חיפוש באינדקס עסקים

הסרת שיער – כל השיטות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 29 יולי 2009

 

כיום, כל אחת יכולה למצוא את שיטת הסרת השיער המתאימה לה ביותר. שעוות, גילוח, קרמים, לייזר ומכשירים חשמליים שונים, מאפשרים לך להיפטר מהשיער המיותר.
מומחי רשת סופר פארם מתארים ארבעה דרכים להסרת שיער ומפרטים מה ניתן  למצוא על המדפים

גילוח
הגילוח הוא הדרך המהירה, הזולה והנעימה ביותר להסרת שיער: ללא כאבים, עם מינימום סיכונים וללא צורך בהכנות רבות מראש. כך ששיטה זו מתאימה למצבים בהם אין לנו זמן ואנו זקוקות לרגליים חלקות עכשיו ומייד. על המדפים תמצאו סכיני גילוח מסוגים שונים המיועדים לגילוח נשי ומצוידים בפטנטים שונים לשיפור החוויה, ואף מוצרי ג’ל מיוחדים לנשים לגילוח הרגליים ובית השחי, המכילים חומרי לחות וריכוך. ובכל זאת, יש לשיטה המון חסרונות: השערה צומחת שוב תוך מספר ימים, כך שתאלצו לעסוק בגילוח באופן די שוטף. השערה הגדלה עתה, היא קשה ועבה יותר וזה לא רק נראה רע. אלא גם עשוי לגרום לגירודים ולצמיחת שערות בעלות ראש מחודד, אשר עלולות לחדור את מעטפת זקיק השערה ולצמוח לתוך הרקמה העוטפת את הזקיק, ובכך לגרום לפצעונים.
אם בכל זאת החלטתן להתגלח, היעזרו בעצות הבאות:

  • מומלץ להתגלח לאחר שטיפת הלכלוך, השומן והתאים המתים מאזורי הגילוח ובעיקר הרגליים. כדאי להתחיל במשימה לאחר שהשערות היה רטובות למשך כחמש דקות, כיוון ששערות לחות נחתכות ביתר קלות.
  • אם חלק מהשערות צומחות לכן עמוק בתוך העור, רכשו פינצטה בעלת ראש מחודד כמו סיכה. חטאו את הפינצטה באלכוהול לפני השימוש ושחררו בעזרתה כל שערה בנפרד. חטאו את המקום באלכוהול בסוף הטיפול.
  • מומלץ לא להיכנס למי ים או בריכה מייד לאחר הגילוח, מחשש לצריבה או גירוי.
  • לאחר גילוח הרגליים מרחי עליהן קרם לחות עדין.

קרמים
מדובר בשיטה העתיקה ביותר להסרת שיער. כבר בימי קדם רקחו נשים משחות וקרמים בעלי הסרת שיער באמצעות קרמים - LIFEתכונות המסה של השיער, וכיום ניתן למצוא תכשירים מסוג זה במרקמים שונים: תחליב, קרם, קצף או ג’ל.
התכשירים ממיסים את השערה תוך דקות ומתאימים לכל כיס, ויתרונם על פני הגילוח טמון בכך שהם גורמים לשערה לגדול בראש מעוגל. לכן קיים סיכוי קטן מאוד שהשערה תחדור את מעטפת הזקיק ותצמח בתוך העור. החסרונות דומים לחסרונות הגילוח: השיער גדל מהר והופך קשה יותר. בנוסף לכך, חלק מהנשים עלולות לפתח רגישות לאחד החומרים המצויים בתכשיר.

מכשירים חשמליים
המריטה במכשירים האלקטרוניים מתבצעת על ידי דסקיות אשר תופסות את השערה ומושכות אותה החוצה. רוב המכשירים מגיעים עם מספר "ראשים" המתאימים לאזורים שונים בגוף, וחלקם אף כוללים ראשי עיסוי אשר מעסים את העור בזמן המריטה, להקטנת הכאב.
יתרונות השיטה טמונים בכך שמריטת השיער מהשורש, כמו בשעווה, מאפשרת עור חלק למשך יותר זמן ושימוש קבוע אף גורם לדילול בצמיחה. לעומת השעווה, זוהי שיטה אסתטית, קלה ונקייה יותר והכי חשוב – ניתן למרוט את השערות גם כשהן קצרות מאוד ואין צורך לחכות לגדילת יערות. החסרונות הם בכך, שגם המריטה עם מכשיר אלקטרוני כואבת במידה, וגם מחירו ההתחלתי של המכשיר לא זול.
הנה כמה עצות למריטת שיער עם מכשיר אלקטרוני:

  • למריטה יעילה יש לדאוג שהעור יהיה נקי ויבש. אפשר לשפשף את העור מעט עם ליפה, כדי להסיר תאים מתים ולשחרר שערות.
  • את השיער מסירים כנגד כיוון הגדילה.
  • ליעילות מקסימאלית של המכשיר, יש לדאוג לכך שהעור באזור המריטה יהיה מתוח.

שעוות
השעווה היא דרך לתלישת השערה ישירות מהזקיק שלה, כך שבאופן טבעי אנחנו חלקות להרבה יותר זמן. בנוסף לכך, שימוש לאורך זמן בשעווה מסייע לדילול קבוע בצמיחתו, וגם זו ברכה. חסרונות השיטה טמונים בשני הסרת שיער באמצעות שעווה - מגע המשימישורים. הראשון והברור יותר – הכאב, שלחלקנו לא קל להתמודד עמו. החיסרון השני הוא בכך, שלצורך תלישה יעילה של השיער בשעווה עלינו "לגדל" אותו קודם, מה שמחייב אותנו להסתובב עם יערות עד קטנים על הרגליים עד שיגיע הרגע המיוחל. על המדפים תמצאו מגוון סוגים של שעוות, חמות וקרות, לשימוש בדרכים שונות.
הנה כמה עצות למורטות שיער באמצעות שעוות:

  • הקפידו על מריטת שיער יבש, אותו קל יותר לתלוש.
  • הימנעו מלבישת בגדים צמודים מעל לאזורים שהורדתם מהם שיער בשעווה, כדי לאפשר לעור לנשום ולהימנע מהופעת פצעונים באזורים רגישים.
  • כיומיים לאחר מריטת השיער הסירו תאים יבשים בעזרת ספוג-ליפה או קרם פילינג, כדי למנוע הצטברות של תאים מתים.

מגע המשי עונה על שאלות ותשובות נפוצות בכל הקשור לשעווה:

  • מה ההבדל בין השימוש בשעווה לבין שימוש בסכין גילוח?
    "ההבדל בין שעווה לבין סכין גילוח הנו הבדל מהותי ביותר היות ובשימוש בשעווה הסרת השיער מתבצעת מן השורש ותהליך הגדילה הנו איטי יותר, בעוד ובשימוש בסכין גילוח השערה אינה מוסרת מהשורש וקצב גדילתה הנו מהיר יותר ונוקשה יותר".
  • האם ישנה הגבלה בשימוש בשעווה בגיל צעיר?
    "אין הגבלה בשימוש בשעווה וניתן לבצע הסרת שיער בעזרת שעווה החל מרגע שאת מרגישה צורך בכך".
  • מתי אסור להסיר שיער בעזרת שעווה?
    "חל איסור לבצע הסרת שיער בעזרת שעווה באם האזור המיועד להסרת השיער פצוע, מגורה או באם הנך סובלת ממחלת עור".
  • מה מבצעת השעווה?
    במריחת השעווה על האזור המיועד, עוטפת השעווה את השערה ונצמדת אליה ולא אל העור על ידי כך נגרמת תלישת השערה מהשורש ונמנעים כאבים מיותרים.
  • מהי שעווה חמה?
    "שעווה חמה הנה גוש מוצק של שעווה, אשר יש צורך להתיכה בחימום על להבה קטנה על גז ואין צורך להשתמש בבד או נייר לפעולת ההסרה אלא למשוך את השעווה עצמה".
  • מהי שעווה קרה?
    שעווה קרה הנה שעווה הנמצאת במצב צבירה הנוטה יותר לנוזלי מאשר למוצק ומרקמה סמיך. שעווה זו מיועדת לחימום במיקרוגל ובפרקי זמן קצרים ויש צורך להשתמש בנייר שעווה לפעולת ההסרה.

"מגע המשי" מציע מוצרי שעווה העשויים חומרים טבעיים בלבד, בתוספת פרופוליס להגנה מקסימאלית על העור. סדרת "מגע המשי" כוללת מוצרים המכילים חומרים טבעיים בלבד: דבש, סוכר, לימון ופרופוליס, הידוע כאנטיביוטיקה של הטבע וכן, קוטל חיידקים, פטריות ונגיפים. במריחת שעוות "מגע המשי" על האזור המיועד בגופך, עוטפת השעווה את השערה ונצמדת אליה ולא אל העור, ועל ידי כך נגרמת תלישת השערה מהשורש ונמנעים כאבים מיותרים (בניגוד לשעווה סינטטית הנדבקת אל העור ועלולה לפגוע בו).
מגוון שעוות "מגע המשי" מתאימות במיוחד לעור רגיש, הנוטה לאדמומיות לאחר הסרת השיער, ומכילות אזולן המרגיע את העור. בעת תהליך הסרת השיער, תלישת השערה מהשורש יוצרת "חור", שהוא נקבובית פתוחה. הפרופוליס הנמצא במוצרי השעוות השונים, מונע חדירת חיידקים ועוזר נגד זיהומים הנוטים להתפתח ב"חורים" הללו. הפרופוליס יעיל גם נגד פטריות ונגיפים, אשר אינם מפתחים עמידות נגדו בניגוד לעמידות שמפתחים נגד חומרים אנטיביוטיים. הפרופוליס מופק משרפים, שעוות דבורה, שמנים אתריים, אבקת פרחים זכרית וחומרים אורגניים והוא מכיל ויטמין B, ויטמין A ,וויטמין E ואת המינרלים ברזל, אלומיניום וסידן.

הסדרה מכילה:

  • שעוות הדבש והתפוח  לחימום במיקרוגל באריזות פלסטיק עם פטנט המונע נזילות, מיועדות להסרת שיער בידיים וברגליים. תכולה: 500 גרם. מחיר: 26.90 ש"ח.
  • שעוות הדבש והתפוח – שעווה קרה – לחימום במים, באריזות פח עם מכסה פלסטיק רב פעמי  שימוש ממושך. שעוות אלו מיועדות להסרת שיער בידיים וברגליים. תכולה: 500 גרם. מחיר: 24.90 ש"ח.
  • שעוות הדבש לפנים ולמקומות רגישים – לעור עדין במיוחד. מיועדת להסרת שיער מהפנים ומאזורים רגישים כדוגמת בטן, גב, בית שחי ומפשעה. אופן השימוש – חימום על להבת גז קטנה עד להמסתה. תכולה: 80 גרם. מחיר: 19.90 ש"ח. תכולה: 120 גרם. מחיר: 22.90 ש"ח.
  • רצועות שעווה מוכנות – מכילות שעווה, אלוורה ומנטה, ניתנות לשימוש מיידי, להסרת שיער מהגוף, פנים וקו הביקיני. 12 רצועות. מחיר: 28.90 ש"ח.
  • רצועות נייר – נייר דחוס מאוד ללא רווחים המאפשר לשעווה לעבור דרכו- להסרה מושלמת של השיער מן השורש. 50 רצועות מחיר: 28.90 ש"ח.

ניתן להשיג ברשתות הפארם והמזון.

מותג LIFE – המותג הפרטי של רשת סופר פארם, הרחיב לאחרונה את סדרת המוצרים להסרת שיער כשהוא מציע מוצרים ברמת מחיר אטרקטיבית מאלו שעל המדף:

  • שעווה למיקרו מכיל אלוורה או דבש ופרופוליס – 23 ש"ח.
  • רצועות שעווה בתוספת קמומיל ונבט חיטה/או בלי – 29.99 ש"ח.
  • רצועות שעווה לקו הביקיני ובית השחי – 26.99 ש"ח.
  • שעווה קרה בקופסת פח – 20 ש"ח.
  • דפילטור קרם עדין להרחבת שיער ממפשעות, ידיים, בית שחי ושפם 19.99 ש"ח.
  • רצועות שעווה אל בד – 22 ש"ח ל-50 רצועות גדולות, 5 ש"ח ל- 20 רצועות קטנות.
  • מדיעור תכשיר להרגעת העור ומניעת אדמומיות וגירויים לאחר הסרת שיער. מוצר ייחודי של לייף – 44.99 ש"ח.

ניתן להשיג בלעדית ברשת סופר פארם

סדרת Jolen הבינלאומית מציעה בעזרת מוצרים איכותיים את כל הפתרונות לצרכים השונים של הלקוחות.הסרת שיער באמצעות קרמים - Jolen הסדרה כוללת קרמים להסרת שיער (דפילטור) וקרמים להבהרת שיער מיותר, בגדלים ובריחות מרעננים.
Jolen קרם להבהרת שיער
קרם להבהרת שיער כהה על הפנים, הזרועות, הגוף והגבות. הלקוחה הפוטנציאלית של Jolen להבהרת שיער היא בדרך-כלל צעירה מאוד (נערות בגילאי 12-18) ומעוניינות להסוות שיעור בחלקים מסוימים בגוף ללא הסרה ממשית של השיער. רובן משתמשות בו להבהרת שיער באזור הפנים.
Jolen קרם להסרת שיער
קרם להרחקת שיער מיותר מהגוף, מכיל ג’ל אלוורה להרגעת העור ולהעשרתו בלחות, מותיר את העור חלק ונעים למגע. הלקוחה הפוטנציאלית של Jolen מסיר שיער היא אישה שדואגת להסיר שיער באופן קבוע, אך אינה רוצה לסבול מכאבים בעת ההסרה. היא מעדיפה להשתמש במסיר השיער של Jolen שהוא מותג ותיק ובינלאומי המועשר באלוורה לטיפוח העור.

  • קרם להבהרת שיער 28 גרם רגיל/עם אלוורה, מחיר מומלץ לצרכן: 59.90 ש"ח.
  • קרם להבהרת שיער 112 גרם, מחיר מומלץ לצרכן: 109.90 ש"ח.
  • קרם להסרת שיער 2 שפורפרות, מחיר מומלץ לצרכן: 33.90 ש"ח.

ניתן להשיג ברשתות הפארם.

אך אלו הן לא השיטות היחידות להסרת שיער, שיטה נוספת שהפכה לפופולארית בשנים האחרונות היא הסרה באמצעות מכשיר הלייזר. לסוגי השיער השונים, סוגי העור, אופי השיער ואופי הצמיחה, יש להתאים את המכשיר הרלוונטי לביצוע טיפול לייזר להסרת שיער. חשוב מאוד לאבחן תחילה את מאפייני השיער המשתנים לא רק מאדם לאדם, אלא גם מאזור לאזור בגוף. לפי סוג השיער, עוביו וצבעו, מרכיבים לכל מטופל תכנית טיפולים אישית.הסרת שיער בלייזר - רונית רפאל-מדע היופי
אחד מסודות ההצלחה במרכזי "רונית רפאל-מדע היופי" הוא דינאמיקה של עדכונים והתחדשות טכנולוגית בלתי פוסקת, הבאה לידי ביטוי בשילוב  אפקטיבי של מספר מכשירי לייזר המתקדמים בעולם, המותאמים לסוגי שיעור שונים: במהלך הטיפולים השיער עשוי לשנות  את עוביו וצבעו ולעיתים יש צורך להעביר את המטופל ממכשיר אחד לאחר, או לבצע טיפול במקביל באמצעות מכשירים שונים למיקסום התוצאות. באמצעות השילוב, ניתן להגיע לתוצאות המרביות –
במינימום זמן. הטיפול מבוצע בפיקוח רופא ע"י אחות מוסמכת, שעברה הכשרה מיוחדת ומותאם לטיפול בכל אזורי הגוף. כבר לאחר הטיפול הראשון, ניתן להבחין בשיפור משמעותי. כמות השיער מדלדלת והשערות הופכות דקות יותר. יתרת השיעור בתום סדרת הטיפולים – הנה מועטת, דקה, בהירה ופלומתית וניתן להסירה במסגרת האחריות, ללא תשלום נוסף.
רונית רפאל: "יש אצלנו ברשת הקפדה יתרה בנושא שקיפות האינפורמציה שקשורה להורדת שיער בלייזר. אנו חוזרים ואומרים בכתב ובע"פ כי אין הבטחה של הסרת שיער לצמיתות ב-100 אחוז ותיתכן צמיחה חלקית ודלילה של השיער בה ניתן לטפל בטיפולי שימור במסגרת אחריות הניתנת לכל לקוח במשך כל החיים. אנחנו מקפידים שאך ורק אחיות עם הסמכה מיוחדת בפיקוח רופא יעבדו עם מכונות הלייזר והתוצאות מדברות בעד עצמן".

  • כיצד מתבצע הטיפול?
    הסרת שיער בלייזר עובד על עיקרון של טיפול ישיר בשורש השערה, באמצעות אנרגיית חום, המנטרלת את יכולת הזקיק להצמיח שערה חדשה. השורש ממוקם כ-5 מ"מ מתחת לפני העור, כך שאין חשש לפגיעה בבלוטות או איברים סביב האזור המטופל. הסרת השיער מתבצעת בקרב נשים וגברים כאחד – בכל אזורי הגוף, באמצעות מספר מכשירים, המותאמים אישית למטופל ולסוג וצבע השיער. במהלך הטיפולים השיער משנה את אופיו, ולעיתים יש צורך להעביר את המטופל ממכשיר אחד לאחר למען קבלת תוצאות מקסימאליות – במינימום זמן.
  • מי מבצע את הטיפול?
    הטיפול נערך על ידי אחות מוסמכת, המתמחה בתחום, ומלווה בפיקוח רפואי. המטופל מלווה לאורך כל הדרך במעקב קפדני על-יד הצוות המקצועי של "רונית רפאל".
  • מהו הטווח הממוצע בין הטיפולים?
    הטווח נקבע בהתאם למצב צמיחת השיער. טווח התחלתי ממוצע בין הטיפולים הראשונים הינו כחודש, אך יכולים לחול שינויים בהתאם לצמיחה האינדיבידואלית. עם הטיפולים הטווח גדל, כיוון שיותר ויותר שורשים אינם פעילים וגם הצמיחה שעדיין קיימת – מואטת.
  • מה מאפיין הסרת שיער מהפנים?
    בפנים קיימים אזורים הורמונאליים, בהם צמיחת השיער עקשנית יותר: פאות לחיים, סנטר וצוואר, למשל. לכן, בדרך כלל, באזורים אלו סדרת הטיפולים ארוכה יותר. אך בסופו של דבר ההתמדה משתלמת.
  • מהן תוצאות הטיפול?
    סדרת הטיפולים מבטיחה שכ-80% מהשיער לא יצמח לעולם, תלוי באזור המטופל (באזורים הנתונים להשפעה הורמונאלית כגון אזור הפנים מס’ הטיפולים הנדרש הוא גדול יותר). כבר לאחר הטיפולים הראשונים, ניתן להבחין בשיפור משמעותי: כמות השיער מדלדלת והשערות הופכות מעודנות יותר. במידה וקיימת חזרה של שיעור בתום סדרת הטיפולים – היא בדרך כלל מועטת, דקה, בהירה ופלומתית יותר. חשוב לדעת שלעיתים לא כל השיער נושר מיד בתום הטיפול, אלא בטווח של כ-10 ימים מתום הטיפול.
  • כיצד מגיב העור לטיפול?
    במידת הצורך ניתן לאלחש את האזור בעזרת משחה מיוחדת הנמרחת לפני הטיפול. במהלך הטיפול יתכן ויורגש עקצוץ, ולאחריו תיתכן אדמומית מקומית באזור המטופל, החולפת כעבור מספר שעות עד ימים ספורים. ניתן למרוח ג’ל אלוורה להרגעה.
  • כיצד לטפל בעור במהלך הטיפולים?
    חשוב מאד לא להיחשף לשמש במהלך סדרת הטיפולים, בייחוד במשך הימים הסמוכים לטיפול. ובכל מקרה חובה להשתמש באופן קבוע בקרם הגנה גבוה נגד השמש, כדי למנוע יצירת כוויות. לטיפול הבא יש להגיע עם צמיחת זיפים מינימאלית. אין שום בעיה להתקלח ולמרוח קרם גוף בתום הטיפול.

 



עמוד זה נצפה: 708 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור