חיפוש באינדקס עסקים

פצעי אקנה – מטרד אסתטי ובריאותי

פורסם מאת: barosh בתאריך: 14 פברואר 2013

פצעי אקנה – מטרד אסתטי ובריאותי מעצבן

פצעי אקנה - מטרד אסתטי ובריאותי - קרנית מלמד מסבירהלכל אחד מאיתנו זכור אותו בחור מהכיתה שפניו זכו להתעטר בשכבה האדומה והמציקה הזו של פצעונים מרגיזים ומטרידים המופיעים דווקא בתזמון הכי גרוע – פצעי הבגרות.

כולנו זוכרים את הרגשת הבהלה שאחזה אותנו באותו גיל עם הופעתה של כל נקודה אדומה במיקום אקראי כלשהו על פנינו בדיוק כשאנחנו עומדים לצאת עם החברה החדשה או בדרכנו לבית הספר.

תופעת האקנה אמנם קשורה קשר הדוק עם גיל ההתבגרות והשינויים ההורמונאליים שהגיל הזה מביא איתו, ולא לשווא זכו הפצעים הללו לשמם העממי – פצעי בגרות, כאשר עבור חלק מבני הנוער הרבים הסובלים מהבעיה, תהפוך האקנה לצלקת אותה יצטרכו לשאת כל חייהם, משום שאצלם האקנה מופיעה בדרגת חומרה גבוהה כל כך שהפצעים הופכים לחטטים המצלקים את העור בצלקות שלא יחלפו לעולם. אולם אקנה אינה תופעה אשר רק בני נוער מתמודדים איתה. מבוגרים רבים סובלים מתופעת פצעי אקנה ולא רק בפנים אלה גם בחלקים שונים של הגוף (חזה, גב).

הסיבה המדויקת להופעת פצעי אקנה, אינה ידועה עדיין, אך ידוע כי התופעה נוטה להיות תורשתית.

אקנה נגרמת על ידי הצטברות של מספר גורמים עיקריים: הגורם הראשון הוא ייצור יתר של שומן מבלוטת החלב של זקיק השערה – סבום, גורם נוסף הוא נשירה של תאי עור המגרה את זקיקי השערה והצטברות חיידק P ACNE המגבירה את התהליך הדלקתי. ככל שגורמים אלה מצטברים יותר, כך הסיכון להתפתחות אקנה גדל והפצעים שיופיעו יהיו חמורים יותר.

בדרך כלל תופיע האקנה לאחר שבסיס השערה נסתם וגורם להפרשת יתר מבלוטות החלב של זקיק השערה. היווצרות האקנה מושפעת מגורמים נוספים, כמו הורמונים המופרשים ביתר בגיל ההתבגרות, שימוש בתרופות כמו סטרואידים ותזונה עשירה במוצרי חלב ופחמימות.

ברוב המקרים פצעי הבגרות עוברים לבד ולא נדרש כל טיפול על מנת להביא להיעלמותם. אולם במקרים קשים, בהם מופיע מספר גדול של פצעים או שמדובר בפצעים גדולים ומוגלתיים, מומלץ להגיע לקוסמטיקאית מוסמכת אשר מתמחה בטיפול באקנה. תהליך הטיפול בפצעי אקנה אצל קוסמטיקאית מוסמכת המתמחה בנושא, מתחיל בפגישת ייעוץ לקביעת תוכנית הטיפולים המומלצת בהתאם לסוג העור ולחומרת תופעת פצעי האקנה וממשיך בסדרת טיפולים אשר במהלכה נעשה שימוש בחומרים מתקדמים למיגור ומניעת הופעת הפצעונים.

כתבת פצעי אקנה – מטרד אסתטי ובריאות.
באדיבות: קרנית מלמד – קוסמטיקאית מומחית לטיפול בפצעי אקנה.

פצעי אקנה – מטרד אסתטי ובריאותי



עמוד זה נצפה: 565 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור