חיפוש באינדקס עסקים

PORSCHE DESIGN FRAGRANCES

פורסם מאת: barosh בתאריך: 18 מרץ 2009

 

את העובדה שהשם פורשה מפורסם בכל העולם, אנו חייבים מעל לכל לאיש אחד: פרדיננד אלכסנדר פורשה. נכדו של פרדיננד פורשה, שהקים ב- 1931 את החברה הנושאת את שמו, הוקסם מאז ומעולם ממקוריות. אובססיה זו הביאה לו הצלחה עם יצירתה של פורשה 911 בשנת 1963, שהייתה לאייקון בעולם מכוניות הספורט, כמו רבות מהיצירות האחרות שלו, ועדיין נחשבת לקלאסיקת עיצוב. פורשה, מעצב מבריק, פתח ב- 1972 את "פורשה דיזיין סטודיו" בשטוטגרט שבגרמניה, והעביר אותו לאחר שנתיים ל- Zell am See בלב הרי האלפים האוסטריים. במשך יותר מ-30 שנה, עוסק הסטודיו ביצירתם של אביזרים לגבר, כמו שעונים, משקפיים ועטים, הנושאים את התווית "Porsche Design"  כמו גם מוצרים תעשייתיים ופריטים רבים לבית, המיועדים ללקוחות בינלאומיים תחת המותג "Design by F.A. Porsche". מאז 2004, מנוהל הסטודיו על ידי רולנד היילר, בעוד פרדיננד אלכסנדר נשאר בתפקידו כיו"ר של כבוד של מועצת המנהלים. בעוד השם "פורשה" מעלה מיד אסוציאציות לשיא של יצירתיות ויוקרה בתחום הרכב, הוא גם משקף עולם מורכב של אלגנטיות, הקפדה, חדשנות וחיפוש מתמיד אחר שלמות, הן במובן הטכני והן במובן העיצובי. כל אותם ערכים שניתן למצוא בכל אחת ואחת מן היצירות של "פורשה דיזיין סטודיו".

  • רוח המותג – "אם מתייחסים לתפקידו של אובייקט, הצורה שלו מגיעה באופן אוטומטי." (פרדיננד אלכסנדר פורשה). זו הדרך היחידה שבה יוקרה יכולה ללכת יד ביד עם אלגנטיות מאופקת, תחום שבו ל"פורשה דיזיין סטודיו" אין מתחרים. כל אובייקט, מופשט עד לתפקיד הראשוני שלו, נחשף בקווים ברורים וטהורים. בתוך כל פריט שנוצר על ידי "פורשה דיזיין סטודיו", בהיותו יורש של עיצוב כלי רכב, גלום גם מימד התנועה, התנועה המתרחשת כאשר הפריט נפתח או נסגר, מקופל או נפרש. זאת מכיוון שעבור המעצבים של "פורשה דיזיין סטודיו", כל פריט צריך להביע שלמות טכנולוגית ופונקציונאלית, באמצעות חומרים שנבחרו בשל התכונות הספציפיות והפוטנציאל החדשני שלהם. זו הסיבה בגללה התווית "פורשה דיזיין" מקושרת עם אומנות מושלמת וטכנולוגיה חדשנית. המעצב והבעלים של "פורשה דיזיין" מונעים על ידי אותו חיפוש מתמיד אחר עיצוב על-זמני וקלאסיות חדשנית, עם קריטריון אחד המהווה את תמצית הכול: תשוקה, טוהר, דיוק וביצועים. זו הסיבה בגללה כל דבר ש"פורשה דיזיין" עושה, נושא את הערכים המכתיבים את הגישה היצירתית שהובילה לעיצובו: הפשטת הפריט לתפקוד הראשוני שלו, שימוש בחומרים חדשניים באיכות הגבוהה ביותר, הביטוי הברור והטהור של הצורה, שלמות בפרטים, תכנון ואומנות מסורתיים ביחד עם טכנולוגיה עכשווית. כך שכאשר "פורשה דיזיין" מחליטה ליצור בושם, גם הוא חייב לעמוד בדרישות אלו, החל בשביעות הרצון של הגבר המתבשם בו.
  • הגבר – הגבר מזדהה עם רוח המותג והשם. הוא לא חייב לנהוג במכונית פורשה או שיהיו ברשותו פריטים הנושאים את התווית של "פורשה דיזיין" כדי להעריך את הקפדנות הבלתי מתפשרת שלה ולהיות שותף לערכיה. הגבר מייצג גבריות טבעית, אלגנטיות מולדת, נינוחות ברורה. סגולות המשקפות את התכונה היקרה ביותר המשתקפת בעיניו – חופש. החופש לעשות, להצליח, לאהוב ולהיות נאהב. אבל החיים הפרטיים שלו הם בפירוש העסק הפרטי שלו. האמביציה מניעה אותו והעצמאות היא הביטחון שלו. אין לו מה להוכיח לאף אחד פרט לעצמו. בטוח בכוחו, הוא יודע שכוח הוא ביטחון, בכל בחירותיו. מושך? כמובן. אבל לא בגלל שהוא רוצה, זה פשוט באישיות שלו. משום שהוא לא משחק משחקים, הוא לא רואה סיבה לכך. הוא מי שהוא, נקודה. זו הסיבה שבגללה הוא מגיב לחיפוש אחר שלמות, לפרטים הקטנים שיוצרים את ההבדל, ואולי מעל לכל, לפרקטי יותר מאשר לנראה לעין. הבושם שלו משקף את האידיאל שלו.
  • הניחוח – במגע ראשון, תחושה צוננת ורעננה. כובשת, דמוית פלדה, כמו רוח חורפית המנשבת בערבות הקרח. תו עליון אינטנסיבי, ארקטי, שנוצר במיוחד על ידי אן פליפו וברונו ג’ובנוביק עבור "פורשה דיזיין" ממותן מיד על ידי האקורדים הארומאטיים, המרגיעים של הדס וערער. התו המרכזי מתרומם מעלה, בניגוד להדהוד הצונן והמטאלי שנוצר על ידי התו העליון הארקטי. האנרגיה המתובלנת של פלפל שחור נתמכת על ידי תווים של עלי כוסברה רוסית ואורן סיבירי. אופיו של הבושם מתגלה בהדרגה: אינטנסיבי ועם זאת מעודן, ספונטני אך מוקפד, מחוספס ועם זאת רגוע. מרמז על הגבר של "פורשה דיזיין". בניגוד לרושם הצונן הקפוא, תווי הבסיס כוללים דגשים חמים ועציים של פטצ’ולי ופריחת אורנים, המובלטים על ידי העדינות החושנית של הקטורת, כל אלו משולבים ביחד כדי להעניק תחושה של רוגע ושלווה. מהרמוניות קפואות מטאליות לתחושות עציות חמימות, הניגוד הוא בלתי צפוי, חדשני ומושך מיד. בושם יוצא דופן, המתמזג במלואו עם הגבר המתבשם בו.
  • הבקבוק – הבקבוק לא רק משתלב בהרמוניה עם הבושם שהוא מכיל, אלא הוא הבושם. הרעננות, הטוהר, הניגודיות, הפשטות. הכול מצטמצם לתוך אובייקט פשוט המוחזק בתוך כף היד. זוהי המהות של  "פורשה דיזיין": הפיכת החלום למציאות, הרעננות למשהו קונקרטי, הרוח לחומר. במבט ראשון, רואים חזית של זכוכית עמומה, כחולה וצוננת. פני אגם קפוא. מחזירת אור, שקופה, ישירה, חזקה, קווים מהפנטים. קווים של טוהר כמעט בלתי אפשרי, ממוסגרים על ידי השחור ההחלטי של אלומיניום מוברש, הקבוע סביב גוש הקרח הייחודי הזה, ומגן עליו. כחול לרעננות, שחור לכוח. כחול לקלילות, שחור לריכוזיות. כחול לטבעיות, שחור לטכנולוגיה. קרח ואש. בהירות ואפלה. חוסר משקל ועומק. רוח המותג של The Essence מאת "פורשה דיזיין" – טהור, פשוט, בלתי צפוי.
    האינטליגנציה של "פורשה דיזיין". אין עטיפות להסיר. אין מכסה להוריד, אין זמן שהולך לאיבוד. אוחזים בבקבוק ולוחצים. פשוט, מסוגנן ושימושי.

 



עמוד זה נצפה: 286 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור