חיפוש באינדקס עסקים

טעויות איפור נפוצות בקיץ

פורסם מאת: barosh בתאריך: 1 יולי 2009

חנה בראונר, המדריכה הראשית של גרלן בישראל, מזהירה מטעויות איפור נפוצות בקיץ.

  • איפור מבריק/נוצץ בשעות הבוקר
    איפור נוצץ או מבריק מחמיא לעור שזוף ללא ספק, אך יש להשתמש בו בתבונה, זאת מכיוון שבקיץ העור נוטה להבריק בגלל אחוזי הלחות הגבוהים והזיעה. בבוקר כשהשמש קופחת, גורמת להזעה וחושפת כל פגם קטן על האפידרמיס, מומלץ לאמץ את המראה הטבעי, בגווני מאט. איפור מבריק בשילוב לחותטעויות איפור נפוצות בקיץ יוצר מראה שמנוני, מיוזע ומנצנץ, כמעט כמו החולצות של המאסטרו… בנוסף לדיסקוטק שהתעקשת לפתוח על פנייך בשעות הבוקר, כדאי שתדעי שאיפור מנצנץ נוטה להבליט פגמים בעור, בעיקר קמטים. בערב, כשהתאורה מחמיאה יותר והשמש הלוהטת והמייגעת מרפה, מעט ברק ונצנוצים על הפנים, על המחשוף ועל הזרועות יבליטו בחושניות עור שזוף וסקסי להחריד.
  • מייק אפ "כבד" בגוון כהה מדי
    בחירת מייק אפ לקיץ צריכה להיעשות תוך התחשבות בשני קריטריונים מרכזיים: גוון ומרקם.
    ♦  בחירת גוון המייק אפ לקיץ תעשה על פי טון
    אחד שזוף יותר מן הגוון הטבעי. את "השלמות"
    השיזוף מומלץ לעשות באמצעות ברונזר,
    במקומות הגבוהים בפנים. 
    ♦  בקיץ, חשוב לבחור מייק אפ ללא שומן בעל
    עמידות גבוהה, אשר לא יכביד על העור עם
    התחממות מזג האוויר, ולא ישאיר סימנים. בימי
    הקיץ, העור זקוק לפחות כיסוי מאשר בחורף
    ולכן בשעות הבוקר מומלץ לבחור מייק אפ
    שקוף למחצה – השמש המאירה במלוא הכוח,
    חושפת את המסכה אשר אנו נוטות לעטות על
    פנינו. אין מראה מבאס יותר מ"שפכטל" חינני בצהרי
    יום חם. בנוסף, מומלץ לבחור מייק אפ עמיד,
    שיחזיק מעמד כל שעות היום, גם במקרים של זיעה או השתכשכות בבריכה.

    מבחינת ההכנה לאיפור, למי שיש עור שומני או נטייה להזעה, כדאי להשתמש בפריימר לאיפור. הפריימרים (תכשירי הכנה לאיפור), עוזרים לקיבוע של המייק אפ, לאיזון של העור, וגורמים לאיפור להיות עמיד למשך שעות. פטנט נוסף לשליטה בברק עור הפנים בקיץ, הוא לשאת בתיק דפי פודרה סופחי שומן (כדוגמת אלו של דקלאור). אלו דפים קטנים, המאפשרים שימוש בלתי מוגבל, הסופחים את עודפי השומן, ומעניקים לעור מראה מאט ונקי. דפי הפודרה מאזנים את הברק והשמנוניות בעור הפנים, מבלי להעמיס עליהם שכבות של פודרה.

  • הגזמה פראית עם הברונזר
    ללא ספק, הברונזר הוא הכוכב של הקיץ, אך גם בו יש להשתמש בחוכמה, על אף רצוננו להידמות לאחות האובדת של ברק אובמה…חברות הקוסמטיקה מציעות ברונזרים בשלל מרקמים, החל מג’ל קליל, דרך אבקה ועד ולספריי המעניק מראה שזוף ובריא. מטרתו של הברונזר היא ליצור את מראה "נשיקת השמש" – כאילו השמש נישקה הרגע את פנייך. לכן, יש להניח את הברונזר על המקומות הגבוהים בפנים – מצח, עצמות הלחיים, גשר האף והסנטר-בדיוק במקומות בהן השמש נושקת את פנינו. הנחת ברונזר בשקעים שבפנינו, כדוגמת שקעי העיניים עלולים ליצור מראה מוגזם ומאופר מדי. שימוש באבקת ברונזר נוצצת מומלצת לשימוש בערב בלבד.
  • עפרונות עיניים רכים
    עפרונות עיניים נוטים "לנזול" החוצה מהעין או להתנקז בזווית הפנימית של העין, במיוחד כשהטמפרטורות עולות. למניעת נזילת עיפרון העיניים, יש למשוח מעט צללית באותו גוון על העיפרון, או לחלופין, טעויות איפור נפוצות בקיץלפדר במעט פודרה שקופה. התהליך "מייבש" את העיפרון וגוזל את שומניותו. כמו כן, בקיץ עדיף להשתמש במוצרי עיניים בעלי מרקם אבקתי, אשר אינם נוטים להצטבר בקפל העין (למרות שניתן להשיג היום בשוק צלליות קרמיות בעלות מרקם שאינו מתגבש לגושי "בוץ", כדוגמת צלליות קרם של איב סאן לורן). כאשר משתמשים בצללית אבקה בתפזורת יש להיזהר מפני פיזור עודף של החומר- יש לטבול את המברשת באבקה לנער קלות ורק אז לפזר את האבקה על העור.
  • שימוש בשפתון כהה
    בקיץ, שפתון כהה בשילוב עם עור שזוף יוצר מראה עמוס וכבד. לכן, מומלץ "לדלל את הפיגמנטים" בשפתון, עם בוא העונה החמה. שפתונים בהירים או חצי-שקופים, וכן ליפ גלוסים עדינים, ידגישו את העור השזוף ויעניקו מראה קיצי ורענן. למי שנוהגת להשתמש בתוחם שפתיים, מומלץ לעבור לתוחמים בעלי מרקם קשיח יותר, על מנת למנוע את זליגת התוחם/השפתון מבין חריצי השפתיים.
  • חגיגת צבעים על פנים
    אין ספק שהקיץ זו העונה בה הצבעוניות חוגגת, משדרגת כל הופעה, מחמיאה ל-שיזוף ומבליטה את גווני השיער והעיניים. השנה במיוחד, צבעי הגלידה שולטים- ורוד פוקסיה, כתום, טורקיז, סגול, צהוב ושאר גווני הקשת. למראה קיצי אך לא מצועצע יש לבחור משפחת גוונים אחת ואת יתר הפנים לאפר בגוונים טבעיים. לדוגמא: אם בוחרים צלליות בגוון סגול, הוספת שפתון כתום תיצור מראה מצועצע, לכן מומלץ לבחור בשפתון/גלוס בגוון טבעי. כמו כן, לישראליות בעלות תת-הגוון הצהבהב מומלץ להשתמש בזהירות בגוונים הכתומים והצהובים המבליטים את הצהבהבות של העור.


עמוד זה נצפה: 456 פעמים

כתבות איפור

אני מאשר/ת קבלת דיוור