חיפוש באינדקס עסקים

בריאות השיער – נשירת שיער אצל נשים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 15 ינואר 2008

נשים רבות משקיעות לא מעט זמן וממון בטיפוח וטיפול בשיער ובאופן יחסי הן מוטרדות יותר משיער הנראה רע. לתהפוכות הפיזיולוגיות שהנשים עוברות במהלך חייהן יש אפקט גדול על בריאות השיער. ההנחה שנשירת שיער היא תופעה גברית אינה נכונה ואין לה כל יסוד. נשים רבות פונות כיום לקבלת ייעוץ ולטיפול בדלילות שיערן או בנשירה מוגזמת כשאבחון וטיפול מוקדם יכולים למנוע נשירה עתידית. כבר בגיל ההתבגרות, כשמירב משאבי האנרגיה של הגוף מופנים לצמיחה והתפתחות, מתחיל השיער להינזק. בתקופה זו מתחילות נערות צעירות להשתמש בתכשירים קוסמטיים לשיער שאינם מתאימים להן וכך הן גורמות לנזק גדול יותר. לכן, יש להשאיר את בריאות השיער - נשירת שיער אצל נשיםהשיער במצבו הטבעי ככל שניתן. כך יחסכו נזקים מיותרים לשיער ולעור הקרקפת.הנשים תעבורנה בחייהן מהפכות פיזיולוגית רבות יותר מאשר הגבר. שינויים פיזיולוגיים אלה משפיעים מאוד על בריאות השיער. שינויים הורמונליים עלולים להפוך אותו לדק ודליל יותר ולהחלישו בהדרגה עד לכדי הרס תאי הייצור של השיער. המערכת החיסונית, יחד עם מערכת העצבים, עשויה להוביל לנשירת שיער והתקרחות באזורים שונים בקרקפת. מצבים של זיהום סביבתי עלולים לשבש את חילוף החומרים בגוף, לגרום לשינויים מטבוליים ואורגניים ולהשפיע לרעה על בריאותו , שסופג את החומרים הרעילים. תרופות רבות עשויות לגרום גם הן לנשירת שיער כחלק מתופעות הלוואי שלהן. בקטריות, זיהומים ודלקות עור עשויים להשפיע בצורה דומה. לעתים נערכות במעבדה בדיקות שיער על פי דרישה של המשטרה לגילוי השפעה של רעלים, סמים או מתכות כבדות. לכן, אם קיים חשש כלשהו לזיהום, עדיף לקבל ייעוץ מקצועי בנושא. קבלת האבחון וגזר הדין על מצבו  עשויים להבהיל נשים שנמצאות במצב רגיש גם כך. במצבים כאלה, הגבר בדרך כלל מגיב בעצב ובאכזבה, ואילו האישה עלולה להגיב בפאניקה. כשהיא נסערת ומודאגת, גם השיער נסער מושפע מהילך רוחה. שרירי השיער מתכווצים, עור הקרקפת מתקשה, זרימת הדם לזקיקי השיער נחלשת והוא אינו מקבל את כל מרכיבי התזונה החיוניים להתפתחותו  ולכן נחלש.
הורמוני המתח עשויים אף הם להאיץ את נשירת השיער. תוצאות הטיפול בשיער יהיו טובות יותר בקרב מטופלות רגועות שבטוחות ביכולת שערן להשתקם. רצוי מאוד ואף מומלץ להימנע מדיאטות כאסח הנעשות ללא פיקוח. הן עלולות להחליש את השיער ולהוביל לנשירה. במקרים של תת-משקל, עודף משקל, אנורקסיה, בולימיה או אלרגיות למזונות דרוש מעקב מקצועי. נשים משקיעות זמן רב וכסף בחפיפה, סירוק, הברשה, צביעה או חמצון של השיער. כיוון שהשיער עלול להיחלש כתוצאה מטיפולים כימיים חוזרים, רצוי לדאוג לספק לו את ההזנה הראויה. שיער הנראה רע, שיער שביר, מפוצל, יבש, חסר חיים או דליל עשוי להטריד נשים שנוטות להיות רגישות למראן החיצוני, השיער משקף את מצב רוחך. כשאת שמחה ורגועה, גם השיער יהיה בריא.
האישה המודרנית נמצאת בלחצים רבים של שילוב משפחה וקריירה. אפיסת כוחות, חוסר שינה ועייפות מצטברת עשויים להשפיע על בריאות השיער ולהחלישו.
המאמר "בריאות השיער – " נכתב ע"י אנדרה ויורם בניטה 


עמוד זה נצפה: 577 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור