חיפוש באינדקס עסקים

שיער בחורף – תופעות, עצות וטיפים, אבי מלכה לשוורצקופף

פורסם מאת: barosh בתאריך: 7 אוקטובר 2009

 

אמן התסרוקות אבי מלכה לשוורצקופף, מסביר על שיער בחורף – תופעות, עצות וטיפים. המעבר בין הקיץ לחורף משפיע רבות על העור וזאת בעקבות הקור. בדומה לגופנו שנוהג להתנהג בדיוק כמו בטבע (נשירה / שלכת) כך גם השיער והקרקפת שמושפעים מחילופי העונות, שינויים אלה באים לביטוי בנשירה מוגברת, קשקשים ויובש בשיער.
בעונת החורף הגוף עובד לאט מעונת הקיץ – זרימת הדם בגוף שונה, האדרנלין נמוך יותר ואנו עוסקים בפחות פעילות, כך גם זרימת הדם לראש איטית יותר דבר שגורם לנשירה מואצת. במקביל ניתן להבחין בתופעה שכיחה נוספת והיא תופעת הקשקשים שנגרמת בעיקר בשל התמעטות הלחות באוויר. שיער בחורף - תופעות, עצות וטיפים, אבי מלכה לשוורצקופף
ראשית רצוי לזהות את סוג הנשירה – האם מדובר בנשירה עונתית חולפת או בנשירה סיסטמתית מוגברת. במקרה של נשירה מואצת מומלץ לפנות לרופא ולבצע בדיקות דם על מנת לבדוק האם חסרים וויטמינים חיוניים.

  • היות ונשירת השיער גורמת לשיער להיראות שביר וחסר חיים וברק רצוי בכל חפיפה, מידי יום לעסות את הקרקפת ובכך להזרים את הדם באופן רציף לראש. 
  • מומלץ לחפוף את השיער במים פושרים עד קרים. למי שמרבה לחפוף את השיער במים לוהטים מומלץ לשטוף את השיער במים קרים עד פושרים בסוף החפיפה. (חפיפת השיער במים לוהטים מפעילה את בלוטת החלב יתר על המידה ואילו המים הקרים מאזנים ושומרים על הפרשת לחות איטית והפרשת שומן המגן על הקרקפת ובנוסף, מים קרים מעניקים לשיער ברק וחיוניות) .
  • שמן הזית יידוע בתכונותיו הייחודיות. גם בתחום השיער שמן הזית מעניק לשיער ברק וחיוניות ולכן פעם בשבוע מומלץ למרוח על השיער שמן זית להשרות כשעה ולשטוף היטב בכדי שהשיער לא יקבל מראה שומני. (יש להקפיד לא לשמן את הקרקפת אלא את השיער בלבד).
  • חומץ טבעי או מיץ תפוחים מסייעים מאוד במקרב של קשקשים, מומלץ למרוח על הקרקפת, להשאיר כ-10 דקות ולשטוף היטב. מומלץ לחזור על הפעולה בין שלוש לארבע פעמים בשבוע.
  • מומלץ להוסיף לשמפו או למרכך כף של שמן גזר טבעי. שמן הגזר מכיל ויטמין A שעוזר בבניית רקמות חדשות ומחזק את השיער החלש.
  • אחד מהגורמים הבולטים ביותר ליובש בשיער הינו יובש האוויר, העדר לחות אשר גורמים לגופנו להתייבש ושיערנו נוטה להגיב באותה צורה. במקרה כזה מומלץ להזין את השיער באמפולות, קרמי החייאה ובשמפו המכילים פרוטאין ושמן זית.
  • טיפ אחרון וייחודי – עמידת ראש אחת ליומיים במשך מספר דקות מזרימה הרבה דם וחמצן חדש לקרקפת ולתאים וממריצה את הצמיחה.

עיצוב שיער: אבי מלכה.
איפור: דודי מלכה.



עמוד זה נצפה: 384 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור