חיפוש באינדקס עסקים

מתיחה ללא סימנים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 23 דצמבר 2010

מתיחה ללא סימניםמוכר ומאוד מאוד לא אהוב: הסימנים הארוכים המופיעים פתאום על העור – בעיקר בתקופות משמחות כמו ירידה במשקל, או היריון ולידה – וממאנים להיפרד. הם מופיעים במקומות אסטרטגיים – על הירכיים, בשולי הבטן, בישבן ולפעמים גם על החזה.  קוראים להם סימני מתיחה, ואם זכית בהם – את ממש לא לבד: לפחות 60% מהנשים מפתחות סימני מתיחה בזמן ההיריון או אחריו.
כל מי שמתמודדת עם הסימנים המכוערים הללו שמעה כבר לא אחת, שאי אפשר למחות את סימני המתיחה לחלוטין בשום אמצעי הידוע היום לקוסמטיקה או לרפואה. אף כי העובדה הזאת נכונה בעיקרה – יש גם חדשות טובות: טיפול מתקדם, המבוסס על מכשיר שפועל בטכנולוגיה חדשנית,  יכול לטשטש את הסימנים ולהחמיא למראה העור.

אפשר לראות את סימני המתיחה  אצל נשים שהשמינו באופן קיצוני או וירדו ירידה חדה במשקל.
לעתים הם מופיעים גם (אצל בני  נוער) בעקבות גדילה מואצת בגיל ההתבגרות. הרפואה אינה יודעת לצפות מראש מי תפתח את הסימנים הללו ומי לא:  "חלק מהנשים מפתחות את הסימנים ואחרות לא" מסביר ד"ר דן רגב, מומחה לכירורגיה פלסטית "והסיבה לכך היא (ככול הנראה)כנראה נטייה גנטית".


קרע ושבירה

ד"ר מוריס אדטו, מומחה לרפואת עור משוויץ,  מהמובילים בעולם את תחום הטיפול בסימני מתיחה, מסביר כי סימני מתיחה הם תוצאה של קרע או שבירה בסיבי הקולגן והאלסטין, הנגרמים בעקבות התרחבות או מתיחה קיצונית של העור. סיבי הקולגן והאלסטין מרכיבים את שכבת התמיכה של העור, והם אחראים לגמישותו. שבירתם או קריעתם יוצרים תופעה של מעין "צלקת" הפוכה – המופיעה בצד הפנימי של העור אך נראית היטב מעליו. סימני המתיחה מופיעים תחילה בגוונים כסופים, המעידים על הקרע , נראים בהתחלה כפסים ורודים-סגולים או חומים וצבעם מיטשטש עם הזמן, במשך שנה שנתיים. אז הם נראים מקבלים את צבעו הטבעי של העור, אך עדיין, נראים בבירור כרקמת עור לא מתוח או כצלקת.

כאן לתמיד
מתיחה ללא סימניםהעובדה המצערת היא, שהקרע שנוצר בסיבי הקולגן והאלסטין אינו ניתן לאיחוי ולכן אין בידי הרפואה פתרון מוחלט להעלמת סימני המתיחה. ואולם, אפשר בהחלט לשפר את מראה העור ולטשטש את הנראות של הסימנים.
לסימני המתיחה שני שלבים: בשלב ההתחלתי, הם אדומים למספר חודשים ולאחר מכן בשלב השני צבעם מתבהר ואף הופך בהדרגה להיות בהיר יותר מצבע העור מסביבם. 
עד כה הטיפול הרווח לפסי מתיחה אדומים היה על ידי קרם המכיל
חומצה רטינואית  שהצלחתו הייתה מוגבלת, מסביר ד"ר רגב. ואילו לפסי מתיחה וותיקים לא היה פתרון כלל. הצלחת הטיפול בסימני מתיחה, הוא מסביר, תלויה בהכרח בשלב שבו מטפלים, ורצוי להתחיל לטפל מיד עם הופעת הסימנים, ועוד בהיותם בצבע אדום.
חברות קוסמטיקה רבות מציעות טיפולי מניעה באמצעות קרמים או שמנים למיניהם, שאותם יש למרוח במהלך ההיריון ולאחריו, או עם תחילתה של דיאטת הרזייה קיצונית. הקרמים מבטיחים לסייע על ידי המרצת ייצור הקולגן ושמירה על סיבי האלסטין.
אלא שהרופאים מטילים ספק באשר ליעילותם של הקרמים הללו: "למעשה, אין הוכחות מדעיות לכך שהקרמים יכולים למנוע את הופעת הסימנים" אומרת ד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ונשיאת החברה הישראלית לכירורגיה דרמטולוגית, "הפגיעה היוצרת את סימני המתיחה נמצאת בשכבות העמוקות של העור (בדרמיס) שהקרמים הקוסמטיים לא מגיעים אליהן. מצד שני כמעט כל קרם לחות מונע אידוי של מים מהעור וכך שומר על תכולת מים גבוהה יותר ולחות העור.  ועור עם תכולת מים גבוהה יהיה יותר גמיש וכך ייווצרו בו פחות "קרעים" (סימני מתיחה).

ימי הרדיו
מתיחה ללא סימניםהתשובה הטובה ביותר שנמצאת כרגע בידי הרופאים היא טיפול המבוסס על גלי רדיו ונקרא Sublative Rejuvenation, שיטה שפותחה על ידי סינרון מדיקל ומבטיחה שיפור ניכר במצב סימני המתיחה, ללא תופעות לוואי ובזמן החלמה קצר.
הטיפול מבוצע באמצעות מכשיר eMatrix של החברה, ומבוסס על גלי רדיו פרקציונאלים החודרים לשכבת הדרמיס. הגלים יוצרים פציעה מבוקרת של תאים בדרמיס על ידי חימום במספר רב של מוקדים פנימיים. החדירה מאפשרת פגיעה מינימאלית בשכבת העור החיצונית הנראית לעין – האפידרמיס – ומקסימום אפקט בשכבות הפנימיות. מטרת הפציעה של התאים הפנימיים היא להאיץ יצירת סיבי קולגן ואלסטין חדשים, שיתפסו את מקומם של הסיבים שנפגעו ויצרו את סימני המתיחה. המכשיר פועל היטב גם על מיצוק העור, דבר המשפר עוד יותר את מראה הסימנים. פעולתו של המכשיר קלה ובטוחה ואינה גורמת למטופל לסבל או לאי נוחות.

"מדובר בטכנולוגיה קלה לביצוע ושאיננה פולשנית" מדגיש ד"ר טל נחליאלי, מומחה לכירורגיה פלסטית, "והיא יכולה לתת תוצאות מרשימות בטיפול בסימני המתיחה. גם אם הטיפול אינו מעלים כליל את התופעה, הוא בהחלט משפר את מראה העור – יותר מכל שיטה אחרת הידועה היום".  
מכשיר ה- eMatrix מבצע באותה הפעולה גם מיצוק של העור, כהשלמה לפעולה המתרחשת בעומק העור על ידי גלי הרדיו.

"אם עד היום התבשרה האישה שעם ההיריון והלידה היא זכתה לקבל גם סימני מתיחה שאיתם תיאלץ לחיות ולהתרגל לקיומם" אומרת ד"ר ורנר, "היום אנחנו יכולים להרגיע אותה ולומר, שהסימנים לא חייבים להישאר, לפחות לא בצורה בולטת כל כך". Sublative Rejuvenation מבטיח לטשטש אותם בצורה ניכרת.



עמוד זה נצפה: 477 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור