חיפוש באינדקס עסקים

טיפוח הפנים בחורף

פורסם מאת: barosh בתאריך: 21 נובמבר 2012

טיפוח הפנים בחורףטיפול קוסמטי בעונת החורף באדיבות אורית קמחי, מנהלת הדרכה ראשית יונקה פאריז.

החורף מאופיין במעבר מהחום בית – לטמפרטורות הקרות בחוץ, בשינויים דרסטיים במזג האוויר, ירידה באחוזי הלחות באופן פתאומי, יובש וקור. השינויים הללו גורמים מיידית לירידה בלחות הטבעית של העור, שגורמת לעור מגורה ודמומי, לקילופים, סדקים, ואקזמות.

ולכן בתקופה זו של השנה – טיפולי עור ביתיים ומקצועיים הם חיוניים. רמות לחות נמוכות בעור, גורמות להזדקנות מוקדמת ומואצת, קמטים וקמטוטים.

בחורף יש להחליף את קרם הלחות לקרם עשיר באחוזי שומן גבוהים יותר: קרם שמן יותר יוצר על העור שכבת מגן מהסביבה. בנוסף, מומלצים טיפולי החדרת לחות לעור בשימוש במסכות הזנה ולחות, וכמו כן טיפולי הפילינג העמוקים – מתבצעים תמיד בעונת החורף. בנוסף לעור פנים מגורה, סימני החורף מופיעים על העור בשאר חלקי הגוף:

שפתיים – השפתיים בעונת המעבר נוטות להתייבש בגלל המבנה הפיזיולוגי שלהן: שכבת העור דקה מאוד בשפתיים ובעלת כמות מינימאלית של בלוטות שומן. אם השפתיים מתייבשות – חשוב שלא ללקק אותן שכן הרוק שלנו מכיל מלחים הגורמים לייבוש מוגבר. מומלץ להשתמש בשפתונים ומשחות טיפול ייעודיות לשיקום יובש בשפתיים.

מרפקים וברכיים – כתוצאה מהיובש וחוסר בלחות גם המרפקים והברכיים חשופים ומתייבשים, ומתאפיינים בעור קשה, קשקשי ומחוספס, המוביל גם לחתכים, סדקים ופצעים. חתכים ופצעים פתוחים גם להיווצרות זיהומים, ולכן חשוב מאוד לטפל במהירות על ידי מריחת קרם לחות עשיר ואטימה של האזור המיובש במשך הלילה – בכדי שהלחות של קרם הטיפול תחדור לעומק העור המחוספס ביעילות.

סבוריאה ואסטמה של העור – שינויי קור וחום וחוסר האיזון בבלוטות החלב בעור, גורמים לאדמומיות וקשקשת ובהתפרצויות של סבוריאה, ואסטמה של העור. במקרים קיצוניים יש לטפל באמצעות מרשם מרופא עור בלבד. חשוב להימנע מגירוד של העור, ולהקפיד על שתייה מרובה של מים. כמו כן מומלץ לא להתקלח במים חמים מידי- הגורמים ליובש וגירוי נוסף של העור.

אדמומיות בעור הפנים – שינויי הטמפרטורה הקיצוניים מהבית לחוץ – גורמים ליובש ולאדמומיות בעור הפנים. האדמומיות נגרמת כתוצאה מהמעבר הקיצוני מלחות וחום – לאוויר קריר ויבש, מהמעבר מחדרים סגורים מחוממים המייבשים את העור – לאוויר הקריר, ושלל הצטננויות עונת המעבר גורמות לנפיחות ואדמומיות נוספת סביב אזור האף.

בכדי להימנע מאדמומיות בפנים מומלץ להבעיר בחדר מבער עם שמנים אתריים:  הבערת שמנים אתריים בחלל החדר מסייעת במניעת התייבשות העור, וכמו כן משמשת כחיטוי החדר מחיידקים. השמנים האתריים המומלצים: לבנדר, איקליפטוס, גרניום, רוזמרין. אם התקררתם, לקינוח האף השתמשו בטישו הספוג באלוורה, המונע את תופעת התייבשות העור מסביב לאף.

בכדי למנוע התאדות של הלחות הטבעית של העור – חשוב מאוד לא לשכוח למרוח סרום מעל קרם הלחות. הסרום הינו החומר הפעיל המונע את התייבשות העור. מומלץ להחזיק בהישג יד תכשירים טיפוליים המורידים אדמומיות מכלי דם מורחבים.

טיפולי פיליניג – טיפולי פילינג בחורף ייעודיים לטיפול בכתמי פיגמנטציה שנוצרו במהלך הקיץ. כתמי פיגמנטציה הם כתמי פיגמנט המלנין המעניק את הצבע לעורנו – שאינם מפוזרים אלא ממוקדים בצורת כתם כהה ובולט על העור.

יש כמה סיבות להיווצרות כתמי פיגמנטציה: הסיבה הראשונה היא חשיפה מוגברת לשמש במשך שנים רבות גורמת להיווצרות הכתמים עם הזדקנות העור. כתמי הגיל הם בעומק שכבות העור, ודורשים טיפול מקצועי להעלמתם. כתמי שמש קלים נוצרים על שכבת העור העליונה בלבד, ונחשבים קלים יותר לטיפול. סיבה נוספת להופעת כתמים הם שינויים הורמונאליים שעובר הגוף, כמו לדוגמא בתקופת ההיריון. כתמים אלו ייעלמו בדרך כלל מעצמם, עם סיום ההיריון.

כתמי פיגמנטציה קלים ניתנים לטיפול בייתי באמצעות פילינג בייתי בעזרת תכשירים פעילים ייעודיים, אולם אם הכתמים בעומק העור – יש לטפל בהם במכון מקצועי, באמצעות טיפולי פילינג עמוקים בשימוש בחומצות חזקות יותר, ושימוש בלייזר להבהרת הכתמים. מחקרים הוכיחו שלתאי העור יש זיכרון גנטי, ולכן לאחר הבהרת הכתמים- הם עלולים לחזור שנית. לכן טיפולי פילינג וטיפול במשחות נגד כתמי פיגמנטציה יכולה להימשך במשך כל עונת החורף, בטיפולי חורף חוזרים במהלך השנים.

טיפוח הפנים בחורף טיפים



עמוד זה נצפה: 439 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור