חיפוש באינדקס עסקים

אביב הגיע, אלרגיה גם

פורסם מאת: barosh בתאריך: 13 אפריל 2009

זמן חילופי העונות הוא התקופה שבה מתחילות האלרגיות, בעיקר בזמן בו החורף הופך לאביב ומתחילה הפריחה ועימה שחרור אלרגנים לאוויר. כ-15% מכלל האוכלוסייה בישראל סובלים מאלרגיות שונות. האביב ותחילת עונת הקיץ היא העונה החביבה על רוב האוכלוסייה, אך לא על מיליון וחצי בני אדם בישראל הסובלים מתופעות אלרגיות הבאות לידי ביטוי בהתעטשויות, נזלת, עיניים אדומות ודומעות, גרד בעיניים ובאף. במקרים קשים במיוחד, תופעת האלרגיה יכולה להתבטא גם בקשיי נשימה, שיעול והתקפי אסתמה.

אז מהי בעצם אלרגיה?
התגובה האלרגית היא למעשה תגובת מערכת החיסון בגוף לחדירת חומר לגוף והתקשרותו לנוגדן בגוף (מסוג IGE) המובילה לשורת תהליכים כימיים המפעילים תאים מיוחדים הנקרים תאי פיטום (תאי mast). תאים אלו משחרריםאביב הגיע, אלרגיה גם מגוון רחב של חומרים כימיים וביניהם חומר המכונה היסטמין הגורם לתסמינים האלרגיים, כמו גירוד, עיטוש ופריחה, כאשר במקרים קיצוניים יכולים התסמינים להגיע עד כדי קוצר נשימה וירידה בלחץ הדם.
במידה ואתם סובלים מאלרגיה כלשהי ואתם מודעים לגורם אשר אליו אתם רגישים (שערות חתול, פריחת עץ מסוים וכיו"ב) מומלץ כמובן להימנע ממגע עם גורם האלרגיה (האלרגן). במידה ומתחילים תסמינים אלרגיים ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם לאלרגיה, תרופות אלו נמצאות למכירה ללא מרשם או במדפי השרות העצמי (GSL).
לרוב, תרופות אלה נוגדות את פעילות ההיסטמין (החומר המופרש מתאי הפיטום אשר גורם לתסמיני האלרגיה). החומר הפעיל העיקרי בתרופות אלה הוא הלורטדין, אשר קיים בתכשירים כגון: לורסטין, אלרגיX (נמצאים במדפי השרות העצמי), לורטאדין (היתרון של חומר זה שהוא לא מרדים בניגוד לדור הישן של התכשירים לאלרגיה), אהיסטון (חייב במרשם רופא) ועוד. חומר פעיל נוסף הוא הציטריזין, אותו ניתן למצוא אותו בתכשירים כגון: זילרגי או היסטזין.
אלרגיה מקומית – במידה ומדובר בגירויי בעור ניתן להשתמש בג’ל פניסטיל, המכיל מרכיבים אנטיהיסטמינים (נוגדי אלרגיה) או בתיודנטול ג’ל .
אלרגיה בעיניים – ניתן להשתמש בתכשירים להקלה על אלרגיה בעיניים, דוגמת ויזין אלרגי.
נזלת אלרגית בילדים – לרוב השימוש הוא בסירופים אשר מכילים מרכיב נוגד אלרגיה דוגמת ההיסטפד.
מניעת אלרגיה – מומלץ להשתמש בתוספי מזון על בסיס צמח בן החרצית וצמח הסקוטלריה.
שימוש בתוספי מזון על בסיס מרכיבים אלה מסייע בייצוב תאי הפיטום, ובכך מפחית או אף מונע את שחרור ההיסטמין.

עומר פורת, מנהל תחום בתי המרקחת ורוקח ראשי ברשת ניו-פארם ממליץ:
טיפול בתסמיני גודש באף:

  • ניתן למהול ולהמיס מלח במים חמימים, לטבול קיסם ולהחדיר לאזור האף. המלח מקל על הגודש.
  • שמנים אתרים יעילים בפתיחת דרכי הנשימה והפחתת הגודש. ניתן לטפטף כמה טיפות של שמן אתרי איקליפטוס במבער או במכשיר אדים. לחילופין ניתן להשתמש בשמן אתרי לבנדר ושמן אתרי רבנסרה, למהול בכמה טיפות שמן שקדים ולעסות את אזור הסינוסים.
  • חליטות תה – מומלץ לשתות חליטת תה מרווה להקלה על הגודש באף.

טיפול בתסמיני פריחה וגירודים:

  • להרגעת עור מגורה ניתן לטפטף כמה טיפות של שמן אתרי קמומיל רומאי על חיתול לח ולמרוח על האזור הרצוי.
  • ניתן להכין ג’ל אלוורה משודרג ולהוסיף לג’ל כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר. הג’ל מצנן, מרגיע ומטפל באזור המגורה. ניתן להשרות זרעי פשתן במים רותחים כרבע שעה עד שנוצר נוזל שומני שאותו יש למרוח על עור מגורה.

בכל מקרה, ניתן להתייעץ עם רוקחי ניו-פארם כדי לקבל את הטיפול הנכון והמקצועי ביותר.



עמוד זה נצפה: 584 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור


תגיות: