חיפוש באינדקס עסקים

טיפ טיפוח לחורף

פורסם מאת: בתאריך: 23 דצמבר 2012

טיפ טיפוח לחורףהחורף התחיל וזה רשמי, זה הזמן שאפשר לממש את פנטזיית הפוך של רבים מאתנו עם השוקו החם. החורף מסמל את ההתחדשות בכלל ואת חידוש העור בפרט.

הטיפוח הרבה יותר נעים ונוח, זה הזמן שהעור שלנו מתרענן מנזקי הקיץ, היובש והשיזוף יורדים והאיפור יכול לתפוס מקום כבוד מבלי לנטוף עלינו אחרי חמש דקות בחוץ.

לשמור על עור מטופח, חשוב מאוד בכל ימות השנה, אבל לשמור על הלחות שלו גם ביובש של החורף, זוהי משימה כפולה.

הלחות נמוכה במיוחד והחימום מייבש אותנו עוד קצת, ולכן תחזוקה ולחות מתמדת, יכולה לטרום רבות לעורנו ולמנוע כוויות קור, קילופים ותופעות קיצוניות אשר רבים מאתנו חווים לרבות בעלי העור הרגיש. העובדה שאנו מכוסים ולכאורה מוגנים, זו אשליה. העור מתייבש, מגרד וזקוק לחמצן ולרענון שאין לו בימי החורף.

טיפ טיפוח בחורף - חנה עטיה ל-OPIכפות הרגליים, הידיים והציפורניים – טיפים מאת חנה עטיה, המדריכה הבינלאומית של מותג טיפוח הציפורניים O.P.I בישראל.

הרגליים שנושאות את משקל גופנו בתוך גרביים נעליים או מגף סגורים. הידיים החשופות לקור ולמים הקרים, או בתוך כפפות מייבשות. אלו האיברים הראשונים אשר מראים סימני מצוקה ויובש.

כפות הרגליים גם אם סגורות ואפילו קפואות, עדיין מזיעות בתוך הנעליים. זו סיבה טובה לתופעות של עור יבש, מוזנח וסדוק. כפות הידיים סובלות מכוויות קור ויובש, ועורן מגיב בעור אדום, יבש, צורב וכואב.

גם הציפורניים נמצאות במשבר וצומחות לאט יותר בחורף, והיובש הנוראי משפיע על כל כף היד כולל הציפורן. הציפורן מתפצלת ונחלשת. טיפול שוטף ימנע את המצב העגום וכאשר תשלפי את כף ידך מתוך הכפפה, ידך החמימה והמטופחת תקרין את הטיפוח החוצה.

פדיקור לפני שנכניס את כף הרגל לנעל סגורה חשוב שנדע שאכן יש יתרון בנעל סגורה מכיוון שבתוך הנעל נשמרת הלחות והעור פחות מתייבש. אך בתוך הנעל אורבות סכנות אחרות.

יש נטייה לחשוב שכשהרגל לא חשופה ממילא לא רואים ואין צורך בפדיקור – ההפך הוא הנכון! קודם כל אחרי חשיפה ארוכה של כף הרגל בעונת הקיץ יש צורך לשקם ולהזין את העור, במכוני הפדיקור משולב בתוך תהליך הפדיקור מסכות הזנה לכף הרגל. המסכה של OPI מכילה חמאת שיאה ושמן אבוקדו ומעושרת בתמצית מלפפונים תמצית עץ התה ומנטה בתוספת ויטמין C.

בטיפול הפדיקור בתקופת הסתיו והחורף, נקפיד שהציפורן תהיה קצרה במיוחד כי להבדיל מסנדל פתוח, נעל סגורה יכולה ליצור לחץ על אצבעות הרגל ואם הציפורן לא תיגזר באופן מקצועי עלולה להיווצר ציפורן חודרנית.

נעל סגורה יוצרת לחץ בנקודות מסוימות ואז יכולות להתפתח יבלות. טיפול מקצועי באופן קבוע ימנע זאת. רגל שנמצאת בתוך נעל סגורה כמובן מזיעה יותר בחלק מן המקרים יש גם תופעות של הזעת יתר וזה עלול לגרום לריח לא נעים.

אוויר חם ולח הינו מצע מצוין להתפתחויות של פטרת עור / ציפורן. לכן, מי שסובלת מהזעת יתר רצוי שתשתמש במוצרים סופגי לחות: טלק, גרביים מכותנה ותכשירים נוספים המכילים חומרים אנטי בקטריאליים המונעים התפתחות של מצע חיידקים, ע"י כך נמנע גם את הריח הרע.

רצוי להבחין בין תכשירים המונעים הזעת יתר / טיפול שהוא תרופתי וניתן ע"י רופא, לבין טיפול למניעת ריח והתפתחות של מצע חיידקי שכמובן נמצא בתוך תכשירים וחומרים המנטרלים אותם.

מילת המפתח בכל מה שקשור לבעיות מסוג זה היא ניקיון. הקפדה על רגל נקייה: דאגי להשתמש על בסיס יומיומי בסבון אנטיספטי ( סבון בעל רמת חיטוי גבוהה במיוחד) ועדיף כזה המכיל גם שמן עץ התה, המגביר את רמת החיטוי.

יש להקפיד לנגב ולייבש טוב טוב את כף הרגל אחרי המקלחת להשתמש בקרם איכותי (על בסיס סיליקון) שיוצר הגנה מפני הלחות. במידה וקיימת כבר תופעה של פטרת עור או ציפורן או כל סוג של אקזמה רצוי להשתמש בתכשיר טיפולי מתאים.

שימוש בלק בסיס: לפני כל מריחת לק, רצוי למרוח גם לק בסיס שיצור הגנה מפני הצהבה, ציפורן לא מאווררת עלולה להצהיב. חשוב גם לטפל בנעליים ולאוורר אותם באפן קבוע, ישנם גם תכשירים לחיטוי הנעליים, בתוך הנעל יכולה להצטבר מושבה של חיידקים שתזהם את כף הרגל שלנו, אז לתשומת לבך.

מניקור בניגוד לרגליים, כפות הידיים הן למעשה חשופות ליובש ולשינויי מזג האוויר, בנוסף, הכמויות הגדולות של המים הדטרגנטים אשר עור הידיים בא איתן במגע, חשוב לציין מרבית הדטרגנטים הינם בעלי P.H בסיסי.

שימוש רב מדי בחומרי הניקוי יגרום ל-P.H נמוך מהנורמאלי מה שאומר יובש וסדקים בכפות הידיים. חתכים קלים הנוצרים בעור הידיים בעקבות העבודות הידניות השונות עלול להוביל לעור מגורה, בהחלט אחת התופעות בתקופת הסתיו הן עור מגורה ויובש מוגזם ואפילו מודלק ובכף גב היד.

על מנת לפתור בעיה זו נשתמש בחומרים דוחי מים המונעים התייבשות של הידיים מומלץ להשתמש בחמאת שיאה העוטפת את העור בתחליב הנלחם ביובש.

רצוי להשתמש באופן קבוע בכפפות בזמן עבודות הבית. ישנם חומרים המכילים ויטמין E כגון מוצרים מסדרת האבופלקס המאחים את העור ומשקמים אותו.

בנוסף לטיפול היומיומי בקרם ידיים ישנן מסיכות המכילות תוספות של חומרי הזנה, חומרי ריכוך ואבקות בלתי מסיסות במים. במכונים של OPI ישנם טיפולים משקמים שמשלבים את המניקור בחומרים היוצרים החדרת לחות והזנה מקסימלית של העור.

ערכת המניקור כוללת טיפולי אנטי אייג’ינג שמצוין להעלמת והבהרת הכתמים שנוצרו מהחשיפה לשמש בתקופת הקיץ טיפול זה מומלץ בתקופת הסתיו (אחרי טיפול אנטי אייג’ינג לא רצוי להיחשף לשמש).

כמו שהעור מושפע מהיובש הדרסטי בתקופת הסתיו גם הציפורניים עצמן הופכת להיות יבשות ושבירות ולכן חשוב להשתמש בתכשירים המחזירים את הלחות והאיזון לציפורן ומרככים אותה.

לאזור הקוטיקולה מומלץ להשתמש ב-exfoliating cuticle treatment מסיר ומטפל בעור היבש ולסיום להזין את העור עם cuticle oil to go לשימוש יומיומי.

עור הגוף:

טיפ טיפוח לחורףעור הגוף אשר מכסה את כל גופנו ומגן עליו, גם אם יהיה מכוסה ולא חשוף, עובר שינויים לא קטנים עם בוא החורף, לכן הוא זקוק לטיפול אינטנסיבי יותר, בעיקר של לחות.

ראשית, מזג האוויר ההפכפך בעונת המעבר אשר גרמו לו לסוג של שוק, אבל גם הקור היציב מייבש אותו מאוד, מגרה וגורם לעור להתכווץ ולכוויות קור. נכון שבחורף עורנו מכוסה ולכאורה מוגן. אולם בימים חמימים של שמש ויש כאלה, עדיין אנו מזיעים מתחת לבגדים לכן גם בדים מסוימים עלולים להחמיר את תופעת הגירוי ממנה סובלים רבים מאתנו.

מי שאוהב בגדי צמר או ניילון, כדאי שיחשוב על זה שוב. כי בדים אלו, לא מאפשרים לעור לנשום ואנו עלולים לחוות אי נוחות לנוכח הלבוש בהם. העור לא נושם ומיד ניכר עליו.

בחורף מתקלף השיזוף והעור זקוק לאוורור הזה. מעבר ללחות שאנו אמורים לדאוג למרוח יש להשתדל כמה שפחות לשבת במקומות עם מחממים, במיוחד מפזרי חום שמאוד מייבשים. ד"ר שרון רוזנבלט, מנהלת מחקר ופיתוח של מעבדות "קמדיס", המתמחה במוצרים דרמטולוגיים לעור רגיש, מסבירה כי שיעור ההימצאות של עור יבש ורגיש באוכלוסייה הוא 60 אחוז בקרב נשים ו-40 אחוז בקרב גברים בעולם המערבי. עור יבש ורגיש יכול להופיע באזורי הפנים, הידיים, הקרקפת והרגליים. במיוחד בתקופות של תחלופת מזג אויר.

העור אשר מכסה את כל גופנו, הוא האיבר הגדול ביותר בגוף. מערכת העור מווסתת את טמפרטורת הגוף. העור מונע התייבשות של רקמות הגוף העור הוא מגן על הרקמות שמתחתיו מפני פגיעה לכן חשבו לשמור עליו לח, רך וגמיש.

עור יבש מדי מאותת לנו על מצב לא מאוזן. הגורמים יכולים להיות רבים ומגוונים. הגיל, האזור הגיאוגרפי בו אנו חיים, שינויי מזג אוויר, שימוש מוגזם במים וסבון, בעיות רפואיות וגנטיקה. כאשר העור מתחיל לאבד מלחותו, מיד נחוש את החספוס הצריבה הגירוד ואי הנוחות שיש בעור. הגוון של העור עלול להפוך לאדמומי סדוק מעורב עם שכבה לבנבנה המעידה על עור יבש.

"עור מיובש נמצא במצב של חוסר לחות ואנשים רבים נוטים להתייחס ליובש בעור כבעיה אסתטית בלבד, אולם לא כך הדבר, הזנחה של עור יבש עלולה לפתח "גרדת חורף" אשר במקרים מסיימים גורמת לשריטות וזיהומים. עור יבש כרוני מקצין בעיקר בעונת החורף ועונות המעבר הנו, האסטמה של העור, או ע"פ שפת הרפואה "אטופיק דרמטיטיס, מאופיינת בעור יבש, מגורה, גרד ופציעות כתוצאה מגרד נשנה.

טיפ טיפוח לחורף - קמדיס

’קמדיס’ פיתחה את סדרת "טופיק מדיס" המשודרגת עבור ציבור הסובלים מעור יבש, אדמומי, מגרד, רגיש, אלרגי, סדוק ומחוספס וכן עבור הסובלים מאטופיק דרמטיטיס, המחמירה בעונת החורף. מוצרים אלו מבוססים על פורמולה משודרגת, ללא פרבנים וללא SLS. בנוסף, למוצרי סדרת "טופיק מדיס" התווספו רכיבים נוספים כגון תערובת של כולסטרון, צרמידים וחומצות שומן, התורמים לחיזוק מחסום העור ומפחיתים אובדן מים. עוד נוספו למוצרי הסדרה שומנים מהצומח כגון חמאת שיאה, שמן אבוקדו וחומרים נוספים שמרגיעים גירויים בעור, כגון: ביסלבלול, אלנטואין והידרוקספניל. סדרת "טופיק מדיס" כוללת 5 מוצרים: תחליב מרגיע, ג’ל עשיר, תחליב גוף, קרם פנים ותרחיץ נוזלי. המוצרים מבוססים על תמציות צמחים. מיצוי הצמחים נעשה בטכנולוגיה מיוחדת, היוצרת מיצויים מרוכזים מאוד בעלי פעילות ביולוגית גבוהה במיוחד.



עמוד זה נצפה: 537 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור