חיפוש באינדקס עסקים

לכבוד ט"ו בשבט – שקדים בשירות היופי

פורסם מאת: barosh בתאריך: 28 ינואר 2010

הפירות היבשים נחשבים כידוע למאכל המסורתי בט"ו בשבט. פירות אלה כך מסתבר, אינם רק תאווה לחיךלכבוד ט"ו בשבט - שקדים בשירות היופי ואינם מיועדים לאכילה בלבד. תעשיית הטואלטיקה זיהתה את סגולותיהם של הפירות היבשים גם לטיפוח ובריאות העור ושילבה אותם במגוון מוצרים – פרי עטה של אימא אדמה.

השקד, נחשב לאחד מפירות החג השכיחים ביותר. עץ השקד גדל בארץ גם כעץ בר וגם כעץ תרבותי. העץ שייך למשפחת הנשירים, המשירים את עליהם לקראת החורף. פריחתו היא הראשונה מכל האילנות והוא פורח בעיצומו של החורף, בט"ו בשבט. פרחיו הם לבנים או ורודים, פריו עטוף בשתי קליפות, ומפיקים ממנו שמן.

מקור שמו של השקד הוא בפועל שקוד שפירושו: למהר, להתמיד ולנסות. השקד הוא אחד העצים שסימלו את עץ הדעת, כיוון שלפירותיו קליפה קשה, אותה כידוע יש לפצח כל מנת להגיע לפרי עצמו – הטעים והמזין. חז"ל קישרו את שמו עם שקידה, על שום כך שהוא פורח שמן שקדיםראשון מבין כל העצים. ניצניו קישטו את מנורת בית המקדש ומתוך המשנה אנו למדים כי השקד שימש להפקת שמן, למאכל, לרפואה ולהסקה.

שיר הילדים המוכר "השקדייה פורחת", אשר נכתב ע"י המשורר דושמן, היה זה אשר השריש את השם שקדייה לעץ השקד, שהפך בערוב השנים לסמלה של ראשית הפריחה בארץ. השיר מבטא את סמליות פריחת השקד לתחילת הפריחה בארץ ובשל פריחתו בסמוך לט"ו בשבט הפך השקד גם לסמלו של החג.

"השקדים הם המשובחים שבפירות…"
דוגמה ומופת להתנהלות אורגנית אקולוגית מושלמת המנצלת את סגולותיו של השקד יכולה לשמש חברת הקוסמטיקה של ד"ר רודולף האושקה – הרופא הגרמני שהפך להומיאופת. כל הצמחים והפירות שמהם מופקים חומרי הגלם גדלים בגנים הביו-דינמיים של החברה, בעיירה הגרמנית הציורית אקוולדן. בגנים אלה מתקיימת מערכת חקלאות אקולוגית, המבוססת על איזון דינמי בין האנשים, בעלי החיים, הצמחים, המיקרואורגניזמים, האדמה, המים והאוויר, תוך שימוש בשיטות גידול מסורתיות טבעיות והימנעות מפיזור רעלים ודישון כימי המרעילים את הסביבה. לחברה כאמור מס’ מוצרי טיפוח המשלבים את השקד. קרם ניקוי גרגרים על בסיס שקדים טחונים ואבקת שקדים – המעניק ניקוי עמוק ללא צורך בשפשוף העור. חלב ניקוי המיועד לעור מגורה, יבש, מסכה מרגיעה ד"ר האושקהורגיש השומר על רמות הלחות בעור וכן מסכת לחות המספקת הזנה עשירה.

הרמב"ם כתב בספרו פרקי משה: "השקדים הם המשובחים שבפירות", ויש הטוענים כי אכן התכוון גם לסגולותיהם הרפואיות, והטיפוחיות של הפרי. מעדויות שהצטברו עולה כי עוד בימי קליאופטרה היה שמור לשקד מקום של כבוד על מדף היופי והטיפוח. הרבה לפני שהמציאו את קילופי העור והפילינג, נהגה המלכה המצרית, שיופיה נודע למרחוק, לשפשף את גופה בחלב שקדים כדי לרככו ולהבריקו. גם נשות הקיסרויות בסין נהגו למרוח על פניהן גרעיני שקד טחונים עם דבש – וריאציה קדמונית לתכשירי הניקוי הגרגירים בני ימינו.
תפקידו של הפילינג הוא כידוע לנקות את עור הפנים ע"י קילוף של התאים המתים משכבת העור העליונה. כך הפילינג מרענן ומחדש את העור. ישנם סוגים שונים של פילינג, כשהנפוץ ביותר הוא פילינג גרגרים.

פילינג בסיסי עדין ומתאים לכל סוגי העור. המצרכים הדרושים: דבש, שקדים טחונים, לימון סחוט. קחו כף דבש טהור וערבבו לתוכה שתי כפות שקדים טחונים. להבהרת כתמי עור, הוסיפו לתערובת כפית מיץ לימון סחוט. שפשפו בעדינות את הפנים והמתינו 10 דקות. שטפו במים. לאחר פילינג הבהרה (עם לימון) לא מומלץ להיחשף לשמש לפחות 3 שעות.Cleansing Cream - ד"ר האושקה

טוב שמן טוב
שמן השקד מופק מתוך שקדים מתוקים, ונחשב לאחד מהשמנים הנפוצים ביותר בתעשיית העיסויים מאחר והוא קל, ריחו עדין ואינו מכתים את הבגדים. השמן ידוע בכוחו להעניק לעור הזנה ולחות וכן לסייע בשיקומו. חברת "ארומה לייף" המתמחה במוצרי בריאות טיפוליים, מציעה שמן שקדים ייחודי שהופק בכבישה קרה. שמן שקדים מופיע בצורות העיסוי בגרסתו הדלילה וחסרת הריח והטעם במיצוי באקסן (שיטת מיצוי שמפרקת את רוב ערכיו של השמן).
חברת ארומה לייף מפיקה שמן שקדים בכבישה קרה בלבד. בדרך זו היא מפיקה שמן שקדים עשיר בויטמינים וחומצות שומן חיוניות, כבטא סיטוס טרול, אלפא טוקופרול וחומצה אולאית בלתי רוויה, אשר נוגדת חמצון אשר יחד שומרים על איכויותיו של השמן. כתוצאה מריבוי חומצות השומן החד בלתי רוויות, חיי המדף של שמן שקד ארוכים ביותר. שמן השקדים מעניק הזנה ולחות לעור ועוזר בשיקומו, נספג היטב וריחו הטבעי עדין. נפוץ בשימושו לעיסוי, כבסיס לשמנים ארומאטיים ואצל נשים בהריון.
סגולות של שמן שקדים:
♦  מעניק הזנה לעור ועוזר בשיקומו.
♦  משמש רבות כשמן בסיס לעיסוי מאחר וריחו עדין.
♦  נספג היטב ואינו מכתים את הבגדים.
♦  מומלץ לניקוי הפנים.
♦  מומלץ מאוד לעיסוי פרינאום לפני הלידה.
♦  מומלץ לעיסוי תינוקות.
♦  שקדים עשירים בוויטמין E.
♦  שקדים עשירים בנוגדי חמצון בדומה לשמן זרעי רימונים.
♦  שקדים הם בעלי תכונות תזונתיות מרגיעות

טיפ: אם אתם רוצים לפנק מישהו אהוב במסאז’ שימריץ אותו ויעשה לו טוב, ערבבו שמן לבנדר, שמן לימון, שמן גרניום, שמן אקליפטוס ושמן אגוז מוסקט (4 טיפות מכל שמן) עם כף שמן שקדים. אפשר להכפיל את הכמויות, אך הקפידו לשמור על יחס שווה.



עמוד זה נצפה: 461 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור