חיפוש באינדקס עסקים

ניחוחות מעוצבים – בקבוקי בושם

פורסם מאת: barosh בתאריך: 16 יוני 2009

 

באיזה ניחוח מעוצב הבושם שלך?
האמרה הידועה "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו" לא תמיד נכונה. כיום, חברות הבישום מנסות למכורthierry mugler-alien sunessence לנו את הניחוח לא רק באמצעות חוש הריח, ישנו חוש עיקרי נוסף והוא הראיה.
המראה החיצוני של האריזה מעביר לנו מסר לגבי איזה ניחוח יש בתוך הבושם. ישנם עיצובים שמשדרים נשיות וחושניות, ישנם עיצובים המשדרים מראה של חוזק. הצבע של האריזה חשוב באותה מידה שהפיסול של הבקבוק חשוב.
לכל פרט קטן בעיצוב הבקבוק עצמו ובאריזה יש חשיבות גבוהה – לכן, שאף אחד לא ינסה להגיד לכם שהמראה החיצוני לא קובע.
אין צורך בחפירות ארכיאולוגיות כדי להבין שמיכלי הבושם עוצבו במהלך ההיסטוריה בצורות ומחומרים שונים והם ללא ספק משקפים את העיסוק, ההשראה והתפתחות החומר, במקביל לסגנון החיים והלבוש. ימי בקבוקי הבושם המפוארים החלו באמצע המאה ה-18, בתקופת הרוקוקו, בקבוקי הבושם יוצרו מזכוכית חלבית בעיטור צבעי אמייל. באותה תקופה עלו בקבוקי הבושם לדרגה של חפץ אומנותי שנועד לענג חברה נהנתנית. אז גם החלו לפעול מפעלי חרסינה רבים שעשו שימוש בפורצלן לעיצוב בקבוקים משולבים בצורות מלאכים, ציפורים, פירות, בעלי חיים ועוד.
הזכוכית החליפה את החומרים הכבדים מהעת העתיקה מכסף, זהב ועד לברזל והברונזה שאפיינו את המאה ה-13 ומטה. 
במאה ה-19 הונחו היסודות לתעשיית הבשמים המודרנית פותחו סדרות שונות של כלי זכוכית צבועים ועיצוב הבקבוקים הושפע מזרמים אומנותיים שונים. boos orange
במאה ה-20 קבלו הבקבוקים אפיון פונקציונאלי יותר והחלו להיות מיוצרים בתבניות זהות. עם הזמן התפתחו מאוד היצירתיות בתחום בקבוקי הבושם שהפכה ליצירת אומנות של ממש.
בית לליק המפורסם הוא זה שחיבר בין תעשיית הבישום לאמנות ובקבוקי הבושם של לליק נחשבים היום בעלי ערך היסטורי ואומנותי רב והם נמכרים במכירות פומביות במחירי עתק ומוצגים במוזיאונים.
בושם המעצבים הראשון הושק בשנת 1921 על ידי קוקו שאנל וכ-20 שנה לאחר מכן ע"י כריסטיאן דיור, מאז משתתפים בחגיגת הבישום מעצבי אפנה רבים ובשנים האחרונות גם מה שמכונה סלבריטאים כמו: קיילי מינוג, קייט מוס, דייויד וויקטוריה בקהאם.
אחת התופעות האחרונות עם הפיכת הספורט לאפנה של ממש היא כניסתם של מותגי ספורט כמו "פומה" ו"לקוסט" לעולם הבישום.
בעשור האחרון משקיעים היצרנים סכומי עתק בעיצוב בקבוקי הבושם, כאשר הבקבוק הינו המפגש הראשון עם הצרכן ואמור להעביר מסר מיידי עלן התכולה, הניחוח, הסגנון, ההשראה.
יותר ויותר מותגים בינלאומיים חוברים למעצבי על וביחד יוצרים מוצר קוטור, שמבדל אותו משאר מתחריו על המדף, מרגש בכל פעם את הרוכש.
בעבר, כשהמילה בושם נאמרה, החוש היחיד שנכנס לפעולה היה חוש הריח. היום מתחדדים יחד חוש הריח כמו גם חוש הראיה וחוש המישוש. המהפך החושי הזה הוליד בשמים בצבעים שונים, במקום השקוף או הצהוב המסורתיים, כמו הבשמים של טיירי מוגלר –פומה אורבן מושיין נשים וגברים אליין Alien Sunessence לאישה בצבע כתום מוזהב.
Alien Sunessence, עטויה זהב ואבני אודם, עולה ומופיעה אלה כמו דמות של בוטיצ’לי.
הבקבוקים של הבושם PUMA urban motion מייצגים את תמצית הזרימה כאילו זזים בקצב שלהם על ידי שימוש בצבעים הסמליים של PUMA – אדום לנשים ושחור לגברים – הבקבוקים מביעים נמרצות. צורות הבקבוקים נעות כאילו היו עשויות משני חצאים, חזית וגב, המסתובבים אחד סביב השני.
גם עיצוב הבקבוק, שהיה עד כה קלאסי, ואולי אף שמרני (גם כשארמני עיצב את בקבוק הבושם שלו בצורת גוף – היה זה גוף נשי וענוג) הופך עם השנים מיוחד, ו"משאיל" את צורתו מעולמות שהיו עד כה חריגים לעולם הקוסמטיקה, כמו בקבוק הבושם של בוס אורנג’ משלב מתכת עם אבני חן כתומות על מנת ליצור מראה מודרני ובולט, אך עדיין משאיר הרגשה של רכות ונשיות. שבע אבני החן מקבלות השראה משבע הצ’אקרות שבגוף האדם, עם הבושם המשמש כמטאפורה לאנרגיה הזורמת ביניהן – וזה למעשה העיקר באישה של בוס אורנג’.
דוגמא נוספת ניתן לראות ב- PORSCHE DESIGN FRAGRANCES. במבט ראשון, רואים חזית של זכוכית עמומה, כחולה וצוננת. פני אגם קפוא. מחזירת אור, שקופה, ישירה, חזקה, קווים מהפנטים. קווים של טוהרהוגו אלמנט לגבר ממוסגרים על ידי שחור החלטי של אלומיניום מוברש הקבוע סביב גוש הקרח הייחודי הזה ומגן עליו.
כחול לרעננות, שחור לכוח. קרח ואש. רוח המותג של The Essence מאת "פורשה דיזיין" – טהור, פשוט, בלתי צפוי.
הבקבוק של HUGO Element הוא פרשנות לחפץ שמסמל סגנון חיים, במקרה זה, מיכל חמצן, שעוצב בסגנון הנועז המוכר של הוגו.
כשם שמיכל חמצן מאפשר לצוללן לגלות עולם מסתורי מתחת לפני המים, HUGO Element מאפשר ל"חיה האורבאנית" לשוטט בעיר ולשאוב השראה מכל היסודות היצירתיים שבה.
כמו חלקיו השלובים של מיכל חמצן, החומרים ששימשו ליצירת הבקבוק של HUGO Element הם שילוב חכם של מתכת מבריקה ושל זכוכית, המחזירה אור ומבטאת שקיפות. על גבי האריזה החיצונית מתנוססים צורת הבקבוק והלוגו של הוגו בעיצוב מודרני ונחשק, עם גרפיקה מושכת המדגישה עוד יותר את הדימוי החצוף והאנרגטי של הוגו.
המעצב משפיע רבות על עיצוב הבקבוק של הבושם. למשל, השראתו של טיירי מוגלר נובעות מסמלים נצחיים, כלל עולמיים ועל פיהם, הוא מעצב גם את בגדיו ואת תכשיטיו. הכוכב היה אובססיה ישנה שלו – הוא לא בחר בכוכב, הכוכב בחר בו.
עוד בילדותו ובנעוריו היה בורח טיירי מוגלר לצפות כוכבים הזוהרים בשמיים. החלום על בושם שמימיי בשיא העולם הזה, יצר את קולקציית הכוכבים. בקבוק הבושםANGEL , מעוצב ככוכב עשוי מקריסטל. הבקבוק נוצר מתוך שיתוף פעולה הדוק בין טיירי מוגלר ואמני זכוכית, העובדים בשיטות חדשניות, ידניות למחצה ולמעשה כל כוכב הוא ייחודי.

פורשאנג’ל
ניחוחות מעוצבים – בקבוקי בושם

 



עמוד זה נצפה: 591 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור