חיפוש באינדקס עסקים

החלקות שיער – כל מה שרצית לדעת

פורסם מאת: barosh בתאריך: 23 מאי 2010

 

הטרנד השוטף את ארצנו בתחום החלקות שיער עובר טלטלה עזה בימים אלה. תוכנית התחקירים כלבוטק ששודרה לפני כחודש זעזעה את עולם עיצוב השיער עם חשיפת מידע לגבי המרכיבים הפעילים בהחלקת השיער הברזילאית. בעקבות התחקיר, החל מבול שאלות: מה נכון, מה בריא, מה עובד, מה מומלץ. אז החלקות שיער - כל מה שרצית לדעתבואו נעשה סדר.
החלקת שיער הוא תהליך שבו משנים את מבנה השערה ומיישרים אותה באופן מלאכותי. ההבדל המרכזי בין החלקת שיער לפן חלק הוא שלאחר ביצוע החלקת שיער, השיער נשאר חלק לצמיתות ולא חוזר לעיצובו המקורי (למעט שורשי השיער) זאת בניגוד להחלקת השיער באמצעות פן המחזיקה לפרקי זמן קצרים.
קיימות מספר שיטות מובילות להחלקת שיער: החלקה יפנית, החלקת משי, החלקה ברזילאית.

החלקה יפנית
שיטת ההחלקה היפנית מחדירה חומרי הזנה אל תוך השערה. לאחר מכן, מתבצע תהליך של החלקת השיער ויישורו ע"י שימוש במחליק קרמי ייחודי. השיער יישאר חלק לצמיתות למעט שורשי השיער אשר יצמחו. בכדי להציג ראש חלק לחלוטין, יש להגיע אחת למספר חודשים לבצע החלקת שורשים.
החלקה יפנית אינה מיועדת לשיער מובהר או שיער שעבר טיפולי כימיה קיצוניים. מטרת ההחלקה היפנית היא להוריד את נפח השיער, להחליקו ולהפסיק את התלות בייבוש השיער בפן ואת החשש מפני השפעת הלחות בקיץ על מראה השיער. יתרון נוסף הוא שניתן לשחות בבריכה ובים ללא צורך לדאוג לכך שהתלתלים והנפח המוגזם יחזרו אל השיער לאחר שיתייבש.
בין המותגים המובילים בתחום החלקת השיער היפנית: יוקו סיסטם, NOW החלקה יפנית לכל סוגי השיער.

החלקת משי
לאחרונה הושקה בישראל החלקת משי מבית חברת CHI האמריקאית המשווקת בישראל ע"י חברת קארין גל. החלקת שיער בשיטת המשי חדשה יחסית בשוק החלקות השיער בארץ. מטרת החלקת המשי היא להרגיע שיער פרוע, להוריד את נפח השיער וליצור מראה שיער חלק גולש ובריא. השיטה הובאה מארה"ב ומשתמשתהחלקות שיער - כל מה שרצית לדעת בחומרי הזנה כמו פרוטאין משי, לחות והחלקה לשיער.

החלקה ברזילאית
החלקה ברזילאית הגיעה לתת מענה לבעלי שיער מובהר או פגום המעוניינים להציג שיער חלק ומלא ברק. מכיוון שהחלקה יפנית אינה מסוגלת לתת להם מענה, החלקה ברזילאית הגיעה לתת מענה בנושא. ההחלקה הברזילאית מצפה את השיער (בניגוד להחלקה יפנית המשנה את מבנה השערה) ומחזיקה מעמד במשך 4-7 חודשים. יש לחזור על התהליך לאחר מכן. לאחרונה נחשף בתוכנית של כלבוטק כי החלקה ברזילאית מבצעת שימוש בחומרים אסורים בכמויות שונות (כל מותג בכמות שונה). בעקבות התחקיר, יצאה הודעה של משרד הבריאות כי הוא פועל לביטול האישורים שניתנו למשווקי ההחלקה.

לסיכום
שיטות להחלקת שיער אמנם מחליקות את השיער אך התוצאה הסופית תלויה במידה רבה במבנה השיער הטבעי. ככל שהשיער מסולסל יותר התוצאה תהיה פחות חלקה וישרה, אך שיפור משמעותי במראה השיער מובטח. חשוב מאוד להקפיד על ביצוע החלקת השיער בידי מעצב שיער שהתמחה בהחלקת שיער, שעבר הכשרה מתאימה, ושקבלת עליו המלצות וחוות דעת חיוביות. חשוב גם לברר שהחומרים שבהם ייעשה שימוש לצורך החלקת שיערך, הם ממותג מוכר וידוע והם בעלי אישור של משרד הבריאות. בנוסף, פגישת יעוץ עם מעצב השיער המיועד לבצע את העבודה היא צעד הכרחי לפני החלקת שיער.



עמוד זה נצפה: 477 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור