חיפוש באינדקס עסקים

קשקשים בשיער – כל הפתרונות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 10 ספטמבר 2009

 

מאת: קובי טיריפינטו

שיער בריא, מתחיל בקרקפת בריאה, פעילות מטבולית פעילה ובריאה של התא, מחזור דם תקין ואספקה קשקשים בשיער - כל הפתרונותסדירה ומאוזנת של חומרים מזינים לשורש השערה. בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית בתחום מוצרי הטיפוח הקוסמטיים לשיער, ניתן להתמודד כיום באופן יעיל ונוח עם בעיות המתפתחות בעור הקרקפת והשיער, הניתנות לפתרון בעזרת טיפול מקצועי נכון וטיפוח יסודי ומתמיד לאורך זמן.
ג’ניפר חזן, מדריכה ראשית בחברת מוצרי העיצוב והטיפוח לשיער לוריאל פרופסיונל, מסבירה כי תופעת הקשקשת היא למעשה תערובת של תאי עור מתים (קרטין) הנושרים מעור הקרקפת.
הנשירה היא אמנם תהליך טבעי המתרחש בכל עת כחלק מתחלופת תאי העור, אבל כאשר חלה התגברות בהפרשת חומצת החלב, הנשירה מואצת והקשקשת נעשית גלויה לעין, בעיקר אצל בעלי שיער כהה. "הקשקשת היא תוצאה של הפרשה עודפת בחומצת החלב, אשר בעקבות מצבי סטרסקשקשים בשיער - כל הפתרונות וחילופי מזג אוויר, משתנה הרכבה והיא מתייבשת על העור בצורה של קשקשים. קשקשת מטרידה לא מעט אנשים, ברמה האסתטית והן מבחינה פיזית, שכן גירוי העור הטורדני גובר כאשר קיים מחסור בלחות. בזמן חילופי העונות המלווה במחסור בשינויי טמפ’ בעת יציאה ממקומות ממוזגים התופעה מחמירה ורבים נתקלים בה כאשר עור הקרקפת נוטה להתייבש, השיער מאבד מחיוניותו, גמישותו ומהברק הטבעי שלו, ומתגברת תופעת הקשקשים. התופעה מתגברת אצל מי שנוטים לאלרגיות ו/או סבוריאה".
לטענת שמחה עזריאל דגן נטרופטית N.D ל’מורז צמחי מרפא’ בעיית הקשקשת שכיחה מאד: לדבריה כ – 50% מהאוכלוסייה סובלים, סבלו או יסבלו בשלב כזה או אחר מקשקשת. "עור קרקפת בריא מאבד באופן מתמיד לוחיות קרניות קטנות וכתחלופה להן נוצרות חדשות. במצב נורמאלי חל איזון בין שני התהליכים הללו.
תאים חדשים נוצרים בחלקו התחתון של האפידרמיס ונעים באיטיות כלפי מעלה ודוחפים החוצה תאים ישנים אשר עם הזמן מתייבשים והופכים לקרניות (קשקשים), הפרה של האיזון העדין בין נשירת תאים לבניית תאים בקרקפת מתבטאת בהיווצרות תאים מתים – קשקשים וכמו כן, בשומניות יתר של עור הקרקפת, הגורמת ליצור מוגבר של חלב (Sebaceous glands) ונטייה ללקות בזיהומים של שמרים, פטריות ואף חיידקי עור".

איך מטפלים?
לדברי חזן הטיפול בקשקשת תלוי בדרגת חומרתה: "במקרים קלים מספיק להשתמש בשמפו נגד קשקשים, המכיל בדרך כלל חומרים אנטי-פטרייתיים. הקשר המדויק בין הפטרייה לקשקשת עדיין אינו ברור, אולם נמצאקשקשים בשיער - כל הפתרונות שתכשירים המיועדים לטיפול בפטרייה יעילים בהשגת הפוגה". חברת ’לוריאל פרופסיונל’ פיתחה שמפו טיפולי הפועל למניעת בעיית קשקשים, מעבדות החברה פיתחו נוסחה ייחודית בשילוב גופרית וסלניום שנמצאו יעילים בטיהור העור. "הפטנט הטכנולוגי של שמפו הפאוור קליר מאפשר פיזור טוב יותר של הסילניום דיספולד בתוך הפורמולה ונלחם בתופעה ביעילות" אומרת חזן ומוסיפה כי מבדיקות שערכה החברה עולה כי לאחר השימוש במוצר הקשקשים העקשנים ביותר מותקפים והעקצוץ המלווה את הופעתם פוחת. עוד נמצא לדבריה כי השימוש בשמפו מסייע במניעת התחדשות הקשקשים למעלה מ-4 שבועות לאחר סיום השימוש בטיפול, והשיער נותר רך ומלא ברק לאורך זמן. ננסי ירחי- המדריכה הראשית בחברת "וישי" – טוענת כי הקשקשים נגרמים על ידי מיקרו אורגניזם המתפתח בשורש השיער, מתרבה על הקרקפת וגורם לתגובת קילוף בעור הקרקפת. לדבריה ככל שהקשקשים חוזרים להופיע, השיער נעשה עמום וחסר חיים. גם ירחי מספרת כי בכוחו של הסלניום-סולפיד להסיר את הקשקשים, לדבריה הסלניום-סולפיד שוקע בשורש, ונותר שם גם לאחר שהשמפו נשטף בחפיפה, ובכך הוא בולם לאורך זמן את התפתחות הקשקשים. לדברי דגן גם החומצה הרוזמרינית היא רכיב יעיל לטיפול במטרד, לטענתה החומצה נחשבת לאחד החומרים החזקים בטבע ובכוחה להלחם בקשקשים.
החומצה מצויה בלא מעט צמחי מרפא בריכוזים לא קטנים ומשמעותיים ברמה הטיפולית ביניהם: הפוליגונום, המרווה, הרוזמרין ועוד. "תכונה מרכזית של החומצה הרוזמרינית היא פעילות נוגדת חמצון (אנטי-אוקסידנט)קשקשים בשיער - כל הפתרונות גבוהה ביותר. החומצה הרוזמרינית משפעלת תאים ומאפשרת תהליכים במספר מעגלים ועל ידי כך מורידה תהליכים דלקתיים, משפרת זרימת דם לאזור, מאזנת הפרשת סבום ומשמשת משמר טבעי לשאר מרכיבים בפורמולה נתונה" אומרת דגן. חומצה רוזמרינית היא אנטיספטית, אנטי בקטריאלית, אנטי פטרייתית ובעלת תכונות נוספות המשפיעות על מערכת העצבים, העיכול, המערכת ההורמונאלית וכו’, בהקשר של עור, שיער וקרקפת, החומצה הרוזמרינית מסייעת לבעיות עור שמתבטאת בקשקשים ונשירת שיער".
שיער בריא לאורך זמן יתקיים רק בקרקפת בריאה ונקייה. הקרקפת צריכה להיות חופשייה מעודפי שומן (סבום), יובש, קשקשים, אדמומיות, דלקת, פצעים, קליפות והזעת יתר. קשקשת היא תוצאה של הפרשה טבעית של סבום, אשר בעקבות מצבי סטרס וחילופי מזג אוויר, משתנה הרכבה והיא מתייבשת על העור בצורה של קשקשים.
מחלות דלקתיות של העור, כמו הסבוראה והפסוריאזיס, מערערות ביותר את האיזון העדין של העור והשורשים החיים בו ועשויות להאיץ איבוד שיער. החומצה הרוזמרינים משפיעה על הפרשת הסבום וגורמת להפחתת הקשקשים וליצירת קרקפת מאוזנת מבחינת שומניות ויובש. השימוש בשמפו עם ריכוזים גבוהים של חומצה רוזמרינית ובאיכות אופטימאלית מאפשר שיער נקי מקשקשים וקרקפת בריאה שהם הם הבסיס לשיער בריא.

מה האלטרנטיבה?
הרפואה המשלימה מציעה שימוש בכמה צמחי מרפא, שהשפעתם עשויה לטפל בקשקשת קיימת ולעתים אף למנוע את הופעתה.
הנה כמה דוגמאות:  
עיסוי תמצית סרפד: לסרפד השפעה מיטיבה על בלוטות השומן בעור, שכן הוא מפחית את הפרשת החלב השומני והופך את הקשקשים לדקים יותר. אפשר להרתיח תמצית מרוכזת של סרפד, אבקה או תמיסה מוכנה, ולעסות בעדינות את האזור הנגוע.
שתיית חליטות צמחים: תה סרפד או רוזמרין מסייע לזרימה טובה של כלי הדם הקטנים בקרקפת. זרימה זאת עשויה להפחית את הצטברות השומניות על הקרקפת ואת היווצרות הקשקשים.
עיסוי שמן רוזמרין: מורחים את השמן ומעסים במרץ את הקרקפת. העיסוי ושמן הרוזמרין עצמו ממריצים את זרימת הדם לקרקפת ומסייעים בהזנת העור הרגיש. אפשר באותו אופן למרוח במקלחת זרעי פשתן טחונים, המסייעים בסילוק הקשקשים.

 



עמוד זה נצפה: 812 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור