חיפוש באינדקס עסקים

מדינה של אפליקציה, מדינה של אפילציה

פורסם מאת: בתאריך: 1 יולי 2015

 ישראל נחשבת למעצמה בתחום הסרת השיער ביחס לשאר המדינות המערביות. למרות זאת, שוק הסרת השיער בארץ עובר תמורות רבות בעשור האחרון, עקב כניסת מתחרים לא מקצועיים המספקים ללקוח הבטחות סרק ומפתחים ציפיות חסרות בסיס בנוגע להצלחת הטיפולים. אז מה  חשוב מאוד שתשימו אליו לב. 

 
כשרואים את העצבים בכבישים, הדחיפות בתורים והאלימות במגרשים, כולנו אוהבים לומר ש"פה זה לא אירופה". אז לפחות בתחום אחד אנחנו יותר מעודנים מהאירופאים – הסרת שיער. בעוד שנשות אירופה חושפות בגאווה את רגליהן השעירות (שלא לדבר על בתי השחי), אצלנו לא תמצא בחורה שמסתפקת בפחות ’מהכי חלק שיש’. כך, החודשים שלפני עונת הקיץ הופכים מכרה זהב עבור מכוני היופי והקוסמטיקה בארצנו הקטנטונת. ישראל נחשבת לאחת מצרכניות המכשור להסרת שיער הגדולות בעולם ביחס לכמות האוכלוסייה ובהשוואה למדינות אירופה וארצות הברית.
אחוז מהנשים בישראל מעל גיל 15 נוהגות להסיר שיער לקראת הקיץ. שוק הסרת השיער בישראל מגלגל כעשרים וחמש מיליון שקלים בשנה ונמצא בקצב גידול של 5%. כ-70% מהמטופלים הם נשים 30 % הם גברים
מבין הגברים מסירי השיער: 25% מהחזה, 30% מהגב, 13% מהזרועות ו-20% מהרגליים.
 
ביחס למדינות מערביות אחרות נחשבת ישראל למעצמה בתחום הסרת שיער, ורוב מכשירי הסרת השיער המובילים עדיין מיוצרים בישראל ונמצאים בחזית הטכנולוגיה העולמית. למרות זאת, שוק הסרת השיער בארץ עובר תמורות רבות בעשור האחרון, עקב כניסת גופים לא מקצועיים המספקים ללקוח הבטחות סרק ומפתחים ציפיות חסרות בסיס בנוגע לרמת הכאב ולהצלחת הטיפולים, מעבר ליכולותיהם הריאליות.
 
כמה עובדות לגבי הסרת שיער:
– בשנים האחרונות, הופיעו מכשירים ביתיים זולים המבטיחים הסרת שיער ללא כאב. אז בואו נשים את הדברים על השולחן – מה שלא כואב, לא עובד! כדי להסיר שיער יש צורך במכשיר בעל עוצמה גבוהה הגורם לנזק בלתי הפיך לשורש השערה, מה שגורם לכאב מסוים (או לפחות עקצוץ).
– בנוסף, חברות רבות המציעות טיפולי לייזר, מבטיחות הסרת שיער לצמיתות ולכל החיים – אין חיה כזאת. טיפולי הלייזר עשויים לבצע דילול של עד 80% אך לא הסרת שיער מוחלטת. למה? כי הגוף שלנו הוא מנוע ביולוגי שמתחדש כל הזמן, ותמיד קיים סיכוי לצמיחה מחודשת.
– הדרך היחידה להסרת שיער לצמיתות (וגם כאן בהתאם לנסיבות ולא באופן מוחלט) היא בעזרת שיטת האפילציה
 
אז מה זה בעצם אפילציה?
האפילציה היא תהליך הסרת שיער באמצעות מחט חשמלית החודרת לזקיק השערה ומעבירה זרם חשמלי הצורב וממית את שורש השערה, וכך מונע צמיחת שיער חוזרת. הטיפול באפילציה במחט חשמלית נעשה במהלך סדרת מפגשים ובעל שיעורי הצלחה גבוהים.
 
המלצות על אפילציה
 
למה חשוב לשים לב? 
– הטיפול מחייב מיומנות רבה ועליו להתבצע על ידי אפילטורית או קוסמטיקאית מוסמכת. תהליך האפילציה הוא מעין "כווייה מבוקרת" ולכן, רק איש המקצוע בקיא במיקום הנכון והמדויק של המחט, ברמת האנרגיה והטמפרטורה הנכונה לכל מקרה, בזמן השהות הנכון בתוך הרקמה, וכמובן בבחירת מחט התואמת את עור הלקוחה, מבחינת עובי המחט וסוג המתכת שעוטף אותה. קיימים עוביים וסוגים שונים של עור ושערות – שערה פלומתית לעומת טרמנלית וסוגי עור הרגישים למיני מתכות שונים וזקוקים לשימוש במתכות אנטי אלרגניות המצפות את המחט. כאשר הטיפול נעשה על ידי איש מקצוע הוא אינו מסוכן כלל, אך בהיעדר המיומנות הנדרשת הטיפול יכול להסב נזק לאזור המטופל ובמקרים חמורים יותר עלול להשאיר צלקת, כוויה, דלקת ואף כתמים פיגמנטציה.
 
במקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא משפחה. לעיתים בשל בעיות גנטיות או בריאותיות, הגוף מייצר שיער בתדירות גבוהה עקב פעילות מואצת של בלוטות והורמונים. רופא המשפחה יפנה לאנדוקרינולוג (מומחה לבלוטות בגוף ורק לאחר סיום הטיפול הרפואי ניתן להתחיל באפילציה חשמלית. בנוסף, האפילציה אסורה לחולי סכרת ולסובלים מבעיות בקרישת דם.
 
יש להקפיד על מחט חד פעמית הנשלחת לפח מיוחד מיד בסיום הטיפול. אל תוותרו ובקשו במפורש לפתוח את המחט ולזרקה לפח לנגד עיניכם. מכוני הקוסמטיקה הלא מקצועיים מוכרים ללקוח מחט אחת ומבקשים להביאה כל פעם לטיפול – אין מצב. המחט חייבת להיות סטרילית לחלוטין והשימוש החוזר עלול לחשוף אתכם לסכנות זיהומיות.
 
אין להרטיב או לסבן את האזור המטופל לפחות 12 שעות לאחר סיום הטיפול.
 
אין לשהות בבריכות ציבוריות, סאונות, ג’קוזי, או כל מקום אחר החושף לחימום יתר או לזיהום של חיידקים ווירוסים, לפחות במהלך שבועיים מסיום הטיפול, כדי לספק לרקמה את התנאים האופטימאליים לשיקום, בצורה המהירה והטובה ביותר.
 
– אין להשתמש בחומרים קוסמטיים סטנדרטיים באזור המטופל. האזור אינו בריא ואינו במיטבו והדבר עלול לגרום לגירוי ואף לזיהום, בנוסף, אין לגעת, לגרד או לקלף את האזור המטופל.
 
פלומה זה לא סוף העולם. אם מדובר בפלומה בהירה שמלווה אותנו מלידה ולא משתנה, עדיף ללמוד לחיות אתה בשלום ולוותר על הטיפול. אם נתחיל בתהליך הסרת שיער, אנו עלולים לגרום לכך שתצמח שערה חדשה, שתהיה הרבה יותר ויזואלית, פחות פלומתית ואם גוון יותר כהה. השיער הפלומתי עלול להפוך לשיער טרמינלי בהרכב ובגוון. לכן עדיף לוותר על הטיפול או לפחות להתייעץ לפני ההחלטה עם איש מקצוע.
 
אין מה לדאוג – במשך שלושה עד ארבעה ימים לאחר הטיפול, תופיע באזור נפיחות והילה ורדרדה. הדבר לא מצביע על זיהום אלא דווקא סימן טוב המראה שמתבצע תהליך של ריפוי.
 
אין לבצע טיפולי אפילציה "צפופים" יום אחרי יום באותו אזור, אלא להרחיק את הטיפולים לטווחים של לפחות עשרה ימים או שבועיים ביניהם כדי לתת לאזור את הזמן הדרוש לשקם את עצמו.
 
מומלץ למרוח לפני ההגעה למכון מאלחש מקומי בשם ’אמלה’ אותו ניתן לרכוש בבתי מרקחת. זהו קרם שנותנים בדרך כלל לתינוקות שצומחות להם השיניים או לקראת בדיקות דם של ילדים, אבל מאוד יעיל גם במקרה הזה. יש למרוח על האזור המדובר (להימנע ממגע עם העיניים) כשעה לפני התחלת הטיפול.
 
לסיום, העצה הכי חשובה היא סבלנות, סבלנות ועוד סבלנות. לא מדובר בזבנג וגמרנו, אלא בתהליך יחסית ארוך (בין 6 ל- 14 טיפולים), שדורש נחישות ואורך רוח, אבל התוצאה בהחלט משתלמת.
אף אחד לא אמר שלהיות חלק עובר חלק.
 
* הכותבת היא עידית גור, המייסדת והבעלים של ’איב סנטר’ –  רשת בתי הספר המובילה בארץ למקצועות הקוסמטיקה והמעניקה תואר בינלאומי בתחום הקוסמטיקה תחת התקן העולמי של סידסקו CIDESCO השומר (השומר על הכשרת קוסמטיקאיות מקצועיות). 
 


עמוד זה נצפה: 567 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור