חיפוש באינדקס עסקים

כחומר ביד היוצר – חיים סיון

פורסם מאת: barosh בתאריך: 10 אפריל 2009

 

מעצב השיער ושגריר לוריאל פרופסיונל, חיים סיון, מסביר על השינוי הרב שחל בתפיסה לגבי השיער – כחומרכחומר ביד היוצר - חיים סיון ביד היוצר.
במהלך עשרים השנים האחרונות הלכה והשתנתה התפיסה הרציונאלית של השיער כמדיה של אופנה בלבד. מעמדו של השיער הלך והתחזק כאובייקט אמנותי כך שהשימוש בו כחומר פיסול, לפיסול אמנותי ואסתטי הביא לפריצת גבולות ודרכים שלא הכרנו קודם לכן. טכניקות חדשות וחומרים חדשניים שסייעו לנו מעצבי השיער לבצע יצירות שלא יכולנו אף לחשוב עליהם לפני שנים.
כיום מעצבי השיער תופסים את השיער כחומר המאפשר הבעה אישית וחופש אין סופי וזאת תוך אינטגרציה מלאה בין היצירה לבין הדוגמנית עליה אנו מיישמים את היצירה. לי אישית זו חגיגה אין סופית, בכל פעם שאני צריך להציג מופע שיער אם בארץ ואם בחו"ל כל החשיבה שלי נמצאת שם, אני נמצא בעולם קסום של פנטזיה ללא גבולות אותה אני מנסה להעביר ככל האפשר לצופים, נושא ההשראה לא עוזב אותי ומלווה אותי לאורך כל היממה כמעט כל דבר זורק אותך לתוך ההשראה ובמשך ימים בכל דבר אני מוצא את נושא ההשראה עד שלפתע הדברים מתחילים לרקום עור וגידים והרעיונות לובשים צורה.
כמובן שגם לצבע יש תפקיד חשוב. הוא משמש כנדבך נוסף ביצירה הכוללת הוא מפלח אותה וחושף את מלוא עוצמתו של השיער כדבר דינאמי ואנרגטי הצבע עוזר למתבונן "לקרוא" את היצירה ולהבין את הרעיון אליו כיוונת.
במשא ומתן שבין הצבע לשיער ניכרת ההשפעה ההדדית של האחד על השני כך שלא יהיה זה נכון לוותר על הצבע כמימד הרביעי של היצירה ועל היכולת שלו להשפיע ולשדרג אותה.

 

 



עמוד זה נצפה: 436 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור