חיפוש באינדקס עסקים

פרס אונסק"ו-לוריאל לשתי מדעניות ישראליות

פורסם מאת: בתאריך: 3 נובמבר 2014

"מילאתן את ליבי בגאווה, זכייתכן היא דוגמה ומופת לצעירות ולתלמידות בישראל" – אמר שי פירון שר החינוך כשהעניק את פרס אונסק"ו-לוריאל למען נשים במדע לשתי המדעניות הישראליות ד"ר מיכל ברקר, מדענית לגנטיקה מולקולארית ממכון וייצמן למדע ולד"ר דפנה נחמני, מדענית למיקרוביולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, על מחקרן בתחום המדעים. המדעניות זכו במענק על סך 50,000 ₪
המלגה ניתנה במסגרת הפרויקט העולמי
"L’ORÉAL-UNESCO "FOR WOMEN IN SCIENCE

שתי מדעניות ישראליות מבטיחות זכו בפרסי אונסק"ו-לוריאל לשנת 2014 בטקס שנערך במעמד שר החינוך, חבר הכנסת שי פירון, מנכ"ל לוריאל ישראל נאוה רביד ויו"ר לוריאל ישראל גד פרופר.

ד"ר מיכל ברקר, מדענית לגנטיקה מולקולארית ממכון וייצמן למדע, זכתה במלגה על מחקרה שיבחן את הבסיס הגנטי של מנגנון ההתחלקות באצה חד תאית ירוקה הנקראת Chlamydomonas Reinhardtii. את המחקר תבצע ברקר באוניברסיטת רוקפלר שבניו יורק.
ד"ר דפנה נחמני, מדענית למיקרוביולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, זכתה במלגה על מחקרה הבוחן את האופן בו מבוקר הגן PTEN, הידוע כמדכא גידולים, לאחר שלב השעתוק שלו. נחמני החלה לאחרונה את מחקר זה באוניברסיטת הארוורד שבבוסטון.

שר החינוך בירך את הזוכות: אני גאה בכן על הזכייה בפרס, מילאתן את ליבי בגאווה. אני מבקש להודות לכן בשם כל מדינת ישראל על הכבוד הגדול בפריצות הדרך המדעיות שעשיתן. תקוותי היא כי תלמידות ונערות צעירות ילכו בדרככן ויראו בכן מודל של הצלחה ומוטיבציה. מדינת ישראל תמשיך להשקיע במדע ובידע. יכולתנו לפרוץ דרך תלויה במידה רבה באיכות המדענים והמדעניות הצעירים שלנו. משרד החינוך ימשיך לעודד את תלמידיו לשאול, לחקור ולנצל את הסקרנות הטבעית הטמונה בנו.

הוועד הישראלי לאונסק"ו-לוריאל ישראל משתפים פעולה מזה שנים לצורך קידום מדעניות צעירות בישראל, בהמשך לשיתוף פעולה עולמי נרחב בין לוריאל העולמית ואונסק"ו "למען נשים במדע" – L’ORÉAL-UNESCO For Women In Science. שותפות זו, שנוצרה בשנת 1998, נועדה להכיר בתרומתן של מדעניות בולטות לקדמה המדעית ולעודד את שיתופן של נשים במחקר המדעי.

המדעניות זוכות בפרס כספי בסך 50,000 ש"ח כל אחת. ד"ר נחמני אף נבחרה להתמודד על פרס אונסק"ו-לוריאל "למען נשים במדע" העולמי 2014. יצוין כי בשנים האחרונות זכו שלוש מדעניות ישראליות צעירות ברציפות בפרס העולמי הנחשב – מה שהופך את ישראל למעין "מעצמה" בפרס זה.

חבר השופטות הישראלי שבחר את המועמדות הישראליות לתמיכה במחקר ולהכרה בינלאומית, מורכב ממדעניות ישראליות בכירות ובעלות שם עולמי: יו"ר חבר השופטים היא פרופ’ רות ארנון כלת פרס ישראל, מכון ויצמן. חבר השופטות מורכב מפרופ’ עדה יונת, כלת פרס "נובל" ופרס ישראל, מכון ויצמן; פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון; פרופ’ חגית ירון-מסר, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה ופרופ’ אפרת לוי-להד, ראש המחלקה לרפואה גנטית במרכז הרפואי שערי צדק.

בשנת 2008, עוד בטרם זכתה בפרס "נובל", הפכה פרופ’ עדה יונת להיות הישראלית הראשונה הזוכה בפרס אונסק"ו-לוריאל "למען נשים במדע".

נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל, אמרה: "סיכוייו של גבר להתקבל למשרה אקדמית גדולים פי 2.5 מסיכוייה של אישה ועלינו לשנות מציאות זו ולהסיר את החסמים העומדים בפני קריירה אקדמית למדעניות מצטיינות. המשולש – לוריאל, מדע, ונשים – הוא משולש מנצח ובלתי ניתן להפרדה ואם הוא לא בא בקלות חייבים לדחוף אותו קדימה. לוריאל ישראל, כמו במדינות אחרות, דוחפת ותדחוף אותו קדימה כי לוריאל עובדת עבור נשים. נשים צריכות מדע ומדע צריך נשים והקושי רק מאתגר אותנו יותר".



עמוד זה נצפה: 503 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור