חיפוש באינדקס עסקים

בניית ציפורניים בחורף

פורסם מאת: barosh בתאריך: 20 ינואר 2010

רגע לפני שהחורף הישראלי כבר כאן וכולנו נחפש מקור חום שיוכל לחמם את כפות הידיים – בתחום בניית הציפורניים משוואים לו אף הרבה יותר! שינוי בדפוסי ההתנהגות של חומרי האקריל והג’ל משפיעים באופן ישיר על עבודתנו המקצועית. חנה עטיה, מנהלת מקצועית ברשת נייל סטודיו, מסבירה על המושג והתופעה crystallizing או בעברית התגבשות.
תהליך הבנייה באקריל הרי משלב יצירת תרכובת אקרילית אותה אנו יוצרים במינון הנכון בין אבקה בניית ציפורניים בחורףאקרילית פולימר לבין נוזל אקרילי מונומר. רק בגלל נוכחותו של חומר נוסף המשמש מאיץ, מקשר, המזרז את המולקולות של  האבקה והנוזל להתחבר, אנו יכולים ליצור את התרכובת האקרילית המשמשת עבורנו לחומר הבנייה – תהליך זה נקרא "פילמור".
החומר המקשר רגיש במיוחד לטמפרטורה ומתחיל את עבודתו רק בסביבת עבודה חמה ונוחה עבורו. כאשר סביבת העבודה קרה מדיי, תהליך ההתקשרות או לחילופין "הפילמור" בין האבקה לנוזל ייכשל והתוצאה שתתקבל בסיומו של התהליך היא גבישים זעירים דמויי סוכר.
גם אם הצלחנו ליצור על גבי המכחול כדורים אקריליים לצורך הנחתם על-גבי משטח הציפורן הטבעית וידיה של הלקוחה קרות מדיי, כדורי האקריל לא יוכלו להיצמד למשטח הציפורן ולא תתבצע פעולת הקשחה והתקשות של החומר.
התופעה ניכרת כאשר מופיעים גבישים קטנים ובהירים על גבי משטח הציפורן ובפעולת השיוף החומר האקרילי יורד משטח הציפורן הטבעית. אל דאגה, חנה מציינת שאין צורך להתחיל לחמם את חדרי העבודה לטמפרטורת גבוהות בדומה לחמאם טורקי, כל שעלינו לעשות או לדאוג לטמפרטורת חדר של 22-24 מעלות. בנוסף יש מקום לבקש מהלקוחה לחבוק או לאחוז בכוס שתייה חמה שהצענו לה.
פיתרון נוסף וחשוב, הוא היחס בין כמות האבקה לכמות הנוזל האקרילי. חשוב מאוד לעבוד עם חומר יבש יותר, דהיינו יחס של פחות נוזל יותר אבקה וזאת כדי לזרז את תהליך ההתיבשות של החומר (כדורי אקריל רטובים מדיי צורכים תהליך התייבשות ארוך יותר). גם למקצועיות שעובדות  בג’ל חשוב לדעת כי ה"בילדר" נוטה להתקשות בקור ואף קשה למרוח אותו על הציפורן. גם הוא צריך טמפרטורה חמימה הן בסביבת העבודה והן במשטח העבודה דהיינו ציפורני הלקוחה.
חורף חמים ונעים.

המאמר באדיבות נייל סטודיו בניית ציפורניים



עמוד זה נצפה: 542 פעמים

כתבות בניית ציפורניים

אני מאשר/ת קבלת דיוור