חיפוש באינדקס עסקים

רצים באושר ועושר?

פורסם מאת: barosh בתאריך: 3 דצמבר 2019

בניו יורק, בטוקיו, באיסטנבול, בקוסטה ריקה וכמובן שגם אצלנו בישראל- עונת המרתונים כבר   כאן. בין אם אתם אצנים מקצועיים או מסוג "רק בשביל קצת כושר ואדרנלין", מסתבר שהציוד הדרוש לפעילות האהובה הוא עסק הרבה יותר רציני משנדמה.  אז כמה באמת תצטרכו להשקיע כדי לרוץ מהר יותר והרבה יותר? מה הם הפיתוחים הטכנולוגים החדשים שהולכים להשתלט על שוק הריצה? איך לבחור את הנעל האולטימטיבית ולהימנע מפציעות? מה הם הפריטים הנלווים שמצריכים את ההשקעה המרבית? וכמובן, איך לצלוח את המרתונים במקצועיות מקסימלית?

ברוקס קולקציית חזיות ספורט 2020_קרדיט צילום יחצ (3)

6 שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם כדי לדעת מה נעל הריצה האידאלית עבורכם

בשנים האחרונות, טרנד הריצה הולך ומתפשט ויש לך סיבה טובה: מחקרים רבים בנושא מוכיחים כי הריצה גורמת לנו להפוך לאנשים יותר בריאים נפשית וגופנית. אם הטרנד סחף גם אתכם, אתם בטח תמצאו את עצמכם בקרוב נכנסים לחנות, בוהים בקיר הגדול והמוכר של אלפי הנעליים ופשוט לא יודעים מה לקחת, ומה הכי יתאים? לפני שאתם הולכים לחנות, יש כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם כדי להגיע מוכנים וממוקדים:

  1. איפה אתם עומדים לרוץ –  על משטח חלק כמו כביש, דרך סלולה וחדר כושר – או בשטח?

ההחלטה הזו תשפיע על המאפיינים של סוליית הנעל, כאשר סוליית שטח תהיה מחומרים קשיחים ועמידים יותר, ובעלת מבנה שיאפשר אחיזה טובה, ואילו לריצה על משטחים כבושים תתאים סולייה חלקה, רכה וגמישה יותר.

ברוקס קולקציית חזיות ספורט 2020_קרדיט צילום יחצ (4)

  1. כמה בממוצע רצתם בכל שבוע בחצי השנה האחרונה ומה המטרה שלכם כעת?

ההשוואה בין הרגלי הריצה הנוכחיים שלכם לשאיפות לעתיד הקרוב תעזור לכם להבין טוב יותר מה הצרכים שלכם: מי שמתכוון לרוץ מרתון יצטרך זוג נעליים עם כמה שיותר שיכוך, ריפוד ועמידות למרחקים ארוכים. אם אתם רצים למרחקים קצרים, בעיקר כדי לשמור על כושר ועל הבריאות תוכלו ליהנות ממבחר רחב הרבה יותר של רמות ריפוד, צבעים ומבנים.

חזיית fastforward crossback (1).jpg_250 ש''ח_קולקציית חורף 2020 BROOKSֹ_להשיג בסניפי הרשת ובחנויות הנבחרות_קרדיט צילום יחצ

  1. האם חשתם בחודשים האחרונים כאבים או נפצעתם באזור כף הרגל, באזור התחתון של הרגל או בברכיים?

כאן נכנס ה"דרופ" – הפרש הגובה בין עקב הנעל לקצות האצבעות. ברוב הנעליים מדובר ב-8-12 מ"מ – אך ישנן גם כאלו ללא דרופ בכלל.
מה ההבדל? בעוד שדרופ גבוה, משמעותו יותר ריפוד בעקב וצמצום הלחץ שמופעל על גיד האכילס ושריר התאומים, דרופ מינימלי יפזר את הלחץ בצורה שווה על כל כף הרגל – יסיר את הלחץ מהברכיים והאגן, וימקד אותו בחלק התחתון של הרגל. כך, למשל, הסובלים מבעיות ברכיים יעדיפו לבחור בדרופ נמוך, ואילו עבור הרצים שנוחתים קודם כל על העקב ומפעילים עליו לחץ רב בכל דריכה, דרופ גבוה יותר יהיה אידאלי.

חזיית fastforward crossback (2).jpg_250 ש''ח_קולקציית חורף 2020 BROOKSֹ_להשיג בסניפי הרשת ובחנויות הנבחרות_קרדיט צילום יחצ

  1. מבט למטה: איך אתם דורכים?

    לכו כמה צעדים בקו ישר ושימו לב לתנועת כף הרגל –האם כפות הרגליים מקבילות? אם כן, יתאימו לכם נעלים ניטרליות רכות ואפילו נעליים עם תמיכה לקשת (Support).

אם כפות הרגליים נוטות כלפי פנים – נעליים מייצבות עם מסילות הכוונה יעזרו לכם להשאיר את הרגל בפוזיציה הטבעית שלה בזמן הריצה, אך יעניקו תחימה מסוימת במקרה של תנועה חריגה, כדי למנוע פציעות.

אם הרגליים מוטות כלפי חוץ, הנעלים האופטימליות יהיו רכות וגמישות מאוד, כדי להסיר כמה שניתן את הלחץ מהחלקים החיצוניים של כף הרגל.

לא בטוחים לגבי האבחון? נסו לעשות סקוואט (squat) קל כאשר הידיים מונחות בין הברכיים. אם הלחץ על הידיים גדל כשאתם מתכופפים – הברכיים נוטות כלפי פנים. פוחת? נוטות החוצה. לא משתנה? הברכיים שלכם מקבילות.

חזיית FIONAֹ_קולקציית חורף 2020 BROOKS_250 ש''ח_להשיג בסניפי הרשת ובחנויות הנבחרות_קרדיט צילום יחצ

  1. שיווי משקל: נסו לעמוד על רגל אחת ושימו לב לברך.

אם אתם מצליחים לשמור על יציבה, תוכלו לרכוש נעל ניטרלית, ואילו אם הברך קורסת כלפי פנים חפשו נעל שתספק לכם יציבות.

כעת, כאשר הבנתם מה סוג הנעל המתאימה – נשאר לבחור את החוויה

חזיית HOTSHOT_250 ש''ח_קולקציית חורף 2020 BROOKSֹ_להשיג בסניפי הרשת ובחנויות הנבחרות_קרדיט צילום יחצ (1)

  1. מה התחושה שאתם רוצים להרגיש במהלך הריצה?

האם אתם רוצים לחוש כמה שיותר את הקרקע (נעל מינימליסטית), או להרגיש כאילו אתם מרחפים בכל צעד (ריפוד עבה ואוורירי)? האם אתם מעדיפים נחיתה רכה (ההדף יתפזר לצדדים בכל צעד) או קופצנית (ההדף יקפיץ את הרגל כלפי מעלה).

חזיית HOTSHOT_250 ש''ח_קולקציית חורף 2020 BROOKSֹ_להשיג בסניפי הרשת ובחנויות הנבחרות_קרדיט צילום יחצ (2)

על סמך כך תוכלו לבחור את כמות הריפוד הרצויה בסוליה, ואת סוגה.

 

הטיפים באדיבות אילן בניסטי מנכ"ל קב' ראן ספורט

 



עמוד זה נצפה: 506 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור