חיפוש באינדקס עסקים

סבון צמחי ללא SLS

פורסם מאת: barosh בתאריך: 20 פברואר 2008

אחד ממוצרי הקוסמטיקה והטיפוח הייסודיים ביותר הוא הסבון. מוצרי ניקוי השוטפים במים ומנקים את העור בצורה יסודית מלכלוך, זיהום, חלב, זיעה ושאריות של איפור מבלי לייבש את העור ומבלי לפגוע ברמת קוסמטיקה - סבון צמחי SGRהחומציות האופטימלית של העור.
חברת SGR מוצרי טיפוח טבעיים, מציגה תכשיר סבון צמחי על בסיס הדריים, קמומיל ושיבולת שועל שהינם בעלי פעילות ניקוי, טיהור וחיטוי לכל סוגי העור.
הסבון מטפל גם בעור מגורה ורגיש, מרגיע ומפחית אדמומיות ויובש ויחד עם זאת שומר על לחות העור ומרכך אותו. הסבון מנטרל את השפעות המים הקשים ומותיר את העור רענן וללא תחושת יובש, זוהר וגמיש הודות למיצויים הארומטיים של שמן הרוזמרין, התפוז והאשכולית.
תכשיר הסבון יעיל במיוחד לכיווץ הנקבוביות, מסיר עודפי סבום, לכלוך ותאים מתים הודות לתכולת שמן הגזר שהינו מקור עשיר לויטמין A. תכשיר הסבון הצמחי של SGR מסייע לאיזון מחדש של מעטה ההגנה הטבעי של העור ומונע את איבוד הלחות והשומן שלו בזכות שמן הקוקוס הנמצא בו.
כמו כן, תכשיר הסבון מבהיר ומטפל באדמומיות הודות לשמן הארומטי לימון, הנחשב לשמן אנטי-אוקסידנט ומקור עשיר למלחים ויסודות קורט חיוניים לעור.
בין מרכיבי התכשיר ניתן למצוא את המרכיבים הבאים:
שמן נושא זית – מכיל חומצות שומן חד בלתי רוויות כמו אומגה 9, 3 ו-6. שמן מרגיע בעל זמינות גבוהה בספיגה עורית ומוכר ברפואה המסורתית כשמן טיפולי ומשמר לעור.
גינקו בילובה אקס – מגביר זרימת דם, אנטי-אוקסידנט בזכות תכולה נכבדה של פלבנואידים, בעל פעילות אנטי-דלקתית, מחזק כלי דם, נוגד אלרגיות ונוגד חימצון.
SLS – סודיום לאוריל סולפט SLS – SODIUM LAURYL SULFATE ו- Sodium Lauryl Ether Sulfate, SLES הם דטרגנטים קוסמטיים הנפוצים בשימוש בערך ב 90% ממוצרי השמפו המסחריים, כולל שמפו לתינוקות "אל-דמע", במשחות שיניים, בתכשירי שמפו, קצף גילוח וקצף אמבט, סבון, ג’ל רחצה ועוד… (נמצא ב-17 מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה). הם בעלי יכולת הסרת שומן ולכלוך משיער ומעור ויכולת הקצפה מצוינת, אך עלולים לגרום לגירוי בעיניים ובעור. כאשר משתמשים בתכשירים המכילים SLS, שכבת השומן מוסרת במהירות. הגוף מפעיל את המנגנון המפריש מחדש את השומן שנלקח ממנו – ואז נוצרת תחושת חוסר נקיון, שמעוררת צורך להתרחץ או לחפוף שוב. כך נוצר מעגל קסמים אכזרי, שמוביל לצורך מלאכותי של הגוף ברחיצה יותר תכופה ובחפיפה יומיומית.
הוא המרכיב המסוכן מבין התכשירים הקוסמטיים לטיפוח העור והשיער. הוא חודר דרך מערכת הדם לעיניים, למוח, ללב ולכבד ומצטבר שם. ה-SLS גורם לשינויים ברקמת העין אצל ילדים ומונע את התפתחות העין ועלול לגרום לקטרקט. גורם לנשירת שיער ע"י יבוש השורשים, פוגע בשורשי השיער וגורם לקרחות, הוא חודר ללב, לכבד, לריאות, לעיניים ולמוח בעקבות חדירתו לעור. כימיקל זה גם פוגע במערכת החיסון. זהו חומר מוטוגני, ז.א. שלכימיקל זה יש יכולת לגרום למוטציה ובכך להגביר הסיכון לסרטן. כמו כן הוא יכול להתרכב עם כימיקלים אחרים וליצור ניטרטים הידועים כגורמי סרטון. ה-SLS משמש מרכיב לשטיפת רצפות מוסכים, הסרת כתמי שמן, ניקוי מנועים ועוד. ככלל אם מרכיב כלשהוא מופיע במקום הראשון הרשום בין המרכיבים, הדבר מעיד על כך שהוא המרכיב הנפוץ ביותר באותו מוצר.
מהו SLS ?
בתעשייה משמש חומר זה למטרות הבאות:
   1.   כמנקה רצפות במוסכים.
   2.   כמסיר שומן ממנועים.
   3.   דטרגנט לרחיצת מכוניות.
מחקרים שנעשו מראים כי תכשירי שמפו המכילים חומר זה עלולים לעכב ריפוי, ואף מונעים התפתחות נאותה של עיני ילדים. ילדים מתחת לגיל 6 פגיעים במיוחד למגע עם חומר זה וחשופים להתפתחות בלתי תקינה של העיניים (מתוך תמצית דו"ח מחקר למניעת עיוורון).

 SLS– עלול לגרום לקטרקט אצל מבוגרים ולעכב ריפוי פצעים על-פני השטח של קרנית העין.
 SLS– מצטבר בלב, בכבד, בריאות ובמוח ועלול לגרום לתפקוד לקוי של איברים אלה.
SLS – עלול לגרום להיפרדות שכבות העור ולחספוס גס שלו.
SLS – גורם להפרעות בתפקוד של המערכות הביולוגיות של העור.
SLS – חומר ניקוי צורב אשר למעשה מאכל את זקיקי השיער (הגומות בעור שמתוכן צומחות השערות ופוגע ביכולתם להצמיח שיער.
SLS  – משמש דרך שיגרה במחקרים רפואיים כדי לגרות בכוונה את העור במגמה לבחון את השפעתם של חומרים אחרים. המחקר החדיש מוכיח שוב ושוב שמרכיבים רבים המשמשים כחלק מתכשירי היופי לטיפוח אישי אינם טובים לגוף, לעור או לשיער.
סודיום לאוריט סולפט SLES – SODIUM LAURETH SULFATE
זהה בתכונותיו ל-SLS. בתעשיית הטכסטיל משמש להרטבה והתפחה של בדים. מרכיב עיקרי בתרחיצים ומוצרים קוסמטיים שונים בגלל מחירו הזול ובזכות העובדה שבתוספת מלח הוא הופך לסמיך מאוד – דבר היוצר קצף רב ואשליית חומר יקר מרוכז. למעשה יכולתו לנקות היא נמוכה מאוד והוא מזיק מאוד.


עמוד זה נצפה: 500 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור