חיפוש באינדקס עסקים

מסיכות פנים – לא רק בפורים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 26 פברואר 2009

 

השימוש במסכות לצרכי יופי וטיהור הפנים והגוף הוא עתיק ביותר. בעבר השתמשו בהן בטקסים פולחניים ובאירועים חשובים בשל הצבעים המדהימים של המסכות. לבישת מסכות ותחפושות, מנהג חג הפורים החל בימי הביניים בוונציה, כנראה בהשפעת הקרנבלים המקומיים. אינפורמציה רבה על שימוש במסיכות פנים בימי קדם ניתן למצוא בספר "בשמים ותמרוקים בימי קדם" של הארכיאולוגית מיכל מנדלס. בספרה מתארת מנדלס כי העדויות הקדומות ביותר על השימוש במסכות הגיע ממצרים. מציורי הקיר המצריים שעיטרו את ארמונות האצולה והמלוכה הקדומה עולים לא מעט תיאורים חזותיים של הפרעונים ונשותיהן המלכותיות, ומתברר שהפנים תפסו מקום של כבוד בשגרת הטיפוח היומית. ממצאים נוספים (מסכה מיוחדת להסרת קמטים בן 3,600 שנה) מאותה תקופה מחזקים מאד את הסברה כי טיפוח הפנים היה פופולארי בעת ההיא. באתונה ההלניסטית וברומא הביזנטית נהגו נשות האצולה לכסות את פניהן במהלך הלילה ב"מסיכת יופי" שהכילה תערובת של דבש, חלבון ביצה ופירורי לחם וחומרי התמרוקים האלה נשמרו בכלים מיוחדים, שעוצבו במגוון חומרים וצורות על מנת לשמר את תכולתן.
איריס אגיב- מנהלת ההדרכה של חברת לנקום מספרת כי באתרים מתקופת האבן המאוחרת בצרפת נמצאו גושי אדמה דמויי עיפרון ששימשו לטיפול במרקם עור הפנים. לדבריה ממידע אתנוגראפי רב שנאסף אודותם עולה כי גושי האדמה שנמצאו היו רב תכליתיים ושילבו לא מעט חומרי חיטוי שעזרו לטיפול בפצעים בפנים וסייעו בשמירה על טמפרטורת וגמישות העור. עוד הוסיפה וסיפרה כי גם הכחל הבדואי שימש הרבה לשימושו ככלי איפור את אשת אשורבניפל-אחרון מלכי ממלכת אשור להרגעת עור הפנים ולהגנת העפעפיים מהתייבשות. אן בולין אשת המלך בריטניה- הנרי השמיני, נהגה למשוח את פניה בתערובת של דבש ושמן בכדי לרככו ולהעניק לו זוהר. שרה, דוכסית מרלבורו שבאנגליה, נהגה לשטוף את פניה במי דבש מתוקים, ונשות הקיסרויות בסין נהגו למרוח על פניהן גרעיני תפוז טחונים וריאציה קדמונית לתכשירי הניקוי הגרגירים בני ימינו. בנוסף לשימושן של המסכות כמטפחות טוענת ננסי ירחי- התועמלנית הרפואית של מותג הקוסמטיקה הדרמטולוגי "וישי" כי הקדמונים נהגו להשתמש בהן בטקסים פולחניים ובאירועים חשובים בשל הצבעים המדהימים שלהן (הן הופקו מאדמה וצמחים שהקנו להן את הצבעים העזים). בימינו משתמשת המסכה בעיקר לצרכים קוסמטיים טיפוחים וניקוי עמוק של העור, כאשר הפעילות הקוסמטית של המסכות תלויה בהרכב החומרים הפעילים שלהן. ירחי מוסיפה: "הפעילות של המסכות יכולה לעודד זרימת דם, להרחיק רעלים וחומרי פסולת של הגוף, לסייע בהסרה אינזימטית עדינה של תאי העור המתים, בהחדרת לחות, ריכוך העור, הרגעתו מדלקות ופגעי עור נוספים וכמובן במתן זוהר למראהו".
מסיכות הניקוי לפנים עשויות ממגוון רחב של חומרים כגון: חימר טבעי ושמרי בירה יחד עם רכיבים וחומרים. הסופגים עודף שומן ותאים מתים מהשכבה העליונה של העור ומגרים יצירת שכבת עור חדשה. לצד מסיכות הניקוי קיימות גם מסיכות המיועדת לרענון הפנים, וכאלה אשר נזקפות להן סגולות של הזנה. ישנן מסיכות להמרצת זרם הדם, מסיכות בעלות תכונות כיווץ המיועדת לסוג עור שמן, וכמובן מסיכות הזנה ומסיכות יופי לפינוק עצמי להשבת המראה הרך, האחיד והזוהר.
מסיכות לטיפול בסוג העור (שמן, מעורב, רגיל):
מסיכת פנים טובה תעזור לכם להשיב לעור את החומרים המזינים שהשמש והחום העלימו, כמו לחות, ויטמינים ושמנים אולם חשוב מאד להתאים את המסכה לסוג העור של המשתמש. הגדרת סוג  ומצבה העור אינה פשוטה ולעיתים חלה דיאגנוסטיקה שגויה. חשוב לאבחן את סוג העור ומצבו בצורה נכונה, כדי לדעת להתאים לו את סוג המסכה הטיפולית האידיאלית כל השנה ולאורך כל השנים. ננסי ירחי, התועמלנית הרפואית ומנהלת הקשרים הרפואיים של חברת "וישי" סבורה כי סוג עור אינו נתון קבוע. לדבריה השינויים בעור מתחוללים  כל הזמן, בין העונות, ה חודשים, ואפילו משבוע לשבוע. לשינויים אלה נוספים תופעות עוריות ובעיות שיכולות לצוץ מדי פעם, כמו: רוזיצאה (אקנה למבוגרים) אקזמה, קופרוז, נגעים, קומודונים (ראשים שחורים ולבנים). אי לכך לשיטתה הרצון לדחוס את כל מצבי וסוגי העור אל תוך תבנית קטגורית של "סוג- עור" לא יכולה לכסות זאת. לטענתה כשמגיעים לקביעת סוג העור כדאי לשכוח את מה ששמענו מדיילת המכירות בפארם, או קראנו בכתבה במגזיני-יופי. הסוגים הבסיסיים של עור הם טובים, כבסיס, אך הם לא יכולים לכסות את כל הניואנסים והשינויים שאנחנו חווים. סוג העור שלנו משתנה בהתאם לגורמים רבים – החל ממזג האוויר, ועד לרמת המתח שאנחנו מצויים בו. אם זאת מציינת ירחי כי תעשיית הקוסמטיקה מסווגת את העור ל-4 קטגוריות מרכזיות: עור נורמאלי-רגיל (אין בו אזורים שמנים או יבשים מדי), עור שמן ושמנוני (מתאפיין באזורים "מבריקים" ואין בו אזורים יבשים) עור מעורב (שמן בד"כ באזור ה-T  אך יבש או נורמאלי באזורים האחרים) ועור יבש – (נטול אזורים שומניים המפתח לעיתים מראה קשקשי) ולכל אחד מסוג העור הזה מותאמת מסיכת פנים משלה.
מסיכה לעור יבש – בעלי העור היבש סובלים בתקופת הקיץ יותר מתמיד. החשיפה לאבק, לשמש וליובש מגביר את היובש של תאי העור, גורם לגירויים שונים ולא נעימים ולמגע "מחוספס". מסיכה לעור יבש תחזיר לעור את הנוזלים האבודים, ואת המראה הבוהק והזוהר, גם מבלי שתהיה שמנונית או דביקה.
מסיכה לעור רגיל עד מעורב – גם עור הפנים הרגיל זקוק לטיפול ובפרט בקיץ. המסכה הבאה מכילה אחוזים גבוהים של ויטמינים ומעט שמנים, והיא משלימה את צורכי העור בצורה טבעית.
מסיכה לעור שמן – עור שמן בעייתי מאוד, והוא נוטה לפתח פצעונים שונים ואפילו אקנה (פצעי בגרות) כואבים. מסיכת פנים המיועדת לעור שמן תכיל בתוכה חומרים מייבשים, המקטינים את כמות השומן בעור, ומנקים את התאים המתים מעל שכבת הפנים העליונה.
מסיכות ניקוי (קלינינג מאסק או פיוריפיינג מאסק):
ירחי סבורה כי ניקוי עור הפנים היא הפעולה הבסיסית והחשובה ביותר לשמירה על איכותו ומראהו. "ניקוי יסודי ויעיל של העור מדי שבוע הוא המפתח לשמירה על עור בריא ומטופח לאורך זמן. מטרת ניקוי הפנים במסכה היא להרחיק לכלוך: חלקיקי אבק, חול, פיח, שאריות של חומרים קוסמטיים ותכשירי איפור, חלב המופרשים דרך קבע מהעור, זיעה, תאים מתים, חיידקים הנמצאים בהמוניהם על פני העור וכדומה. פעולת הניקוי האינטנסיבית (מצטרפת לשגרת הניקוי היומית) מאפשרת לעור לנקז ממנו את הרעלים, ולספוג בצורה יעילה ואפקטיבית יותר רכיבי הלחות וההזנה. את הלכלוך הרב שמצטבר בעומק העור אפשר להסיר באמצעות השימוש במסכות ויש להקפיד לבחור בכאלה המיועדות לעור שמנוני.לפני השימוש במסכות הניקוי מומלץ לבצע טיפול פילינג גרגירים, להסרת תאי העור המתים".
מסיכות קילוף (פילינג מאסק):
בימינו קיים שפע של שיטות ואמצעים לטשטש ולהעלים את אותות הגיל ולמחוק את סימני המציאות המסגירה את האמת. השיטה המשמעותית ביותר (למעט ניתוח, וקילוף כימי עמוק) היא השימוש במסכות פילניג. תפקידן של מסכות הפילינג להסיר את תאי העור המתים מהשכבה החיצונית של העור (אפידרמיס) ללא פגיע בדרמיס. לדבריה של ירחי "מסיכות הקילוף זכו לכינוי "מסיכות סוף שבוע" או "פילינג אחר הצהריים", היות שפעולה זו אינה גוזלת זמן רב ואינה דורשת זמן החלמה. ביום בו מתבצעת המסכה, ייראה העור ורדרד ולעיתים רחוקות יתלווה גם קילוף עדין וקל. את המסכה המתקלפת שמתייבשת על הפנים יש להסיר בתנועות קילוף (כאילו הייתה יריעת פלסטיק) או במשיכה כלפי מעלה (כאילו הייתה מסיכת פנים פורימית). חשוב לוודא שהמסכות יכילו חומרים סופחי שמנוניות כמו קאולין, חימר לבן, חימר ירוק; חומרים מכווצים כמו תמצית צמח הממליס, אשר מסייעות בכיווץ הנקבוביות המורחבות וחומרים מקלפים (לרוב חומצות) כמו הגלי קולית, אלפא ובטא-הידרוקסי".
מסיכת הזנה ולחות:
הזנת העור ואספקת הרכיבים החסרים לו היא ייעודה המרכזי של מסיכת ההזנה. מסיכות ההזנה השונות מסוגלות להעניק לעור מראה רענן, יפה וצעיר, וכן לטשטש ולשטח במקצת את הקמטים בצורה חולפת כמובן ולטווח קצר בלבד. "מסיכות ההזנה מועשרות בחומרים פעילים המסוגלים להשפיע על העור" אומרת ירחי ומוסיפה כי "מסיכות הזנה מהוות מוצר משלים יעיל מאוד לקרמים שתפקידם הזנה. היתרונות שלהן רבים מאוד: הן נוחות לשימוש, הן מכילות מרכיבים המזינים את העור  והן מאפשרות לכם לראות תוצאות מיידיות של עור בעל גוון אחיד, רענן ובריא יותר" לחברת VICHY מסיכה טרמית העוטפת את העור במי אמבט מרגיעים, מרככים ומעניקים לחות. המסכה מבוססת על: מי המעיינות הטרמליים של וישי. אנטלין (Enteline) – תמצית צמחי מים המרגיעה ומרככת את העור. N.M.S  Natural Moisture Factor  הגורם לחיזוק יכולת ההגנה הטבעית של העור. התוצאה בשימוש המסכה: לרענן, להרגיע ולהעניק לעור לחות באופן מיידי. מרעננת, מרגיעה את העור ומעניקה לו לחות באופן מיידי, רכות וניחוחות.
כמה מסיכות בשבוע? ככלל, לעור שמנוני מומלץ לטפל במסכה פעמיים-שלוש בשבוע במהלך כל השנה ובקיץ אפילו מדי יום.בגיל מבוגר, יש להוסיף לאחר מסיכת הניקוי גם מסיכת לחות והזנה, פעמיים בשבוע. בעור מעורב השמנוניות העודפת מצטמצמת לאזור ה-טי (מצח, אף, סנטר) ולכן את הטיפול השגרתי במסכות יש לצמצם לאזור זה ועל כל הפנים למרוח מסיכה רק פעם בשבוע. חג שמח!

כתבות קוסמטיקה וטיפוח קודמות
הבושם החדש של כריסטינה אגילרה הבושם החדש של כריסטינה אגילרה אסתי לאודר - קרם עיניים חדשני אסתי לאודר – קרם עיניים חדשני
בראש – פורטל יופי ישראלי 



עמוד זה נצפה: 528 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור