חיפוש באינדקס עסקים

הסרת שיער בלייזר

פורסם מאת: barosh בתאריך: 16 פברואר 2011

בין שגרת הטיפוח היום יומית שלנו, זוכה השיער הלא רצוי לתשומת לב מיוחדת. כולנו ניסינו את שיטות הגילוח, המריטה, התלישה, ההבהרה, ושימוש בחומרים כימיים, ורובנו נאלצות לחיות גם עם תופעות לוואי טורדניות דוגמת הסרת שיער בלייזר - פרופורציהפצעונים, חתכים, רגישות העור, צמיחה הפוכה של השערה ועוד. כל אחת מתמקדת לבסוף בשיטה המתאימה לה ביותר, בתקווה שהיא-היא אכן השיטה היעילה, המהירה, הנוחה והלא-כואבת לטיפול בצמיחה המטרידה הזאת.

הסרת שיער בלייזר נחשבת כיום לטיפול הקבוע היעיל ביותר בנושא, שכן היא מסוגלת לנטרל עשרות זקיקי שיער בפחות משנייה אחת בתהליך מונחה מחשב, המבטיח תוצאות חלקות לטווח ארוך וחוסך את ההתעסקות היום-יומית בנושא, כמו גם מאפשר ספונטאניות רבה וחופש מתחושת אי נעימות ואי נוחות בסיטואציות רבות.

הסרת השיער בלייזר יכולה לפתור גם את הבעיות הנלוות לצמיחת השיער, דוגמת צמיחה הפוכה או פצעונים במפשעות ובאזורים מועדי חיכוך אחרים. מרשת פרופורציה נמסר, כי הסרת השיער הפופולארית ביותר היא באזורי הרגליים, המפשעות ובית השחי אצל נשים, וכתפיים וחזה אצל גברים.

יש לזכור, כי מדובר למעשה בסדרת טיפולים רפואיים לכל דבר, המבוצעים על ידי רופאים מומחים שמוסמכים להפעיל את מכשירי הלייזר. הם גם אלו שעוקבים אחר ההתקדמות הטיפולים ומחליטים על אופן הפעולה הסרת שיער בלייזרהאופטימאלי עבור כל מטופל ומטופל, ולכן יש להקפיד ולבחור היטב היכן לעבור את הטיפולים, באילו תנאים ועל ידי מי.

למי מתאים הטיפול?     


הסרת שיער מתבצעת על ידי קרן אור שנספגת בפיגמנט שבזקיק השערה, ומעכבת את צמיחתו מחדש ואף הורסת אותו לצמיתות, באנרגיית חום. לכן, ככל שגוון העור בהיר יותר, וגוון השיער כהה יותר, קיימת ניגודיות רבה יותר המאפשרת לשיער לקלוט את האנרגיה של קרן הלייזר, והטיפול יהיה יעיל וקצר יותר.
כיום קיימים מכשירי לייזר היעילים יותר בטיפולי הסרת שיער לבעלי עור כהה, בהיר, שחום ו/או לבעלי שיער צפוף וכהה או דליל ובהיר. גל לייזר ארוך מאפשר גם למטופלים בעלי עור כהה או שזוף להשיג תוצאות טובות לטווח ארוך, בעוד שערות חסרות פיגמנט צבע משמעותי לא יגיבו לטיפול בלייזר.
האבחון למידת ההתאמה לטיפולי הלייזר, חייב להיות מבוצע על ידי הרופא המומחה. הוא זה שמכין תכנית טיפול אישית לקבלת תוצאות אופטימאליות, בהתאם לגוון העור וסוג השיער, בוחר את סוג מכשירי הלייזר בהם יש להשתמש, קובע את תדירות הטיפולים, עורך בקרה צמודה במהלך הטיפול עצמו ובין הטיפולים ומלווה אישית את המטופלים.

כמה טיפולים צריך?    


כמות הטיפולים האפקטיבית להסרת שיער בלייזר, תלויה במספר רב של גורמים, דוגמת גיל, מין, נתונים פיזיולוגיים של גוון השיער, עובי השיער, גוון העור, רמות הורמונים גבריים ועד האזור המטופל ותגובת הגוף לטיפול.
הסרת שיער בלייזרברשת פרופורציה מבצעים ממוצע של 12 טיפולים, הנחשב לאופטימאלי ויעיל, וחשוב להמשיך ולקבל הערכת מצב מקצועית קבועה מצד הרופא, שיוכל להחליט אם יש צורך לקצר או להאריך את מספר הטיפולים.
טיפולי הסרת שיער בלייזר מבוצעים מדי שלושה חודשים, ומומלץ שלא להתפתות ולהקדימם. בפרק זמן זה צומחים הזקיקים שלא נהרסו בטיפול הקודם לצמוח, ומאפשרים ללייזר לפעול ביתר אפקטיביות למיגורם.
זקיק שיער שלא נהרס ימשיך לצמוח, גם אם במידה מעטה ואיטית יותר, עד לטיפול הבא. ככל שמתקדמים הטיפולים, צמיחת השיער מואטת וגם צבעו ועוביו משתנים, ויש צורך באלומות לייזר באורכי גל שונים בטיפולים המתקדמים.
לכן מומלץ לוודא, שמבצעים את הטיפולים במקום מקצועי מבוקר על ידי משרד הבריאות, וכי הוא מפעיל מספר מגוון של מכשירי הסרת שיער בלייזר בעלי פרמטרים שונים, שמתאימים לשלבי הטיפול השונים. כעבור סדרת הטיפולים, מרבית זקיקי השיער ייהרסו כליל וצמיחתם באזור המטופל לא תחודש.

מהלך הטיפול      


מאחר ומדובר בשימוש באנרגיית חום, משתמשים במהלך הטיפול במכונות קירור, הנחשבות לשיטה החדשנית והיעילה ביותר להגנה על העור ולהקלה על תחושת אי הנעימות הכרוכה בטיפול. מכונות הקירור מזרימות אוויר קפוא לאזור המטופל, מקררות את שכבת העור העליונה ובכך מגנות עליו מפני כוויות וגם מקלות על הכאב.
במקרים קיצוניים של סף כאב נמוך, ניתן אפילו לבקש מרשם רופא לרכישת משחות אלחוש לשימוש מקומי בסמוך לטיפול. הטיפולים עצמם נחשבים לבטוחים, שכן הסיכונים לסיבוכים בעקבותיהם הינם מעטים ולרוב ברי חלוף, דוגמת אדמומיות של העור או נפיחות מקומית שלרוב עוברת תוך שעה עד מספר ימים. הקפדה יתירה על המקום המקצועי בו בוחרים לעבור את הטיפול, כולל הקפדה על ההנחיות הרפואיות בין הטיפולים, יפחיתו משמעותית את הסיכוי לתופעות לוואי בעקבות הטיפול, למשל חשיפה ממושכת ובלתי מבוקרת לשמש בין טיפולים. נטילת תרופות מסוימות עשויה להגביר רמת סיכון לתופעות לוואי ולכן חשוב לעדכן את הרופא המטפל בכל שינוי הקשור לשגרה הבריאותית.

הסרת שיער בלייזר פרופורציה



עמוד זה נצפה: 528 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור