חיפוש באינדקס עסקים

פדיקור רפואי – טיפול בבעיות בכף הרגל והציפורניים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 24 מרץ 2010

 

אלי לב, הבעלים של רשת מדיקל לב פדיקור, מסביר על חשיבות טיפול פדיקור רפואי.

הדרך הטובה ביותר לשמור ולטפח את כף הרגל וציפורני הרגליים היא לעבור טיפול פדיקור רפואי. כיון שאנו עומדים על הרגליים משך שעות רבות כל יום, והרגליים נושאות את משקל הגוף, עלולות להיווצר בעיותאלי לב - מדיקל לב פדיקור בכפות הרגליים. חשוב לשמור על כפות הרגליים כדי לנסות למנוע בעיות העלולות להגרם על ידי הלחץ והמשקל. פדיקור רפואי, כשמו כן הוא. זהו טיפול רפואי אשר כל כללי החיטוי הרפואיים חלים עליו. מלבד הפינוק שבטיפול, מעניק טיפול פדיקור רפואי מענה למספר סוגים של בעיות נפוצות בכפות הרגליים.

בין הבעיות הנפוצות העלולות להיוצר בכף הרגל וציפורני הרגלים נכללים: עור קשה בכף הרגל, יבלות מסוגים שונים (יבלות ויראליות, יבלות מכניות, יבלות מסמר ושורש), אקזמות, פטריות וציפורניים חודרניות. כיון שיש מגוון גדול של בעיות אשר מבצע הפדיקור הרפואי אמור לדעת לטפל בהם, חשוב לבדוק שהפדיקוריסט או הפדיקוריסטית אכן הוכשרו לעשות זאת.

היגיינת כף הרגל
בעת ביצוע פדיקור רפואי יש לשמור על רמת הייגינה גבוהה ואף סטרילית של סביבת העבודה והכלים. כלי הפדיקור חייבים להיות מעוקרים בסטריליזטור ובחומרים מעקרים. סכיני הפדיקור חייבים להיות חד פעמיים ולהיות מוצאים מאריזתם לעיני הלקוח. מי שמבצע את הטיפול חייב לעטות כפפות חד פעמיות סטריליות, והמים בגיגית חייבים להכיל סבון אנטיספטי.

טיפול ביבלותמדיקל לב פדיקור
יבלות שטוחות – הפדיקורסיט ירכך את אזור היבלת ויסיר אותה באמצעות שיוף במכונה, שיוף בפצירה או עם סכין.
יבלות מכאניות – יבלות הן נקראות גם "מסמר" והן מכאיבות כשדורכים על אזור היבלת.
אחרי ריכוך האזור יניח עליו המטפל חומר מיוחד לחיסול היבלת. במקרים מסוימים טיפול אחד לא יהיה מספיק ויהיה צורך לחזור על הטיפול ואף להמשיכו בטיפול ביתי.
יבלות ויראליות – אלו יבלות הנוצרות על ידי וירוס ומכאן שמן.

טיפול בציפורניים חודרניות
גזירה לא נכונה של ציפורני הרגלים עלולה ליצור ציפורן חודרנית. הדרך הנכונה לגזור ציפורניים היא בקו ישר. במידה והציפורן נגזרת בעיגול, נותר חוד בפינת הציפורן וחוד זה עלול להינעץ בתות הבשר ולגרום לזיהום. בטיפול פדיקור רפואי לאחר ריכוך האזור, יחולץ החוד מתוך הבשר.

טיפול באקזמות בכף הרגל
לטיפול באקזמה קיימות משחות אשר הפדיקוריסטית יכולים להמליץ עליהן. התופעה חולפת מספר ימים לאחר תחילת הטיפול.

טיפול בפטרת הציפורניים
פטרת הציפורניים היא תופעה שכיחה. לא רק שציפורניים נגועות נראות רע אלא שקיימת אפשרות שגם העור מסביב לציפורן יזדהם. קיימים סוגים שונים של פטריות ציפורניים ובכל מקרה יש לטפל בדרך המתאימה לו. לעיתים יש צורך בהתערבות רפואית. הטיפול בפטריות משולב עם המשך טיפול בבית עד שהציפורן מתחדשת והפטריה נעלמת. זה תהליך שיכול לקחת מספר חודשים.



עמוד זה נצפה: 459 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור