חיפוש באינדקס עסקים

שיער בחורף – תופעות, עצות וטיפים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 8 דצמבר 2010

 

המעבר בין הקיץ לחורף משפיע רבות על העור וזאת בעקבות הקור. בדומה לגופנו שנוהג להתנהג בדיוק כמו בטבע (נשירה/ שלכת) כך גם השיער והקרקפת שמושפעים מחילופי העונות, שינויים אלה באים לביטוי בנשירה מוגברת, קשקשים ויובש בשיער.

שיער בחורף – תופעות, עצות וטיפיםבעונת החורף הגוף עובד לאט מעונת הקיץ – זרימת הדם בגוף שונה, האנדרנלין נמוך יותר ואנו עוסקים בפחות פעילות, כך גם זרימת הדם לראש איטית יותר דבר שגורם לנשירה מואצת. במקביל ניתן להבחין בתופעה שכיחה נוספת והיא תופעת הקשקשים שנגרמת בעיקר בשל התמעטות הלחות באוויר.
ראשית רצוי לזהות את סוג הנשירה – האם מדובר בנשירה עונתית חולפת או בנשירה סיסטמטית מוגברת. במקרה של נשירה מואצת מומלץ לפנות לרופא ולבצע בדיקות דם ע"מ לבדוק האם חסרים וויטמינים חיוניים.

לדברי מעצב השיער אבי מלכה ל"שוורצקופף פרופשיונל":
 
רוב הנשים בארץ רגילות לטפל בשערן בעונת הקיץ, מכוון שבקיץ הן חשופות לקרני השמש החזקות,לכלור שבבריכה, למי המלח של הים, לאבנית שיש במי הברז שלנו, שזה מצוין…
אבל יש את תקופת המעבר לחורף ואת החורף שאנו עוברים בישראל, שלא פחות חשוב לטפל ולטפח את השיער שלך גם בתקופה זו, כדי ליצור איזון גם בשיער, וגם בקרקפת, לקראת עונת המעבר הבאה.

להלן מספר טיפים בכדי לשמר את המראה הבריא והזוהר:

1. בתקופה זו אנו סובלים מבעיות קשקשת ונשירה קשות מאוד, ולכן יש לטפל באופן מיידי בכדי לשמר את המראה האסתטי והמלא. לבעיית הקשקשים, יש טיפול במרקם ג’ל פילינג של חברת שוורצקופף פרופשיונל מסדרת Dandruff Expert , כמובן בצירוף שמפו מאותה הסדרה. התוצאה הינה מיידית לסילוק רוב הקשקשים, ועד 100% מהקשקשים.

2שיער בחורף – תופעות, עצות וטיפים. בטיפול השני, ולמי שסובלת מקרקפת שמנונית (שזה רובנו) המלצה: גם בתקופה הקרה, לא לחפוף או לשטוף את השיער במים חמים, אלא במים פושרים. וזאת בכדי לא לגרום לקליפה לבנה על הקרקפת (קשקשים).

3. בעיית נשירה הנגרמת כתוצאה מקרקפת לא בריאה (קשקשים,שמנוניות), גם לה יש טיפול: סרום+ שמפו של חברת שוורצקופף פרופסיונל מסדרת Hair Growth Regime, שאת התוצאה אנו ניראה כבר לאחר 4-8 שבועות של טיפול אינטנסיבי יומיומי. משך הטיפול האופטימאלי הינו 3-6 חודשים.

4. יש להרבות באכילת ירקות בצבע כתום, במיוחד דלעת לחיזוק שורשי השיער.

5. בתקופה זו אנו סובלים מבעיית חשמל סטטי שנגרמת עי" סירוק (מברשת, מסרק). מומלץ לא לסרק את השיער בתקופה זו… ועכשיו תישאל השאלה: אבל השיער יבש (צבוע, גוונים)…. איך אפשר בלי לסרק? התשובה היא: תידרשי ממעצב השיער שלך, שיבצע אבחנה מדויקת  לאיזה סוג טיפול של שמפו ומסיכת הזנה וסרום השיער שלך זקוק.
במידה והאבחנה היתה טובה, גם הקרקפת וגם השיער יקבלו את הטיפול הדרוש, את כבר תיראי שיפור משמעותי אשר יחול על שיערך ועל הקרקפת… ולמסרק או למברשת לא תהיי זקוקה כבר באותו האופן.

6. לנושא שבירה או תלישה של השיער-  אני ניתקל במצבים שאישה אוספת את שיערה באופן מתוח מאוד בשילוב עם חומר (גל, קרם, מוס), שלא מתאים לסוג שיערה. ואז, עם הזמן, באזור הגומייה ניתלש ונישבר השיער, במיוחד שיער שעובר פעולה כימית של גוונים.
הדבר הכי נכון לעשות הוא למצוא את החומר הנכון והמתאים, שלא יגרום נזק לשיער וגם שיגרום לך ללכת עם שיער משוחרר ואוורירי (תספורת חדשה).

לדברי מעצב השיער רוני פרנקל ל"שוורצקופף פרופשיונל":

• היות ונשירת השיער גורמת לשיער להיראות שביר וחסר חיים וברק רצוי בכל חפיפה, מידי יום לעסות את הקרקפת ובכך להזרים את הדם באופן רציף לראש.

• מומלץ לחפוף את השיער במים פושרים עד קרים. למי שמרבה לחפוף את השיער במים לוהטים מומלץ לשטוף את השיער במים קרים עד פושרים בסוף החפיפה. (חפיפת השיער במים לוהטים מפעילה את בלוטת החלב יתר על המידה ואילו המים הקרים מאזנים ושומרים על הפרשת לחות איטית והפרשת שומן המגן על הקרקפת ובנוסף, מים קרים מעניקים לשיער ברק וחיוניות) .

• שמן הזית יידוע בתכונותיו הייחודיות. גם בתחום השיער שמן הזית מעניק לשיער ברק וחיוניות ולכן פעם בשבוע מומלץ למרוח על השיער שמן זית להשרות כשעה ולשטוף היטב בכדי שהשיער לא יקבל מראה שומני. (יש להקפיד לא לשמן את הקרקפת אלא את השיער בלבד).

• חומץ טבעי או מיץ תפוחים מסייעים מאוד במקרב של קשקשים, מומלץ למרוח על הקרקפת, להשאיר כ – 10 דקות ולשטוף היטב. מומלץ לחזור על הפעולה כ – 3-4 פעמים בשבוע.

• מומלץ להוסיף לשמפו או למרכך כף של שמן גזר טבעי. שמן הגזר מכיל ויטמין A שעוזר בבניית רקמות חדשות ומחזק את השיער החלש.

• אחד מהגורמים הבולטים ביותר ליובש בשיער הינו יובש האוויר, העדר לחות אשר גורמים לגופנו להתייבש ושיערנו נוטה להגיב באותה צורה. במקרה כזה מומלץ להזין את השיער באמפולות, קרמי החייאה ובשמפו המכילים פרוטאין ושמן זית.

• טיפ אחרון וייחודי… עמידת ראש אחת ליומיים במשך מספר דקות מזרימה הרבה דם וחמצן חדש לקרקפת ולתאים וממריצה את הצמיחה.



עמוד זה נצפה: 367 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור