חיפוש באינדקס עסקים

שביל החלב – קוסמטיקה לבנה לחג שבועות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 21 מאי 2009

 

חג השבועות הוא החג השני מבין שלוש הרגלים שבתורה. על פי המסורת היהודית, בשבועות, חג מתן התורה, נמשלה התורה לחלב ודבש, שהרי בתורה מצוין כי המרגלים אמרו למשה על כנען – כי היא "ארץ זבת חלבשביל החלב - קוסמטיקה לבנה לחג שבועות ודבש". ומאז ועד היום נשתרש המנהג האופייני – אכילת מאכלי החלב, ואכן, מאכלי חג השבועות המועשרים בגבינות, ביצים, ירקות ופירות טעימים להפליא, אך מוצרים אלה מסתבר יכולים לחולל נפלאות גם לעור הפנים, הגוף והשיער, אז לנו יש הצעה טובה יותר שתחליף את זלילת מוצרי חלב ותחסוך מכם עלייה בכמה ק"ג בחג.
נצלו את החלב דווקא לטיפוח עורכם. כבר משחר ההיסטוריה ידוע על השימוש בחלב לצורכי קוסמטיקה וטיפוח העור. כך למשל, המלכה המצרית קליאופטרה הייתה טובלת באמבטיות חלב, לצורך ריכוך והבהרה של העור, ואשתו של נירון שהוגלתה מרומא, הצליחה לקבל אישור לקחת עימה 40 חמורים כדי שתוכל להמשיך במנהגה לרחוץ באמבט חלב חמורים.
החלב מכיל שומנים וחלבונים התורמים להזנת העור היבש והסדוק. החלב עשיר בחומצה לקטית (באנגלית: Lactic acid) המקנה לעורנו מראה זוהר וצח יותר. מקור שמה של החומצה במילה הלטינית Lac, "חלב" ואכן החומצה התגלתה לראשונה בחלב. חומצה זאת מקלפת את העור ומעלה את רמת הלחות. החומצה הלקטית שייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות, היא מתאימה במיוחד לעור רגיש ויבש. בריכוזים גבוהים (50%) ניתן אפילו להגיע לקילופי עור בעזרתה. בריכוזים נמוכים יותר (10%-16%) החומצה משמשת להשלה עדינה של תאי עור מתים, והיא אף מעודדת את חידושם בעור. בריכוזים נמוכים (4%-5%), ובשימוש קבוע יועיל להעלאת רמת הלחות בעור. בימינו שכיחותה של החומצה הלאקטית בתעשיית הטיפוח גבוהה והיא נמצאת בדרך כלל בקומפלקסיםשביל החלב - קוסמטיקה לבנה לחג שבועות המכילים גם חומצות אלפא הידרוקסיות נוספות כגון גליקולית (במקור מקנה סוכר) מאלית – (במקור בתפוחי עץ) טרטרית – (קיימת בענבים וביין), וציטרית – (חומצה מלימון והדרים). החומצות האלה החשבים לרכיבים פעילים שכיחים מאד בתעשיית הקוסמטיקה.
גם חלב העיזים עשיר בוויטמינים, מינרלים וחלבונים. חלב זה מכיל 6% של חמאה טבעית שמעשירה ומזינה את העור. חלב העזים ידוע במיוחד בסגולות הריפוי שלו, הוא יעיל בבעיות עור שונות כמו אקנה, פסוריאזיס, אקזמה ולפצעים בפה. היוגורט למשל יכול לשמש כתכשיר טבעי לניקוי יסודי של העור. היוגורט כידוע מכיל חיידקים המייצרים חומצת חלב בעלת סגולות ניקוי, כיווץ, הרגעה והבהרה, לכן הוא מומלץ לשימוש בעור עם נקבוביות רחבות, עור שמן ובעור עם נטייה לאדמומיות. היוגורט עוזר לאזן את חומציות העור ובכך מונע התפתחות זיהומים. היוגורט נפלא גם לטיפול בכוויות שמש ולמניעת התקלפות העור. בשבילכן זה אולי חלב, בשביל העור – זה פילינג!
ואם בחלב עסקינן, אז איך נשכח את מוצר הניקוי הבסיסי הלוא הוא חלב פנים. לטענת ננסי ירחי מנהלת הקשרים הרפואיים בחברת וישי החלב פנים הוא הראשון בתהליך ניקוי הפנים ושימושו העיקרי הוא המסת האיפור והכנת הפנים לקראת הניקוי בסבון הפנים ובמי הפנים. ניקוי העור – היא הפעולה הבסיסית והחשובה ביותר לשמירה על איכותו ומראהו. מטרת הניקוי היא הרחקת הלכלוך: חלקיקי אבק, חול, פיח, שאריות של חומרים קוסמטיים ותכשירי איפור, חלב המופרש דרך קבע מהעור, זיעה, תאים מתים, חיידקים הנמצאים בהמונים על פני העור וכו’. חלב הפנים אינו מומלץ לבעלות עור שמן והשימוש המומלץ בו הוא עיסוי החומר על הפנים ושטיפה במים. אחריו כמובן משתמשים בסבון פנים, מי פנים וקרם לחות. ומה בגזרת השיער?
עידו לביא – המדריך הראשי של חברת קרסטס ממליץ לכל הנשים בעלות השיער היבש ולאלה המרבות בשימוש במכשיר הפן, להכיר את המוצר המהפכני הנועד להזנת השיער לפני הפן. המוצר: חלב נוטרי-סקאלפ כשמו כן הוא, מוצר חלבי שמטרתו להגן על חומצות האמינו שבשיער אשר נעלמות כתוצאה מהשימוש בפן. הפן כידוע הורס את השיער וחלב השיער הייחודי יעניק לו הגנה והזנה.

 



עמוד זה נצפה: 450 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור