רוח וקור, מריחת קרם לחות ושפתון הגנה, הימנעות מחומרי טיפוח המכילים אלכוהול ומייבשים את העור (בשמים, אפטר שייב וכדומה).

עור בריא בחורףכיצד לבחור תכשיר לחות מתאים
ניתן לרפא עור יבש על ידי תכשיר לחות המעודד את התחדשות שכבות העור. שימוש קבוע בקרם לחות המתאים לסוג העור מסייע במניעת התייבשות העור. במידה ומדובר ביובש בשפתיים, יש למרוח שפתון הגנה. רצוי להימנע משימוש בתכשירים המכילים אלכוהול הממיס את שומני העור ומזיק לו.
"הקלישאה "היופי מתחיל מבפנים", נדושה ככל שתהיה, עודנה נכונה. מראה העור לא רק משקף את הגיל שלנו אלא גם את ההתייחסות הכוללת שלנו לבריאות גופינו ואת סגנון החיים שלנו. שמירה על כמה אורחות חיים יכולה לסייע לשמור על מראה עור בריא ולהגן עליו מפני נזקי האקלים, הזמן והסביבה". אומרת עזיז.
המדע של היום מוכיח שאי אפשר להתכחש לזה שמראה עור הפנים, השיער והציפורניים הוא השתקפות חיצונית של בריאות פנימית, שכן בריאותנו מסתמכת על הרכיבים התזונתיים המצויים בתפריט התזונה שלנו. אולם סגנון החיים העמוס, חשיפה לא מבוקרת לשמש, תזונה לקויה, לחץ נפשי, עישון ונזקי השנים גורמים להזדקנות מוקדמת ולעור יבש בעל מראה עייף,  מקומט, לשיער חסר ברק ולציפורניים שבירות.
"תזונה נכונה ונטילת תוספי תזונה משלימים על פי הצורך ומשפרים לא רק את הבריאות ואת ההרגשה, אלא גם מקרינים כלפי חוץ ויוצרים את הזוהר הבריא שלו כולם שואפים." אומרת עזיז ומוסיפה כי בשנים האחרונות נעשו מחקרים רבים בתחום שיקום וטיפוח העור, השיער והציפורניים בעזרת תוספי תזונה ונכנסו לשוק הרבה מוצרים חדשים שמיוצרים בנוסחות מהפכניות המיועדות לטיפוח העור, השיער והציפורניים. בד בבד ניתן לראות גם שינוי תפסתי אצל מומחי הבריאות בכל העולם הממליצים לאנשים המעוניינים לשפר את מראה העור, השיער והציפורניים, לסובלים מציפורניים הנוטות להישבר בקלות, לאלו הרוצים לשמר את חוזק ומראה הציפורניים, לאלו הרוצים לטפח את חיוניותו ומראהו של העור ולאלו הרוצים לשמור על שיער חזק, חיוני ומלא לצרוך פורמולות ייעודיות ומקיפות התומכות בבניית החלבונים- קולגן, אלסטין וקראטין, המספקים רכיבי תזונה החיוניים לייצור פנימי ופועלים בכל שלושת איברי המטרה: העור, השיער והציפורניים.

עזיז ממליצה על כמה תוספי תזונה משלימים לטיפוח העור ולשמירה על בריאותו: פורמולה לטיפוח העור, הציפורניים והשיער HNS Complex , אומגה 3 700 – כמוסות שמן דגים בעוצמה כפולה המכילות חומצות שומן החיוניות מסוג אומגה 3 הפועלות לשמירה על מראה עור בריא ורענן, ויטמין E טבעי בתוספת תערובת טוקופרולים-  מונע הזדקנות של כל הרקמות ועל כן חיוני לשמירה על מראה צעיר של העור ועל גמישותו , פיקנוגנול ביופלבנואיד – הוא רכיב נוגד חמצון רב-עוצמה המכיל ביופלבונואידים. הוא מופק מקליפת עץ אורן צרפתי, ונמצא יעיל עד פי חמישים מוויטמין C ופי עשרים מוויטמין E בנטרול רדיקלים חופשיים הגורמים להרס תאי העור. פיקנוגנול שומר על גמישות ולחות העור ומעכב את הזדקנותו, ומגן מפגעי הזיהום הסביבתי. הוא מסייע בהאטת תהליכי הזדקנות .

עור בריא בחורףיורם רחמנוב, מעצב שיער ומדריך בכיר בחברת "שוורצקופף פרופשיונל" מציין כי רוב הנשים בארץ רגילות לטפל בשיערן בעונת הקיץ בעיקר, מכיוון שבקיץ הן חשופות לקרני השמש החזקות, לכלור שבבריכה, למי המלח של הים, לאבנית שיש במי הברז שלנו וכו’, אולם דווקא בעונות המעבר וספציפית בעונת החורף בישראל, חשוב לא פחות לטפל ולטפח את השיער, בכדי לשקם את נזקי הקיץ, ליצור איזון ולהתמודד עם השפעות החורף על השיער והקרקפת.
להלן מספר טיפים שרחמנוב מנדב בכדי לשמר את המראה הבריא והזוהר:
1. בתקופה זו רבים סובלים מבעיות קשקשת ונשירה קשות מאוד, לכן יש לטפל באופן מיידי בכדי לשמר את המראה האסתטי והמלא. לבעיית הקשקשים, קיים שמפו ייעודי מבית חברת שוורצקופף פרופשיונל, לטיפול בבעיית הקשקשת מסדרת Dandruff Expert. התוצאה הינה מיידית לסילוק רוב הקשקשים ועד 100% מהקשקשים.
2. למי שסובלת מקרקפת שמנונית בעונת החורף, המלצתי היא: גם בתקופה הקרה, לא לחפוף או לשטוף את השיער במים חמים, אלא במים פושרים בלבד. זאת בכדי לא לגרום לקליפה לבנה על הקרקפת (קשקשים).
3. בעיית נשירה הנגרמת כתוצאה מקרקפת לא בריאה (קשקשים,שמנוניות), גם לה יש טיפול: שילוב של טיפול בסרום יחד עם שמפו מסדרת Hair Growth, נותנים מענה לבעיה ומגבירים את מחזוריות צמיחת השיער ב- 22%. את התוצאה ניתן לראות כבר לאחר 4-8 שבועות של טיפול אינטנסיבי יומיומי.
4. מומלץ להרבות באכילת ירקות בצבע כתום, במיוחד דלעת לחיזוק שורשי השיער.
5. לנושא שבירה או תלישה של השיער-  אני ניתקל במצבים בהם אישה אוספת את שיערה באופן מתוח מאוד בשילוב עם חומר (גל, קרם, מוס), שלא מתאים לסוג שיערה. עם הזמן, באזור הגומייה השיער ניתלש ונישבר, במיוחד שיער שעובר פעולה כימית של גוונים. הדבר הכי נכון לעשות הוא למצוא את החומר הנכון והמתאים, שלא יגרום נזק לשיער וגם שיגרום לך ללכת עם שיער משוחרר ואוורירי (תספורת חדשה).



עמוד זה נצפה: 538 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור