חיפוש באינדקס עסקים

מייק אפ – כל מה שרצית לדעת

פורסם מאת: barosh בתאריך: 22 אוגוסט 2008

"מייק אפ הוא מוצר האיפור הראשון שהופיע בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 בצורה מסודרת" מספרת ורדה שחף, מנהלת המותג האיפור סופט טאץ’. "עוד לפני זה, נהגו להשתמש בתערובת שהכילה טלק וגיר בלבד, אומייק אפ נוזלי - סופט טאץ’ עם תוספת של מעט מאוד צבע אדום כדי להעניק לעור הפנים מראה לבן שהיה מאוד אופנתי במשפחות המלוכה, מראה לבן ואצילי כברבור." בתחילת המאה ה-20 מתחילים למצוא את המוצרים המורכבים יותר, גיוון החומר גם מבחינת המרקם וגם מבחינת הגוונים שנועדו להתאים לצבע השיער וסוג הפאות שנהגו לחבוש. באותה תקופה הבינו שהמייק אפ הוא הבסיס לאיפור ועליו נהגו להוסיף בהמשך את הסומק, השפתונים והצלליות למיניהם.
בין השנים 1900-1940 לערך, עיקר המרכיבים של המייק אפ היו גיר, אבקת טלק, אבקת תחמוצת אבץ ועליהם תוספת של צבעי אדמה. בסוף שנות ה-40 ותחילת ה-50 של המאה הקודמת, מיד אחרי מלחמת העולם השניה עם התפתחות האופנה והתסרוקות, קיימים כבר סוגי מייק אפ המכילים בתוכם מרכיבים טבעיים כגון שמנים (שמני זית, שמני קוקוס, שמני תירס ושמני שקדים), שבעצם נועדו לרכך קצת את המרקם האבקתי הגס של המוצרים הקיימים ולגרום לפיזור יותר חלק, שיכבה דקה יותר, חומרים שפחות מתפוררים וכמובן נשארים יותר זמן על העור. עיקר ההתפתחות נעשית בנושא הגוונים.
הנטייה להתאים את המייק אפ לגוני העור השונים. באותו הזמן נתפס המייק אפ מעבר לאמצעי כיסוי, גם בהיבט האומנותי אשר באמצעותו ניתן לעדן תווי פנים, להבליט עצמות, סנטר, להחליק את פני הצוואר ולהסתיר פגמים. כך מתפתח המייק אפ גם בכיוון האומנותי – תיאטרלי ומצד שני לכיוון של הסתרת פגמים כהשלמה לניתוחים פלסטיים שנעשו באותו הזמן.
האבקות הדחוסות והלא דחוסות היו הטרנד הראשון. הן היו נתונות בכדים וצנצנות. בסוף שנות ה-70 אנו כבר עדים להתפתחות המייק אפים הנוזליים מתוך רצון לתת תכונות טבעיות יותר ולעדן את מרקמי המייק אפ. החיסרון הבולט שהיה במייק אפ הנוזלי – שאחרי כמה שעות היו נוצרות שכבות על פני העור ושבירת אחידות שכבת המייק אפ.DIOR - תרסיס מייק אפ תעשיית הקוסמטיקה מצאה דרכים להתגבר על הבעיה הזו ולהגביר את יציבות שכבת המייק אפ ע"י תוספת של פולימרים או סיליקון המייצבים את הצבע על פני העור והופכים את ההרכב לגמיש ועמיד יותר ומותאם לתנועות שרירי הפנים. המרקמים של המייק אפ הפכו דקים יותר, עדינים יותר, קלים יותר מבחינת המרקם ופחות סמיכים. חיסרון נוסף, חוסר העמידות של המייק אפ בזמן הזעה ובזמן הרטבה במים.
בשנות ה-80 מתחיל הטרנד החזק של "החזרה לטבע" ושימוש בחומרים טבעיים ממקור צמחי כגון: שמני דקל, אורז, תמציות טבעיות כמו קלנדולה, זנב סוס, בבונג ועוד. בשלב זה, נכנס גם נושא הטיפוח למייק אפ תוך התחשבות בנושא החשיפה המזיקה לשמש ושילוב מסנני קרינה בתוך המייק אפ. כמו כן, מתפתחת החלוקה לגוונים חמים וקרים המותאמים לסוגים וגוון תת עורי, אם זה אפרסק או וורוד, שני הגוונים התת עוריים הבסיסיים.
משנה לשנה, נעשית חלוקה יותר ויותר צרה על מנת להתאים באופן מדויק יותר את הגוון לגוון העור, על מנת ליצור מראה של הרמוניה מושלמת. מייק אפ נחשב היום אחד ממוצרי האיפור המרכזיים לנשים  ונמכר במקום השלישי אחרי שפתון ומסקרה, אומרת הרצליה אשכנזי, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסופר פארם. אשכנזי מציינת כי לכל חברת קוסמטיקה יש היום מספר סוגי מייק אפ, הפונים לקהל רחב מאוד של נשים מתאפרות, כאשר יש כיום מגמה ברורה של "הצערה" של גיל המשתמשות – יותר נערות צעירות בגילאי 17-18 משתמשות במייק אפ". היום בניגוד לעבר, מייק אפ נחשב לא רק כמוצר איפור, אלא גם כמוצר טיפוח בעל מרכיבים חשובים להזנת העור. כמוצר טיפוח, מותאם כל מייק אפ לסוג סופט טאץ’העור, להעשרה בלחות במידה המתאימה לכל עור, עם מרכיבי הגנה מפני שמש וזיהום סביבתי ובתוספת מרכיבי העשרה כויטמינים ומינרלים. אשכנזי מציינת כי מירב הרכישות של המייק אפ הן בתקופה החורף, אך בשל הפיתוחים החדשים של החברות – כגון מוצרים המכילים מסנני הגנה – יש כיום גידול גם בעונות המעבר ובתקופת הקיץ. כבר בארבעת החודשים האחרונים חלה עליה של 10% ברכישת מייק אפ בסופר-פארם לעומת תקופה מקבילה אשתקד. היקף השוק מעורך בכ-750 אלף יחידות בשנה. אשכנזי מציינת כי הגיל הממוצע של רוכשות המייק אפ ירד, אך עדיין רוב הרכישות הן של גילאי 25 ומעלה.
צורת השימוש המועדפת מעדיפות הישראליות?

לפי נתוני המכירות ודפוס הקנייה של מייק אפ ברשת סופר פארם, עולה כי הישראלית מעדיפה מרקמים קלים היוצרים מריחה אחידה בעלת גוון טבעי (בין היתר עקב מזג האוויר החם והלח בארץ). בדפוס הקנייה גם ניכרת העדפה ברורה למייק אפ קופקט – בפודרייה וכן למייק אפ במשאבה, לעומת מייק אפ בצנצנת (שהוא כבד יותר). משתנה נוסף שחשוב מאוד לישראליות בעת קניית מייק אפ הוא שהמוצר יכיל מקדם הגנה מפני שמש. השימוש המומלץ ביותר במייק אפ, על פי שרון אייזן כהן, מדריכה ראשית של DIOR, הוא: אם עורך שמן מאוד – מרחי את קרם הבסיס שלך כמה דקות לאחר שמרחת קרם לחות קל. אם עורך יבש – מרחי את קרם הבסיס מייד לאחר קרם הלחות. צבע המייק אפ יכול להיות לכל היותר עד טון אחד בהיר יותר מצבע העור למראה זוהר. לא מומלץ להשתמש במייק אפ בגוון כהה יותר מהעור, כי הוא נוטה לבגר ולהראות על הפנים כמו מסיכה. בכריות האצבעות, ולא בספוגית (שגם ’מבזבזת’ חלק מהמייק אפ הנספג בה וגם לא מאפשרת שימוש מדויק כמו כריות האצבעות). מומלץ לשים מעט מהמייק אפ ב-5 נקודות על הפנים – מצח, אף, סנטר, לחי ימנית ולחי שמאלית – ולמרוח את החומר בצורה אחידה – לכיוון הצוואר. כך מתאפשרת מריחה אחידה בגוון ובעובי המרקם, וגם נמנע הבדל גוון בין הפנים לצוואר. למי שיש נטייה להזיע ולהבריק מומלץ למרוח פודרה מעל המייק אפ, כדי לקבע אותו וגם כדי למנוע מהעור להבריק.
ניתן לחלק את המייק אפיים לחמישה סוגים עיקריים:

  1. קרם לחות עם צבע – מיועד לנשים הרוצות כיסוי קל ביותר, או במילים אחרות "ללכת עם ולהרגיש בלי". מצוין לחודשי הקיץ ולנשים שאוהבות להשתמש במייק אפ ורוצות להעניק לעור מראה אחיד יותר.
  2. מייק אפ נוזלי על בסיס מים, נטול שומן, למראה מאט – המייק אפ המומלץ ביותר לעור מעורב או שמן. אידיאלי לחודשי הקיץ הלחים בישראל טיפ למייק אפ מאט – מומלץ למרוח על עור הפנים מהר ככל הניתן, כי הוא נוטה להתייבש במהירות על העור.
  3. מייק אפ נוזלי על בסיס שומני, עשיר בלחות- מרקם נעים המיועד לנשים בעלות עור יבש. הוא עשיר בלחות ונמרח היטב על העור.
  4. קרם בסיס פודרה(קומפקט מייק אפ)- אידיאלי לאיפור בחמש דקות, כי הוא כולל שני מוצרים בתכשיר. הוא גם מייק אפ וגם פודרה. יתרונו הגדול- הוא נישא ונוח לשימוש בכל מקום מתאים לכל סוגי העור וביוחד שמן הנוטה למבריק.
  5. מקלון קרם בסיס (מייק אפ סטיק) – לכיסוי מקסימלי, כבד ולמראה מאופר מאוד. ניתן להשתמש בו עם ספוגית לחה, כדי לקבל מראה טבעי יותר.
חדש מדיור: Capture Totale High Definition Serum Foundationשרוןסטון ל-DIOR
שרון סטון הפרזנטורית של סדרת קפצ’ר טוטאל, מובילה כעת גם את סדרת המייק אפ החדשה והמהפכנית. המייק-אפ מבטיח מראה צעיר יותר החל מרגע מריחתו על העור, כמו גם ביצועי אנטי-אייג’ינג ארוכי טווח מיום ליום. זהו מוצר המשלב בחובו הן מיק- אפ והן מוצר טיפוח. דיור מציג מייק-אפ בתרסיס DIORSKIN AIRFLASH, פרי פיתוח טכנולוגיה חדשנית, במרקם אוורירי ומעודן, אשר מתאים במיוחד לימות הקיץ החמים.
הוא בעל מרקם משיי ועשיר בלחויות, מעניק כיסוי אחיד וטבעי לפנים ומשווה לכל אישה מראה עור קורן וטבעי. המייק-אפ מתאים לכל סוגי העור והוא עמיד לאורך זמן ועמיד במים.
חדש בסופט טאץ’ – Light Cream Foundation מסדרת Classic, מייק אפ קרם, קל לטיפוח העור, לגימור חלק ומושלם וללחות אופטימאלית במרקם נוזלי ועמיד, המכיל חומרי לחות אפקטיביים, המתאימים לאקלים הארצישראלי החם והלח ומתאים לשימוש יומיומי. מייק-אפ חדש המכיל רכיבי צבע טבעיים בלבד ומסנני קרינה ויוצר על עור הפנים שכבת הגנה מנזקי הסביבה.
התוצאה: שכבה אוורירית ודקה, עשירה בלחות, נמרחת בקלות על העור, במרקם אחיד, טבעי ומרענן. ניתן להשיג בארבעה גוונים מבהיר ועד כהה: 420, 421, 422 ו- 423


עמוד זה נצפה: 760 פעמים

כתבות איפור

אני מאשר/ת קבלת דיוור