חיפוש באינדקס עסקים

העור רגיש ומתוח?

פורסם מאת: בתאריך: 4 נובמבר 2015

מציאות חיינו העכשווית המלווה במצבי מתח וחרדה קיומיים משפיעה על מצב רוחנו הלאומי, מצבנו הנפשי ואף על מצב עורנו.

מחקרים רבים מצביעים על כך שהעור משלם בבריאותו כתוצאה ממתח נפשי.
 
לדבריה של  ד"ר מוניקה אלמן, מומחית ברפואת עור וברפואה אסתטית, העור הוא מעטפת הגוף הגדולה ביותר, והוא נחשב לאיבר אימונוגני רגיש במיוחד, העשיר בקולטנים לכאב, לנגיעה קלה, לעונג, לצריבה ולגרד. הוא בנוי מכמה שכבות(אפידרמיס,דרמיס,תת-עור) וכל שכבה מכילה קולטנים שונים בדרגות שונות של קליטה.
 
מתח עלול להחמיר תופעות כמו: גרד ואלרגיות לעור ולהוביל למחלות עור כמו: פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס. הלחץ גובה מחיר גם במישור האסתטי- פצעונים על העור, החמרה של התפרצות אקנה, הרחבת נימי דם (קופרוז), אדמומיות מפושטת על הפנים והתפרצות הרפס מושפעים ומוחמרים על ידי מתח נפשי. 
 
כיצד שומרים על עור רגיש
 
ד"ר מוניקה אלמן מעניקה מספר טיפים לשיפור מצב העור בתקופות חרדה ומתח:
 
1.יש לשים לב לתופעות בעור שנוצרות ומחמירות במצבי מתח וחרדה כמו: אקזמה בידיים, יובש בפנים, בצידי הצוואר, מאחורי האוזניים.
 
2.מאוד חשובה האבחנה והטיפול הנכון בבעיות עור. לכן עם בעיית עור נמשכת מעל לשבוע יש להגיע אל רופא מומחה שיעניק את הטיפול המתאים.
 
3.לשמנים ארומטיים כמו לבנדר וקמומיל השפעה מרגיעה. ניתן להשתמש בהם במבער, בתחליב רחצה, או להזליף כמה טיפות למי האמבט. שמן ורדים או טיפה מהלבנדר יכולים לשמש פרוזק טבעי. הזליפי אותם לבקבוק משאבה עם מים מינרלים, ורענני את עור הפנים במשרד, או  במהלך נסיעה.
 
4.פעילות גופנית מנטרלת את השפעתו השלילית של הקורטיזול ומגבירה הורמוני האושר – כמו סרוטונין ואנדרופינים. 
 
5.חשוב מאוד לא לחטט בפצעים ובעור המגורה ולפנות לטיפול רפואי בהקדם. חיטוט בפצעים עלול להחריף את התופעה ואף לגרום לצלקות.
 
6. לתזונה מאוזנת ישנה חשיבות במראה העור ובבריאותו.  ויטמין c – נמצא בשפע בפירות הדר, תותים, קיווי, עגבניות וירקות ירוקים. חומצות שומן לא רוויות יש בדגי ים, עלים ירוקים, גרעינים, זרעים, שמן קנולה, טחינה, ברוקולי, אבוקדו, מלון ותרד.
 
7.יחד עם הקפדה על תזונה נכונה, הקפידו על שתיית מים בכמות של לפחות ליטר וחצי ביום (כ- 6-8 כוסות). המים מאפשרים הפרשה יעילה של רעלים, תורמים ללחות הרקמות, לשרירים, מסייעים למחזור הדם ותורמים למראה עור בריא.
 
ד"ר אלמן מייעצת על עור מתוח


עמוד זה נצפה: 552 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור