חיפוש באינדקס עסקים

אלרגיה בעונת המעבר

פורסם מאת: barosh בתאריך: 13 מרץ 2008

האלרגיה היא תגובה של המערכת החיסונית בגופנו לחדירת גורם חיצוני לגופנו והתקשרותו לנוגדן בגוף מסוג IGE, הגורם לסדרת תהליכים כימיים הגורמים להפעלת תאים ייחודיים מסוג תאי פיטום (תאי MAST). תאים אלו אלרגיה בעונת המעברמשחררים מגוון נרחב של חומרים כימיים, ביניהם חומר המכונה היסטמין שהוא הגורם המוביל לסימפטומים של האלרגיה כגון: גירודים, התעטשויות, פריחה ובמקרים קיצוניים אף לקוצר נשימה וירידה בלחץ הדם.
עומר פורת, מנהל תחום בתי מרקחת בניו פארם ממליץ: אם ידוע לכם מהו הגורם לאלרגיה, יש להימנע מלשהות בסביבתו או לבוא במגע עימו  (שערות חתול, פריחת עץ מסוים וכיו"ב). במידה והחלו להופיע סימפטומים אלרגניים ניתן להשתמש בתרופות אלרגיה ללא מרשם, המוצעות למכירה במדפי השרות העצמי, המיועדות לעצור את פעילות ההיסטמין.
החומר העיקרי הפעיל בתרופות אלרגיה ללא מרשם הוא לורטדין (חומר שאינו מרדים), אותו ניתן למצוא בתכשירים: לורסטין, אלרגיX ועוד. חומר נוסף הוא ציטריזין, שנמצא בתכשירים זילרגי או היסטזין.
טיפול באלרגיה מקומית  – במידה ומדובר בגירויי בעור ניתן להשתמש בג’ל פניסטיל – מכיל מרכיבים אנטיהיסטמיניים (נוגדי אלרגיה) או בתיודנטול ג’ל.
טיפול באלרגיה בעיניים – ניתן להשתמש בתכשירים להקלה על אלרגיה בעיניים, דוגמת ויזין אלרגי.
מניעת אלרגיה – ניתן להשתמש בתוספי מזון על בסיס צמח בן החרצית וצמח הסקוטלריה שמרכיביהם עוזרים בייצוב תאי הפיטום ומובילים להפחתתמניעת שחרור היסטמין.
בנוסף, לעיתים ניתן לקבל במרשם רופא תכשירים למניעת אלרגיה (אופטילסט וכד’).
כמו כן, לאלרגיה המתבטאת בנזלת ניתן להשתמש באלרגול – ג’ל למריחה בתוך האף האמור למנוע את כניסת אלרגנים לאף.
נזלת אלרגית בילדים – לרוב השימוש הוא בסירופים אשר מכילים מרכיב נוגד אלרגיה דוגמת היסטפד (הנפוץ ביותר).
שימוש בסטרואידים באופן מקומי לאלרגיה נזלתית או לגרד ואדמומיות בעור – בכדי להפחית את התהליך הדלקתי במקום, ניתן להשתמש במשאף המכיל סטרואידים ( נזקורט, פליקסונאז – במרשם רופא בלבד) או במידה ויש אלרגיה הגורמת גרד ואדמומיות ניתן להשתמש במשחה המכילה סטרואידים להורדת האדמומיות:בטאקורטן או אלוקום,תחת מרשם רופא בלבד.



עמוד זה נצפה: 423 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור