חיפוש באינדקס עסקים

ג’ון גליאנו – מעצב על חושי

פורסם מאת: barosh בתאריך: 7 אפריל 2009

 

מעולם לא היה קונצנזוס רחב כ"כ לגבי הדמות המשפיעה ביותר על עולם האופנה בעשור האחרון כמו ג’ון גליאנו. לא תמצאו קולות רבים אשר יעזו לקרוא תיגר על עיצוביו של ג’ון גליאנו (48), מעצב הבית של מותג האופנה הצרפתי – Dior. גליאנו, מיקם את עצמו בשורה הראשונה של מעצבי האופנה העולמיים בזכות הופעתו המדוברת וסגנונו המיוחד. הוא לא רק שבר את החוקים, אלא הוא בעיקר הכתיב אותם מחדש. גליאנו ייזכר כאחד ממעצבי האופנה המרגשים, המרהיבים, והרומנטיים של המאה ה-20.
את דגמיו ניתן לראות היום על השטיח האדום על מסלולי תצוגות האופנה הנחשבות, בקו הפרטי שלו הנושא את שמו וגם כחלק מהקולקציה החדשנית שלו בבית האופנה הצרפתי, Dior. דמיונו של גליאנו, יכולת סיפור הסיפורים שלו ומסעותיו בעולם נחשבים לאגדה שלמה. הפיראטמעצב העל ג’ון גליאנו חושף את הבושם הראשון שלו הנושא את שמו. מעצב על חושי כבר אמרנו? גליאנו, משוטט בעולם, תר אחר תרבויות חדשות, רעיונות חדשים, ספרות, אמנות ובעיקר דברים שלא ראינו לפני כן. הוא משלב בין עתיד, פנטזיה ורומנטיקה בשילוב חיי היום יום. הקולקציות שלו נשאבות מתרבויות שונות ומקומות שונים כמו סין, מקסיקו, רוסיה, יפן, הודו ואפילו ממקום הולדתו גיברלטר – גליאנו מוצא עניין בכל מה שהוא נתקל בו. הוא התחיל בחיתוך בסיסי של שמלות והיום מעצב את חלומותיהן של נשים רבות בעולם כולו. לאחר  עשרים שנות קריירה בתחום האופנה חושף גליאנו את "ג’ון גליאנו" – הבושם הראשון בעיצובו והראשון הנושא את שמו. הבושם בעל ניחוח תיאטרלי, מכיל תערובת של תמציות איריס, שושנים וסיגליות (הפרחים האהובים על גליאנו), אמבר ופטצ’ולי, עם רמיזה לניחוח נוסטלגי של מוצרי איפור ישנים ושולחנות איפור מאובקים. גליאנו מסביר כי הרעיון מאחורי הניחוח הלא שגרתי הזה הגיע, כשניסה ללכוד את ריחותיהם  של האבקות ותכשירי האיפור מאחורי הקלעים של התיאטרון הלאומי בו עבד בהיותו סטודנט בקולג’ סיינט מרטין היוקרתי לעיצוב. כריסטין נאגל שרקחה את הבושם, שילבה בו את הריחות אשר היו אגורים במוחו של גליאנו מתקופה זו  עם ריחות טריים של גיהוץ בדים.
336 גרסאות ניסיון, הוגשו לגליאנו עד שאושר הריח על ידו. לאחר שנשאל מדוע החליט להשיק בושם הנושא את שמו, ענה גליאנו "מאז ומתמיד רציתי שיהיה ניחוח של גליאנו. הניחוח חשוב מאוד בהגדרת המוזה שלי. ניחוח הוא האמצעי בו אנחנו משתמשים כדי להעניק למוזה חיים". המוזה על פי גליאנו היא בעלת חזות מורכבת, מלאה בסתירות פנימיות, אשר לא דומה לאף אחת אחרת. "שבריריותה מהולה גם בכוחה, אוהבת טיולים והרפתקאות אך גם ביתית ואוהבת את ביתה שכולל את כל אוספיה ממסעותיה. היא אקסצנטרית ובוהמיינית, יצירתית ומהירת מחשבה. היא תיאטרלית למדי, בעלת גחמות רבות, ומזכירה לי תצוגות שעשיתי בעבר. המתנתי עד שהרעיון הבשיל, עד שהצלחתי לתפוס את הנוכחות שלה על חם… רק אז החלטתי שהגיע הזמן הנכון להשקה. בושם הוא פריט מעורר כ"כ, טהור וכנה. הבושם מדבר ללא מילים, מעביר את המסר מבלי לזוז, וככל שהוא בלתי נראה הוא כובש יותר. ברגע שהרחתי את הניחוח הזה, ידעתי, שהחיפוש אחר הריח המושלם הסתיים. מצאנו את נערת גליאנו, ניחוח זה הינו בלתי נשכח וייחודי מאוד, בדיוק כמו נערת גליאנו".
הבקבוק, שעוצב ע"י ג’ואל דסגריפס, עטוף בסגנונו של גליאנו, יצירת אומנות. גליאנו רצה את הבקבוק יפה ומקושט כמו הקולקציות שלו. את הפקק של הבושם מחליף המתז עצמו אשר ניצב בראש הבקבוק בצורת האות G בכתב בסגנון גותי. כיאה למעצב קפדן היורד לפרטי פרטים, גליאנו מעורב בכל האספקטים של יצירת הבושם, החל משרטוט הסקיצות של עיצוב הבקבוק ועד לעיצוב האריזה וכמובן דרך בחירת הניחוח עצמו. עיצוב הבקבוק שואב את השראתו מצייר הפורטרטים הנודע בולדיני אשר צייר במאה ה-19 בסגנון רומנטי נשים הדורות וטובות מראה. גווני ורוד סגול ושחור – החתימה, הנוכחות, הצבע, כולם עברו תחת ידיו של גליאנו. אריזת הבושם מעוצבת כספר שמספר את סיפור המוזה של גליאנו. האריזה מפתה ומאפשרת להכיר את הבושם עוד בטרם הרחתו. קמפיין הפרסום של הבושם סובב סביב האישה הצרפתייה החושנית המסתורית והסקסית. הוא תופס את העין ומשקף את כל מה שיש לבושם להציע: מסתורין פיתוי ורומנטיות. הצלם אשר צילם את קמפיין הבושם, התמקד בגווני ורוד סגול ושחור – החתימה, הנוכחות, הצבע – של גליאנו ובמראה של הפרזנטורית. הקמפיין אשר צולם בסטודיו של גליאנו, משדר את הקסם ואת המסע אותו עוברת המוזה.
הפרזנטורית Guinevere Van Seenus אשר הוכתרה ל"פנים החדשות" של ג’ון גליאנו תייצג את המעצב בכל מודעות הפרסומת הקשורות לבושם הנושא את שמו. Seenus בעלת השיער הבלונדיני והעיניים הכחולות נולדה בוושינגטון ארה"ב, ב-15 לספטמבר 1977 וגדלה גם בסנטה ברברה, קליפורניה. קריירת הדוגמנות שלה התחילה כשעבדה עם מעצבים מקומיים לקטלוגים באזור כבר בגיל 15. ההצלחה הרבה שלה התחוללה לאחר שטסה לאירופה. ב-1996 היא התמודדה על תואר ’דוגמנית השנה של VOGUE’ בטקס פרסי האופנה של ערוץ VH1. ב-2006 הופיעה בלוח השנה המפורסם של חברת פירלי.  "לג’יניבר יש את היופי הנשי הזה, היופי שאנחנו כה אוהבים להעריץ, "אני אוהבת מאד את הבושם "גון גליאנו" אמרה ג’ניבר, "זהו ריח שלכד אותי מהפעם הראשונה שהרחתי אותו". "אני מקווה שכשתראו את ג’ניבר תכושפו מיופייה, בדיוק כפי שקרה לי". כך אמר ג’ון גליאנו באירוע השקת הבושם החדש. גליאנו אף ביקש מג’ניבר להיות "המוזה" שלו ולשמש לו השראה בעיצוביו הקרובים.

 



עמוד זה נצפה: 566 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור