חיפוש באינדקס עסקים

הגנת העור – המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש

פורסם מאת: barosh בתאריך: 3 מאי 2011

הגנת העור - המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש - שיסיידוארצנו אמנם קטנטונת, אך התברכה בעצם היותה שטופת שמש לאורך רוב ימות השנה. בקיץ, השמש קופחת על ראשנו, עור פנינו וגופנו עוד יותר, וקשה להימלט מנזקיה. אנו חשופים לקרני השמש המזיקות כמעט בכל מקום בו אנו שוהים – לא רק בחוף הים, אלא גם ברחוב, כשאנו יושבים בבית קפה, מטיילים עם המשפחה, בדרך לעבודה ועוד. לפיכך, חשוב ביותר להגן על עור פנינו וגופינו ולמרוח אותם בקרם הגנה מתאים שיסייע לנו למזער את אותם הנזקים בזמן החשיפה לשמש. מדאיג עוד יותר, כי בני נוער רבים בארצנו, מניחים כי המראה השזוף אטרקטיבי יותר ולכן מרשים לעצמם לשהות בשמש ללא הגנה, למשך שעות רבות ובשעות המסוכנות ביותר, ובכך עלולים לגרום לעצמם נזקים רציניים שבמקרים מסוימים עלולים להסתיים בתוצאות בלתי הפיכות בעתיד.

יהודית ינוס, המדריכה הראשית של חברת הטיפוח היפנית שיסיידו מציינת כי "מנקודת המבט של העור, יופיו ובריאותו, קרינת ה-UV היא בבחינת אויב שיש להתגונן מפניו. קרינת ה-UV בכללותה היא הרסנית לעור אולם יש להבדיל בכל זאת בין סוגי הקרינה: בעיקר בין UVA ל-UVB. קרני ה-UV נבדלות האחת מהשניה באורך הגל המגיע אל כדור הארץ. ככל שאורך הגל קצר יותר כך עוצמתו על העור חזקה יותר. למזלנו קרינת ה-UVC הקצרה ביותר וחלק מקרינת ה-UVB נספגים ונבלמים בשכבת האוזן ואינם מגיעים לכדור הארץ".

רפי הדר, מדריך ראשי של חברת הקוסמטיקה PAYOT מוסיף כי "נזקי קרני השמש באים לכדי ביטוי במנעד רחב של תופעות המשפיעות על העור, החל מהקלות יותר כמו: אדמומיות, צריבה, כוויות, קמטים, זירוז תהליך ההזדקנות, נמשים וכתמים הפוגעים בגוון העור, יובש ועוד, וכלה בנזקים קשים יותר כמו פגיעה בכלי דם הגנת העור - המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש - PAYOTויצירת נימים הבולטים לעין, כוויות חמורות העלולות לגרום לבצקות, שלפוחיות ואף נמק מקומי של רקמת העור ובמקרים חריגים וקשים עוד יותר, הם עלולים גם לגרום לגידולים סרטניים".

ורדה שחף, מדריכה ראשית בחברת לנקסטר מחדדת "מחקרים גילו שסימנים המופיעים על העור כתוצאה מנזקי השמש, יכולים להופיע כמה שבועות בלבד מרגע החשיפה לשמש, ולא בהכרח לאחר שנים כפי שרבים נוטים להאמין ולטעות באמונה זו… הקרניים האולטרה סגולות משנות את הפיגמנט ומחלישות את הקולגן – השכבה שמעניקה לעור את גמישותו. החדשות הטובות הן שיש לנזק תקנה. עורכם יכול לתקן חלק מהנזק אם תימנעו מהיחשפות לקרניים אולטרה סגולות – או לפחות תמרחו על העור קרם בעל מקדם הגנה של SPF15לפחות, לפני שאתם יוצאים. אי אפשר למנוע לחלוטין את הסיכון לפתח סרטן עור, כי כל חשיפה תורמת לסיכון, אבל אפשר בהחלט להפחית אותו על ידי הישמרות מפני השמש. קרני ה-UV הן האויבות הגדולות של העור, התא ובפרט של הדנ"א. הן פוגעות במבנה הדנ"א, דבר המוביל לתפקוד לא תקין של התא. אחת התגובות הטבעיות של הדנ"א לנזק הנגרם ע"י קרני UV, היא אובדן והחלשות מערכת השיקום אשר אמורה לשקם את מבנה הדנ"א המקורי. עם הזמן החולף והחשיפה המתמשכת לשמש, מערכת זו נחלשת והעור מתחיל לגלות סימני הזדקנות".

סוגי הקרינה של השמש:

  • UVA – קרניים בעלות אורך גל של 320-400 ננומטר, אשר לא נבלעות באוזון ומגיעות קצת עמוק יותר באטמוספירה. קרניים אלו הן הארוכות ביותר המגיעות אל כדור הארץ. הן מגיעות לכדור הארץ במשך כל השנה כולה ויש תנודות קלות בלבד ברמת הקרינה. הן משחימות את העור לאט לאט מבלי לגרום לו להאדים. רק 50%-30% מקרנים אלה חדורות דרך האפידרמיס ומגיעים לדרמיס וגורמות נזק לסיבי הקולגן והאלסטין, מה שמאיץ את ההזדקנות המוקדמת של העור: קמטים וריפיון. נזקי ה-UVA בלתי נראים אולם לטווח הארוך הם רציניים ומכונים "הסכנה השקטה".
  • UVB – קרניים בעלות אורך גל בינוני של 280-320 ננומטר המגיעות מהשמש אל כדור הארץ ונבלעות באוזון. קרניים אלו הן שגורמות בעיקר לכוויות השמש ולשינויים בלתי הפיכים בחומצות הגרעין של תאי העור, נזק ל-DNA, שמזרזים הופעת גידולים ממאירים של העור. הן משתנות ברמתם בהתאם לאזור, אולם המשותף לכלל האזורים היא העובדה שזאת היא קרינה עונתית. מסיבה זאת גם ההשפעה על העור משתנה. למרות שרוב הקרינה נספגת/מתפזרת בשכבת האפידרמיס, זו היא הקרינה הגורמת לשיזוף וצריבת העור בזמן חשיפה מוגזמת כמו גם ליובש קיצוני, לחספוס ולקילופי עור.

הגנת העור - המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש - שיסיידונזקי השמש:

  1. נזק לתאים: כאשר העור נחשף לקרני UV מתהווה סוג של חמצן פעיל הפועל במהירות גם בתוך התא וגם מחוץ לו והשפעתו מזיקה בעור פנימה. כאשר ה-DNA – החומר הגנטי התאי, ניזוק ע"י קרינת UV והחמצן הפעיל, התאים אוגרים, את הפגמים הללו והנזק מצטבר. הדבר בא לידי ביטוי בתהליך השכפול העצמי של ה-DNA בחלוקת התאים, והתוצאה העור מזדקן במהירות רבה יותר וגם מתקיימת סכנת סרטן העור.
  2. נזק לשכבה המקשרת: כאשר הנזק הוא גם בשכבה המקשרת (בין האפידרמיס לדרמיס) נוצר נתק בתקשורת בין שתי השכבות ותהליך ההזדקנות (קמטים ורפיון) מואץ יותר.
  3. יובש: השכבה הקרנית הופכת לדקה ומחוספסת בגלל הרס תאים והגעתם של תאים לא בשלים לשכבה הקרנית כדי למלא את מקום התאים שנפגעו.
  4. רדיקלים חופשיים: נוצרים ומתרבים ונוצרת שרשרת חמצון ותגובת שרשרת החודרת לעומק העור ופוגעת בפעילותו התקינה.
  5. נזק למערכת החיסונית של הגוף: מחקרים אחרונים בתחום מציינים בוודאות שקרינת ה-UV מחלישה את המערכת החיסונית של העור ע"י פגיעה בתאי הלאנגרהנס – האחראים בעור על גירוי והתעוררות של המערכת החיסונית והפעלת בלוטות הלימפה כאשר גוף זר פולש. בהיות העור איבר ההגנה הגדול לגוף, החלשות המערכת החיסונית של העור משפיעה גם על החלשות המערכת החיסונית הכוללת של הגוף ומקטינה את היכולת להתמודד עם מחלות זיהומיות (הרפס), ויראליות וסרטן.

הגנת העור - המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש - לנקסטרכיצד לבחור תכשיר הגנה?
בחירת דרגת SPF המתחשבת בדרגת הקרינה באזור שבו אתה נמצא היא דרך אחת לבחור מוצר מתאים, אולם יש גם לקחת בחשבון את הרגישות לשמש הנבדלת מאדם לאדם. ההסבר לכך שאדם אחד ייצרב בשמש ואחר לא, גם כשהם חשופים לשמש באותם התנאים ממש ולאותו משך זמן, נמצא בדרגת הרגישות לשמש שהיא שונה מאדם לאדם. מידת הרגישות מיוחסת לרמת המלנין של העור. הכוונה היא למשך הזמן מרגע חשיפת העור לUV- ועד להאדמה ממשית על העור. אנשים רגישים מאוד יאדימו בפרק זמן קצר ובקרינה שהיא יחסית מינימאלית.

  1. יש לבחור תכשיר המעניק הגנה מפני שני סוגי הקרניים UVA ו-UVB. תכשיר המגן מפני קרני UVA יספק הגנה מפני הקרניים האולטרה סגולות שחודרות פנימה, ומפני קרני ה-UVB הקצרות יותר ש"שורפות" את העור.
  2. מומלץ לבחור תכשיר הגנה בעל מקדם SPF בהתאם לסוג העור והגוון שלו ומשך החשיפה לשמש.
  3. רצוי לבחור תכשיר הגנה של חברה ידועה ומוכרת, כיוון שכך יש סיכוי שהתכשיר עבר את כל בדיקות האיכות הנדרשות.
  4. מומלץ לוודא שהתכשיר הנבדק עבר את בדיקת העמידות במים.

מהו מקדם הגנה של תכשיר SPF?
משמעות הכיתוב SPF היא SunProtectiveFactor והוא מתייחס לקרינת UVB. העור מאדים לאחר פרק זמן מסוים של חשיפה לשמש, כאשר פרק זמן זה שונה מאדם לאדם. את ה-SPF מחשבים בעזרת השוואה בין הזמן שבו תתחיל להופיע כוויית שמש אצל אדם לא מוגן, מול הזמן שיעבור עד שתתחיל להופיע כוויית שמש כשהאדם מוגן. לדוגמא, אם אדם מאדים לאחר 10 דקות של חשיפה לא מוגנת לשמש בממוצע, אזי שימוש בתכשיר הגנה עם SPF15, יעניק לו הגנה מפני אותה האדמה למשך 10 דקות כפול 15. יחד עם זאת, מאחר ועמידות תכשיר ההגנה יורדת כאשר הגוף נרטב במים, זיעה וכו’, מומלץ לחזור על מריחת התכשיר מידי שעתיים.

הגנת העור - המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש - פבוניה בוטניקהעל מה חשוב להקפיד?

  1. ראשית, יש לזכור כי אף מקדם הגנה לא מעניק הגנה של 100% מפני נזקי השמש. עובדה זו מחדדת את הצורך בשימוש במקדם הגנה על בסיס קבוע והקפדה על מריחה חוזרת.
  2. מומלץ להתמרח לפני היציאה מהבית מול מראה.
  3. מומלץ למרוח כמות מספקת של קרם, בשכבה עבה על כל הגוף.
  4. חשוב להקפיד על מריחה חוזרת מדי שעתיים.
  5. יש להתייחס גם לאזורים חבויים ולמרוח גם אותם בקרם הגנה, כמו: עורף, צוואר, אוזניים אזור הפנים של מפרקים וכו’.
  6. לא מומלץ להיחשף לשמש בשעות החמות ביותר, קרי בין 10:00-16:00 לערך, אלא רק לפני או אחרי שעות אלו.
  7. בכל יציאה לשמש, מומלץ לחבוש כובע רחב שוליים ומשקפי שמש.
  8. אנו חשופים לקרינה מזיקה גם בימים מעוננים יותר, ובכל מקום בו אנו שוהים, כולל נהיגה, טיול בחוץ ועוד.

     

חידושים בתחום ההגנה מהשמש:

הגנת העור - המדריך השלם להגנה מפני קרני השמש - פבוניה בוטניקהVery High Sun Protection Lotion מבית שיסיידו – תחליב להגנה מרבית מפני השמש, לפנים ולגוף, עמיד במים 50 SPF: מעבדות שיסיידו פיתחו פורמולה עשירה במרקם תחליב להגנה יעילה גבוהה ומוגברת מפני קרני UVA וגם UVB הפועל בטכניקת הגנה כפולה המספקת הגנה חיצונית ופנימית לעור. המוצר שומר הן על בריאותו והן על יופיו של העור (ולכן גם מוגדר ונחשב כמוצר אנטי אייג’ינג – מצוין על גבי האריזה).
תחליב הגנה אנטי אייג’ינג זה, בעל טכנולוגיה מתקדמת המיועד למניעת נזקי קרני UVA ו-UVB לפנים ולגוף, עם מקדם הגנה גבוה של 50 SPF. מכיל פורמולה עשירה במרקם קרם להגנה גבוהה במיוחד, נספג במהירות ומקנה תחושה קלילה. בנוסף לאיכויות אנטי אייג’ינג, מועשר בתמצית סקוטלריה בוטנית להגנה על המערכת החיסונית, נגזרת טבעית של מטלו-טיונאין להגנה מפני נזקים הנגרמים לתא ול- DNA ותמצית אקטואין טבעית- להגנת התא וסביב הגרעין. הפורמולה עמידה במים. נמרח בקלות ובנוחות, נספג היטב ואינו נראה על פני העור, מסייע במניעת הזדקנות מוקדמת לעור.
מחיר: 310 ש"ח. תכולה: 100 מ"ל. להשיג בפארמים המובחרים ברחבי הארץ.

Sun Protection Eye Cream 25 SPF PA+++ מבית שיסיידו – קרם הגנה לעיניים: קרם הגנה אפקטיבי כנגד קרינת UVA ו- UVB, המבוסס על טכנולוגית המולטי- הגנה מפני השמש, פיתוח של מעבדות שיסיידו (Multi Defense Sun Protection System). קרם העיניים מחזק את העור העדין סביב העיניים כנגד היוצרות קמטים, רפיון ויובש הנגרמים מחשיפה לשמש. המוצר מספק תועלות אנטי-אייג’ינג ברמה גבוהה ומונע האצה של קצב הזדקנות העור, בזכות תלת קומפלקס פעיל – מסנני קרינה, ליחוח, נוגדי חמצון. המוצר מכיל מרכיבים סופגי קרינה, נוגדי חמצון, מרכיבים לחות מאסיביים, תמצית סקוטלריה בוטנית לחיזוק המערכת החיסונית (הנחלשת בחשיפה לשמש), מרכיבי ייצור טבעיים של מטלו-טיונאין אשר תפקידו להגן על גרעין התא מפני נזקי קרינת ה- UV. בנוסף, התכשיר בעל הגנה מיוחדת נגד קרני UVA המיוצגת על ידי התקן האירופאי הגבוה ביותר PA+++.
מחיר 250 ש"ח ל-15 מ"ל. להשיג בפארמים המובחרים ברחבי הארץ.

SUN AGE CONTROL SPF 30-Eyes & Lips מבית לנקסטר – קרם הגנה נגד קמטים לעיניים ושפתיים: לנקסטר המומחית בהגנה מפני השמש, מציעה את הדרך הבטוחה לגוון שזוף זהוב ויפה. היום לנקסטר משיקה דור חדש של מוצרי טיפוח לשמש המשלב את הניסיון שלנו במוצרי שמש עם התמחות במוצרים נגד הזדקנות העור. קרם ההגנה מיועד לאזורים עדינים ורגישים כמו: עיניים ושפתיים. הקרם מועשר בקומפלקס DNA BIO-TECH המעודד את הליך השיקום הטבעי של הדנ"א, יחד עם קומפלקס RPF המנטרל השפעת רדיקלים חופשיים, ותמציות היגרוסקופיות המאזנות ומשיבות את הלחות לעור עדין זה. הקרם מציע הגנה בפני הזדקנות מוקדמת של העור ומסייע להפחתת קמטים הנגרמים כתוצאה מהחשיפה לשמש.התוצאה: האזורים העדינים והרגישים מוגנים ורווים בלחות ונראים חלקים יותר. נבדק דרמטולוגית- נבדק אופטמולוגית – נבדק כנגד רדיקלים חופשיים.
מחיר 249 ש"ח ל-15 מ"ל. להשיג ברשת סופר פארם ברחבי הארץ.

Sun Age Control SPF 30 מבית לנקסטר – קרם הגנה, לחות ושיקום ה- DNA: קרם הגנה לפנים, לצוואר ולמחשוף. הקרם מציע הגנה רב תכליתית, הודות לשילוב של: מסנני קרינה מסוג UVA ו-UVB, יחד עם קומפלקס אנטי אוקסידנטים RPF, המנטרל עד 95% מהשפעת הרדיקליים חופשיים, המאיצים את קצב ההזדקנות של העור. כמו כן, הקרם מכיל קומפלקס ביוטק-DNA טכנולוגיה התורמת להפחתת הופעתם של סימנים כהים על פני העור ושומרת על רמת לחות אופטימלית בעור. התוצאה: סימני הגיל, המושפעים מהשמש, מופחתים. עורך מקבל לחות והגנה מושלמת, ונראה רענן וחלק יותר. השיזוף מבוקר ויפהפה.
מחיר 349 ש"ח ל-50 מ"ל. להשיג ברשת סופר פארם ברחבי הארץ.

תחליב לחות טבעי בעל הגנה אפקטיבית מהשמש SPF30 מבית פבוניה בוטניקהHydrating Sunscreen: קרם הגנה רב אפקטיביות, נמרח בקלות, אינו שמנוני, בעל אמולסיה הומוגנית המגנה מפני קרני UVA&UVB. מרחי את הקרם יום-יום להגנה בטוחה, על העור ובכך תסייעי למנוע נזקי שמש והזדקנות מוקדמת של העור. מומלץ לכל המשפחה להגנה על הפנים והגוף. אמולסיה קלילה. לפנים ולגוף, הגנת UVA/UVB, מלחחת, SPF30. חומרים פעילים: ויטמינים אי, סי, בי קומפלקס, אלוורה, תה ירוק, בבונג וורד צרפתי. הוראות שימוש: למרוח על הפנים והגוף, בכל מספר שעות או לאחר שחייה, אידיאלי כבסיס למייקאפ.
מחיר: 233 ש"ח ל-150 מ"ל.



עמוד זה נצפה: 695 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור