חיפוש באינדקס עסקים

כיצד לטפל ולשמור על השיניים בתקופת ההריון?

פורסם מאת: barosh בתאריך: 27 אוקטובר 2008

כיצד לטפל ולשמור על השיניים בתקופת ההריון? המלצות

ד"ר מרק לוין, מנהל מרפאת השיניים המרכז הרפואי מדיקליניק, אומר: "בתקופת ההיריון, חלים שינויים הורמונאליים שונים, הקשורים בבריאות הפה וגורמים להחמרתם של תהליכים שונים של השיניים והחניכיים,כיצד לטפל ולשמור על השיניים בתקופת ההריון? דוגמת: חניכיים מגורות, בחילות ורפלקס הקאה מוגבר, היוצר סביבה חומצית בפה ופוגע בשכבת האמייל של השן, צריכה מוגברת של פחמימות, המגבירה את הסיכון להתפתחות עששת ועוד ולכןקיימת חשיבות עליונה לשמירה עלבריאות הפה והחניכיים", לדבריו: "לפני שיוצאים לדרך, בשלבי תכנון ההיריון,

מומלץ לעבור את כל טיפולי השיניים הבסיסיים הנדרשים במרפאות שיניים, כצעד מקדם לפני תחילת ההיריון, למזעור הסיכוי להזדקקות, לטיפולי חירום במהלך ההיריון. במהלך ההיריון, מומלץ להפחית צריכת מאכלים בעלי כמות גבוהה של סוכרים פשוטים, והגבלתם לזמני הארוחות הסדירות, כמו כן, יש לשמור בקפדנות על היגיינת הפה, לבקר אחת ל-3 חודשים אצל שיננית, לצחצח פעמיים ביום את השניים, להשתמש בחוט דנטאלי וכד’. מאידך,

לא מומלץ בעת טיפולי השיניים, להשתמש בגז צחוק, בתרופה האנטיביוטית טטרצילין העלולה לצבוע את שיני התינוק בירוק ולא להשתמש בפלואוריד העלול לצבוע את שיני התינוק בחום". עוד הוסיף ד"ר לוין כי "מומלץ, למעט בצילומי רנטגן במהלך ההיריון, ולהגביל אותם למטרות ספציפיות הקשורות לטיפולים שחובה לעשותם ללא דיחוי.

למרות שהסיכון קטן יותר לאחר הטרימסטר הראשון, במקרה של טיפול דחוף בתקופה זו, ניתן לבצע מספר צילומי רנטגן בתנאי שמקפידים לשמור על אמצעי הזהירות הנדרשים".

את טיפולי השיניים בתקופת ההיריון, ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים:

  • טיפולי חירום – במקרים של כאב שן, זיהום, שן שבורה וכד’.
  • טיפולי ביניים – זיהום כרוני, עששת, טיפולי חניכיים למיניהם סתימות וטיפולי מניעה. 
  • טיפולים שגרתיים – בדיקות תקופתיות וניקוי אבנית.

טיפים ועצות למניעה וטיפול בשיניים בעת תקופת ההיריון מאת ד"ר מרק לוין, מנהל מרפאת השיניים במרכז הרפואי מדיקליניק:

  • תרופות נגד כאבים המכילות חומרים נרקוטיים – דוגמת קודאין, אינן מהוות בעיה עקרונית במקרה של שימוש בטווח מאוד קצר. אולם, שימוש לאורך זמן עלול לגרום להתמכרות של העובר. לכן, מומלץ בזמן ההיריון להשתמש בתרופה כמו אקמול, על מנת להימנע מסיכון זה.
  • חומרי האלחוש להרדמה מקומית – בטוחים בעיקר מהטרימסטר השני.
  • תרופות אנטיביוטיות – ניתן לקחת רק במידת הצורך, אך ורק בהמלצת רופא. יש להימנע באופן ספציפי מ- טטרציקלין, כלוראמפניקול וסטרפטומיצין בזמן ההיריון. יחד עם זאת, כאשר קיים צורך לקחת אנטיביוטיקה, חשוב שלא לזלזל בכך ולהתייעץ עם הרופא. התרופה הרבה פחות מסוכנת לעובר, מאשר חום המלווה בזיהום בלתי מטופל או דלקת חניכיים חריפה.
  • מומלץ, להמיס מספר פעמים ביום, כפית מלח בכוס מים חמימים, ולגרגר במשך דקה –ולירוק.
  • לעסות בעדינות את החניכיים עם מעט שמן זית, מרוח על האצבע או על מברשת שיניים רכה.
  • מומלץ, לעסות בעדינות, עם מטלית רכה או חיתול בד רך של תינוקות, את המפגש בין החניכיים והשיניים.
  • יש להרבות בשתיית תה העשוי מבבונג, קמומיל או ג’ינג’ר.


עמוד זה נצפה: 495 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור