חיפוש באינדקס עסקים

מה תפקידו של הסרום ואיך הוא פועל?

פורסם מאת: בתאריך: 16 יולי 2013

תמצית הקסם הסרום!מהו סרום לפנים? מה תפקידו ומתי בדיוק משתמשים בו? האם ישנם סרומים ייעודים לטיפול בצרכים שונים ומהו בדיוק סרום לשיער וסרום לציפורניים. כל מה שרציתם לדעת על הסרום.

אתם עומדים מול המוכרת המטופחת בפארם שמנסה לשכנע אתכם שהסרום הוא תכשיר מצוין והוא למעשה התשובה עבורכם, ובתוך לבכם אתם תוהים עד כמה באמת הסרום נחוץ ואם לא מדובר בעוד ניסיון מכירה ממולח שנועד לסחוט מכם כמה מאות שקלים מיותרים. האומנם??

אז מהו בעצם סרום?

הסרום הראשון נוצר לפני כ- 20 שנה, כאשר כיום קיימים כל מיני סוגי סרום שונים המיועדים למטרות שונות. כולם בנויים על בסיס נוזל או ג’ל המורכבים ממולקולות קטנות מאוד. דבר זה מאפשר להחדיר במקביל מספר רב של מרכיבי טיפוח פעילים, לעומק תאי העור ולהחזיר לעור את המרכיבים שאבדו לו.
 
תמצית הקסם הסרום!יפית אלימלך, קוסמטיקאית פרא רפואית ובעלת מותג YE "הסרום למעשה הוא תמצית בעלת ריכוז גבוה של רכיבים פעילים, החודרת לשכבות העמוקות יותר של העור (בהשוואה לקרם קונבנציונאלי) ומסייעת באגירת נוזלים, יוצרת התפחה ומילוי של העור ובכך מחליקה קמטוטים".

ואכן הסרום הוא תכשיר מרוכז. הוא שונה מקרם בעובדה שהוא במרבית המקרים לא "בא" לבד אלא מגיע כשלב מקדים לפני כל קרם טיפוחי/ טיפולי. במרקמו הסרום קל יותר מכל קרם וגדולתו היא ברמת הריכוז הגבוהה של המרכיבים הפעילים שבו.
מה תפקידו של הסרום ואיך הוא פועל? 

בראש וראשונה תפקיד הסרום הוא להוליך אל שכבת העור את הקרם שמעליו פנימה. רצוי שהקרם יהיה מאותה סדרה או ייעוד כדי שהתוצאה תהיה יותר מהירה ויותר אפקטיבית. לכן, לדוגמה, תמיד נשתמש בסרום נגד קמטים ומעליו בקרם נגד קמטים.

"תפקידו של הסרום הוא קריטי בהגנה על העור. בעשור האחרון, לאור הבנה עמוקה של מנגנוני העור, פותחו סרומים בעלי השפעה עמוקה ביותר. מומלץ לנצל את תמצית הקסם הסרום!יתרונות גילויים אלו ולהשתמש בכמה שיותר תכשירים פעילים, בכדי להגן על העור ולמנוע את הזדקנותו בגיל צעיר", אומרת אלימלך ומוסיפה:

"הסרום מהווה בסיס טוב לספיגת קרם הלחות הנמרח מעליו, משום שהוא אוגר את הלחות לשכבות העמוקות יותר של העור, מספק לעור הזנה מרוכזת והשימוש בו עשוי לעכב תהליכי הזדקנות בעור, לדחות הופעת קמטוטים ולבצע הבהרה של כתמי גיל או שמש בעור".

ענת בקר, קוסמטיקאית פרא רפואית ובעלת "הברבור", המרכז לקוסמטיקה מדעית מבארת :" הסרום הוא תכשיר המכיל ריכוז גבוה של חומרים פעילים בצורת מולקולות זעירות החודרות טוב יותר לעור ונחשבים לנשאים וזרזי חדירה המייעלים את החדירה שלו ושל הקרם הנמרח מעליו.

תמצית הקסם הסרום!תכונתו העיקרית של המוצר היא יכולת החדירה הטובה לעור, ותפקידו להכשיר ולייעל את העור לקראת תכשיר הטיפוח הנמרח מעליו, לוודא שייקלט ויעבוד טוב יותר על העור. כל סרום מכיל בעצם ריכוז גבוה של חומר מסוים ופועל בצורה ממוקדת למען מטרה ספציפית.

אילו סוגי סרומים קיימים ולמי הם מתאימים ?

בשוק מוצרי הקוסמטיקה קיימים סרומים רב תכליתיים אשר נועדו בו-זמנית לשמור על לחות העור, להפחית קמטוטים וסימני גיל, למצק את העור ולהחזיר לו את גמישותו. לצד סרומים ייחודיים המוגדרים לייעודים שונים: לעור יבש יתאים סרום המוסיף לחות, להפחתת קמטים וקמטוטים כמו קמטי צחוק והבעה, ניתן להשתמש בסרום המיועד ספציפית למטרה זו.

"יש סרום לחותן, סרום ממצק, סרום הזנה, סרום הבהרה, סרום לעור שמן וסרום המתאים לאזור העיניים המכיל חומרים הידועים כבעלי סיכוי נמוך לפיתוח רגישות", אומרת בקר. בסוגיה זאת מוסיפה אלימלך: " סרום לעיניים נועד בעצם לחיזוק העור הדק המקיף את העיניים, הוא מסייע לניקוז נוזלים והפחתת הנפיחות (הנוצרת כתוצאה מהצטברות הנוזלים בעפעף), הוא מסייע להפיג סימני עייפות וגיל, מעדן קמטוטים ומטשטש כהויות תמצית הקסם הסרום!(הנוצרים בדרך כלל עקב חוסר שינה או זרימת דם איטית). הסרום מעשיר את העור העדין ברכיבי הזנה חיוניים ואידיאלי מאד לטיפוח האזור הרגיש".

כמו כן ישנם סרומים נגד רפיון המומלצים לכל סוגי העור ואינם קשורים לגיל הכרונולוגי שכן, היום כבר ידוע כי האלסטיות של העור אינה קשורה רק בגיל הכרונולוגי, גם בגיל צעיר העור יכול לאבד את האלסטיות שלו בגלל מתחים, אי שקט ובעיות הורמונאליות שונות. בנוסף ישנם סרומים שתכליתם טיפול נוגד קמטים, מוצר זה יתאים לכל החפץ לדחות קמטים או וללקוחות שצריכים טיפול משקם.

בקר מציינת כי בשוק קיימים גם תכשירי סרום ויטמיןC  שנועדו לשפר את מרקם ומראה העור. " ויטמין C משמש כקטליזאטור בתהליך יצירת הקולגן, אותו חלבון שהוא המרכיב העיקרי בסיבים הלבנים בגידים, בעצמות ובסחוס. ויטמין זה הוא נוגד-חמצון חשוב, ומכאן שהוא גם מסייע בהפחתת הנזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. הוא עוזר, גם להחלמה מדלקות כיוון שהוא חוסם את ייצורם של כמה מהגורמים הדלקתיים. והדלקת, כידוע היא גורם נוסף התורם להזדקנות העור, לכן לשימוש בסרום ייעודי המכיל את הרכיב חשיבות רבה בטיפול העור המזדקן".

מתי להשתמש?

תמצית הקסם הסרום!השימוש בסרום מתאים לגילאי 20 ומעלה, כאשר הרעיון הוא לספק לעור מרכיבים שיגנו עליו, יחזקו אותו וימנעו את הזדקנותו ואת השפעת פגעי האקלים על העור. אין ספק שמבחינת הרכיבים הקוסמטיים, זהו אחד התכשירים היעילים שקיימים עבור העור.

 לנשים מעל גיל 30 מומלץ להשתמש בסרום ספציפי לבוקר ובסרום ספציפי לערב וזאת בנוסף לקרם היום וקרם הלילה. חשוב שהסרום יכיל מרכיבים נוגדי חמצון, שינטרלו את הרדיקלים החופשיים, חומרי הזנה, רכיבים טבעיים, תמציות צמחים ושמנים אתרים החודרים לעומק שכבות העור.

סרום – לא רק לפנים!!

בנוסף קיימים גם תכשירי סרום, שנועדו לטפל בשיער ובציפורניים, כן שמעתם נכון.

תמצית הקסם הסרום!סימונה שוויקי, מנהלת מקצועית ברשת "נייל סטודיו": "הוסיפו לשגרת טיפוח הציפורניים סרומים וקרם לציפורן.  את הסרום מורחים לפני השינה על העור סביב הציפורן כדי להחזיר לו את השומן והלחות שאבדו". בדומה למוצרי הטיפוח לעור, סרום הציפורניים ניחן ביכולת מרבית של החדרה וייצוב גורמי הגנה /לחות לציפורן ולעור מסביב לה. גם אשר גלאי, המדריך הראשי בחברת ג’ויה מעבדות קוסמטיקה מאמין בכוחו של הסרום.

לדבריו מוצרי הסרום לשיער מכילים ריכוזים גבוהים של חלבוני משי וחומצות אמינו המשנים את תפיסת הטיפול והטיפוח של השיער. הקרטין הטבעי שמשולב בסרומים מצפה את השערה ויוצר בכך תחושה מושלמת של רכות נעימה, גמישות מקסימאלית והמון ברק טבעי. הויטמינים וחומצות האמינו שבסרומים חודרים לתוך זקיקי השיער ומשקמים אותו מן השורש ועד לקצוות. החל מהשימוש הראשון בסרום שיער חשים את השיער רך ומלא ברק וכבר מהשבועות הראשונים השיער שב להיות חזק ואנרגטי" 

מתי כדאי להתחיל בסרום ?
 
 ככל שמתחילים להשתמש בסרום יותר מוקדם כך טוב יותר, כי חילוף החומרים בגיל צעיר אפקטיבי יותר, ולכן אנחנו לא מחכים לצרות אלא פשוט מעכבים ככל שאנחנו צעירים יותר, תפקודו של העור טוב יותר, התחלפות התאים טובה יותר ובאמצעות טיפוח ושימוש נכון בתכשירי טיפוח ניתן לדחות תהליכים רבים. חשוב מאד לדעת שיש יש להתאים את הסרום לצרכי הלקוח ויתכנו מקרים בהם יומלץ על שימוש ביותר מסוג אחד של סרום. במקרים אלה רצוי לדברי זהבי למרוח סרום אחד בבוקר וסרום שני בערב.

לדוגמא: בבוקר סרום לחותן ובערב סרום לטיפול בקמטים ולהזנה. כמו כן רצוי מאוד שהסרום והתכשיר שימרח מעליו יהיו מאותה חברה ואפילו מאותה סדרה על מנת שישלימו זה את זה. בשוק הקוסמטיקה ישנם לעיתים שילובים שעלולים להזיק ולגרום לרגישויות בעור, לדוגמא קרם שעשיר בשמנים ארומאטיים לצד שימוש בסרום המכיל חומצות אלפא-הידרוקסית.
 תמצית הקסם הסרום!



עמוד זה נצפה: 1,416 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור