חיפוש באינדקס עסקים

מאפרים ישראליים – קו איפור ייעודי עבור כהות העור

פורסם מאת: בתאריך: 26 יוני 2013

אם לשפוט על פי כמות שהרי מסתמן כי יותר ויותר קמפיינים ישראליים גאים להציג דוגמניות כהות עור, אלא שבשונה ממדינות מתוקנות, בהן יש קו איפור ייעודי עבור כהות העור, אצלנו טרם אימצו את העניין. כל מה שצריכה לדעת כהת העור בטרם תתאפר בכתבה הבאה:

בשנה שעברה ולקראת ה-21 במאי תאריך שנקבע על ידי האו"ם כיום השונות התרבותית הבינלאומי, הציגו בית המרקחת שור טבצ’ניק ועדה לזורגן מיצג נגד אפליית האתיופים תחת הכותרת "עור שונה – אדם שווה". "לוריאל פריז עשו קמפיין קיץ לפני שנה עם שבעה מאפרים מובילים, ואני היחידה שהביאה דוגמנית אתיופית", אומרת לזורגן, מאפרת שעבדה עם מריה קארי וטיירה בנקס בשנותיה בניו יורק. "שאלו אותי, ’למה הבאת אתיופית?’, אמרתי ’כי הצבעים המהממים האלו ייראו הכי יפה על עור כהה’. בלאק איז ביוטיפול.

לאחרונה אפשר היה להבחין בבירור בנוכחות עולה של כוכבות אתיופיות בתקשורת כאשר זכייתה של ייטאייש טיטי איינאו בתואר מלכת היופי של ישראל לשנת 2013, והפופולאריות של טהוניה רובל הדיירת מה"אח הגדול" שנבחרה להוביל את קמפיין מותג המשקפיים JUST"  פלוס",  הן העדות החיה לפריחת הדוגמניות כהות העור בתעשייה.
תובנות איפור לכהת העור:

"נשים כהות עור הן בעלות עור פיגמנטטיבי, כלומר בעלות נטייה לפתח כתמים בעור הפנים על בסיס גוון כחול", אומרת סימונה אפלבאום, המדריכה הראשית במייבלין ניו יורק. "לכן הן צריכות לנטרל את הכתמים ולהגיע לגוון עור אחיד". ואכן, רבות מכהות העור טועות ומשתמשות בקונסילרים בגוון בהיר, או לחילופין משתמשות בכמויות גדולות של מייק אפ בכדי להסתיר את הפיגמנטציה. השימוש במוצרים אלו מביא לגוון עור אפרפר, מה שנותן מראה איפור כבד ולא אסתטי.

אז מה לעשות? "הנשים כהות העור מתחלקות לארבע קבוצות עיקריות, מבהירות העור הכהה ועד הכהות ביותר", מסביר המאפר בועז שטיין. "באיפור כהות עור, ניתקל במגוון רחב של תתי גוון, על כן יש לדעת להתאים לכל גוון וגוון עור את הצבעים המחמיאים והנכונים לו ולהימנע משימוש בצבעים שאינם יהלמו עור זה".

מאפרים ישראליים - קו איפור ייעודי עבור כהות העור

כלל הברזל הראשון באיפור כהות עור הוא להשתמש בצבעים בהירים ומבריקים על בסיס גוון קר או על בסיס זהב. "את השפתיים כדאי למשוך בשפתונים מבריקים, גלוסים בגוון ורוד מבריק או זהב. ניתן ואף רצוי לתחום את השפה בגוון חום כהה אך לא ליצור קונטרסט חזק מדי", מוסיפה אפלבאום. "בעלות כהות עור הן ברוב המקרים בעלות מבנה אנטומי של שפתיים רחבות וגדולות. בשפתיים שכאלה יש להתייחס בנוסף לכהות השפתיים גם למבנה הנתון", מוסיפה רוית אסף בעלת רשת בתי ספר לאיפור מקצועי. 

"בבחירת גווני השפתון יש לקחת בחשבון כי שפתונים כהים לא יבואו לידי ביטוי וברוב המקרים גם לא יחמיאו למתאפרת הכהה. שפתיים גדולות ודומיננטיות יש לתחום בהקטנה. כך ניצור אשליה אופטית כי השפתיים קטנות יותר. בחירת הגוונים תעשה על-פי האפקט אותו נרצה לקבל. למראה טבעי גוונים של כתומים ואפילו אדומים (בניגוד לעור בהיר) יתמזגו נהדר עם כהות העור ויעניקו מראה מרשים, זוהר עם אפקט של גלאם, בנוסף גוונים של ורודים, אפרסקים ופסטלים בטקסטורה מבריקה יעשו יופי של עבודה". מהמותג ’לוריאל פריז’ מוסיפים כי צלליות צבעוניות הן נחמדות אך ההמלצה היא להשתדל ולבחור בגוונים המתאימים לצבע העורה הכהה. צלליות בגוונים חמים – זהובים, ברונזה, כתומים, סגולים, אדומים, בורדו שזיף, חומים כהים ונחושת מציינים מומחי המותג יכולים לעשות פלאים.

כך תעשו זאת:

  1. התאמת תת גוון נכון:  כאשר בוחרים במייק אפ יש לשים לב, שיש את תת הגוון הנכון לצבע העור במייק אפ, על מנת שנקבל התאמה מושלמת. המלצה: בכל חברת איפור מתאימים את תת הגוון אל המדינה אליה משווק המוצר, על כן לא מומלץ לרכוש מייק אפים אירופאים (תת גוון ורוד). תת הגוון של הארץ (ישראל) הוא מצוין צהוב – ירוק.
  2. מורפולוגיה הפוכה: מכיוון שלא ניתן לעשות הצללה בעור כהה, עלינו לעבוד, בנגטיב – לעבוד בטכניקת "היי לייט". הארות במקומות הגבוהים, במרכז הפנים (לחיים), באזור ה -T (מצח, אף, סנטר) ובנוסף בעצמות הלחיים.
  3. פודרה:  כאשר מפדרים יש להשתמש בפודרה עם מעט גוון חום, ולא טלק או פודרה בהירה, על מנת שהפודרה לא תותיר את הפנים במראה אפרפר, בהיר או חיוור.
  4. שימרים / הברקות:  יש להפעיל שיקול דעת כאשר מאפרים אישה כהת עור, מכיוון שאצל נשים כהות עור יש נטייה לנקבוביות פתוחות ופצעונים קטנים. הברקה מבליטה תלת מימד (פצעונים, נקבוביות פתוחות ושאר חטטים) על כן, מומלץ לאפר נשים כהות עור במראה מאט.
  5. עיפרון לבן:  כאשר מאפרים אישה כהת עור, מומלץ להימנע מעפרון לבן או תכלת בתוך העין, מכיוון שהצבע הבהיר מבליט את האדמומיות הקיימת בתוך העין שמאופיינת אצל נשים כהות עור. על כן, מומלץ לתחום את העין בגוונים כהים המסווים חיסרון זה.

מאפרים ישראליים - קו איפור ייעודי עבור כהות העור



עמוד זה נצפה: 611 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור