חיפוש באינדקס עסקים

בניית ציפורניים – טיפסים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 13 ינואר 2010

איילה עובד – מנהלת תוכניות הדרכה ברשת נייל-סטודיו, מסבירה על שימוש נכון בטיפסים.
ציפורניים מלאכותיות, או כפי שהן נקראות במינוח המקצועי "טיפסים", הן חלק בלתי נפרד מעולמם המקצועי של טכנאיות הציפורניים. חלק מהתמודדותן המקצועית של טכנאיות הציפורניים היא ההתאמה הנכונה שלבניית ציפורניים - טיפסים הציפורניים למראה אסתטי עבור הלקוחה מבלי לייצור בעיות טכניות בהמשך תהליכי העבודה. אז רגע לפני שמתחילים קיבצנו עבורכן מניסיוננו העשיר כמה "פתרונות זהב" לבעיות טכניות.
לפני שאת בוחרת כיצד לבצע את בניית הציפורניים עבור הלקוחה – טיפסים או תבניות – זכרי תמיד כי החלטתך חייבת להיות בראש ובראשונה אובייקטיבית.
לצערנו, נתקלנו לא מעט כי הבחירה של טכנאית הציפורניים נעשית לעיתים באופן סובייקטיבי לגמרי רק בהתאם לשיטת העבודה בה היא מיומנת וזה המקום לציין לאותן טכנאיות ציפורניים, המכירות רק שיטת עבודה אחת ומנסות לשכנע את הלקוחות בכך ששאר השיטות לוקות בחסר, כי חשוב ביותר  ללמוד שיטות, גישות וטכניקות חדשות.

טיפסים: מגוון הטיפסים העצום הקיים היום מאפשר להתאימם כמעט לכל סוגי הציפורניים המגיעות אלינו.

  • טיפסים קמורים בעלי כיס גדול – נשריות
    מתאימות לבעלות מבנה נשרי אך נהדרות לשימוש כציפורניים להדבקה חד פעמית. בעלות גוון מאט.
  • טיפסים בעלי כיס הדבקה קטן – חתוכות
    מתאימות ללקוחות בעלות משטח ציפורן קצר וכוססות. הטיפסים מגיעים בגוונים מאט ופרנץ’.
  • טיפסים בעלי כיס הדבקה גדול – ישרות שלמות
    מתאימות למרבית סוגי הציפורניים. מאוד נוח להדבקה אך החיסרון היחידי שלהם הוא שתהליך ההדבקה נעשה במרכז הציפורן הטבעית וכך יש נטיה לשיוף יתר של הטבעית. ניתן להשיג בגוונים שקוף, חלבי ומאט.
  • טיפסים ללא כיס הדבקה
    הטרנד העכשווי בעולם הציפורניים בפיתוח OPI האמריקאית. מעניקות מראה מקומר וקשתי לציפורן הטבעית, בעלות גמישות. היתרון הממשי שאין צורך לשייף את קו המדרגה.
  • טיפסים צחורים בעלי "קו חיוך" ("סהר") מושלם
    כיפה טבעית וקימור הכיפה 50%. ליצירת פרנצ’ מהיר. מגיע בגוונים מאט, חלבי ופרנצ’.

שלבי הדבקת הטיפסים:

  1. חטאי את הציפורניים הטבעיות של הלקוחה.
  2. הכיני את הציפורן הטבעית (שיוף החלק הבולט של הציפורן, דחיפת העור, הסרת הברק הטבעי בזהירות, סילוק אבק השיוף).
  3. מרחי חומר מאזן HP – אקולייזר.
  4. בחרי טיפס במידה המתאימה
  5. הדביקי הטיפס לחלק הבולט של הציפורן בזווית °45. והדקי במשך 10 שניות.
  6. קצרי את הטיפס בקאטר לאורך הרצוי.
  7. עצבי והחליקי.

מה לעשות אם….

  • לאחר הדבקת הטיפסים, קצוות הטיפסים אינם תואמים את גבולות משטח הציפורן.
    פתרון: אחד הגורמים לתופעה זו הוא בחירה לא נכונה של גודל הטיפס.
    התאמת הטיפסים חייבת להעשות כך שקצוות הטיפס יתאימו בדיוק לגבולות משטח הציפורן הטבעית או יכסו אותו מעט. גורם נוסף עשוי להיות תזוזה קלה על הציר המרכזי של הציפורן  – לכן, הקפידי על דיוק במהלך העבודה.
  • הופעת סדקים "פיצוצים" לאורך הטיפס בעת הדבקתו
    פתרון
    : לאחר שסיימת לשייף את הטיפס המודבק, אסור לחטא את החלק הבולט של הציפורן בספריי! יש להשתמש בנייר סופג מיוחד שאינו משאיר סיבים, אותו יש לטבול בחומר חיטוי. ב-70% מהמקרים לתופעת "פיצוצים" הגורם הוא נוכחותם של חומרים שונים, כגון חומרי חיטוי, אשר נוצר מגע בינם לבין הטיפס.
    סיבה נוספת עשויה להיות – טיפס עם כיפה קמורה על משטח ציפורן שטוח ולכן גם אם הלקוחה מאד רוצה מבנה נשר מוגזם מהנתון הטבעי שלה, חובה להסביר כי העניין מוגבל בהתאם לקימור של הציפורן הטבעית.
  • בתום הבנייה, קו החיבור של הטיפס משתקף מתחת לחומר המעצב.
    פתרון: בעיצוב הטיפס יש לשייף את הגבול "ציפורן טבעית-טיפס" עד שכמעט ייעלם.
    במהלך ההדבקה הטיפס הוצמד פעמיים. למשל, מסיבה כלשהי הטיפס שזה עתה הודבק זז. הדבר עלול לקרות ללקוחות שידיהן קרות, וזמן ייבוש הדבק מתארך פי כמה (זמן ייבוש רגיל הוא 3-5 שניות). מרגע הלחיצה הראשונה על הטיפס, חלק מהדבק כבר התייבש, והדבר השפיע על השקיפות ועל חוזק החיבור.
    הקפידי לאחר לחיצה עדינה על הטיפס לא לשנות את עוצמת הלחץ עליו. אם מסיבה כלשהי הטיפס לא נדבק מלחיצה אחת יש להחליפו בחדש, לחזור על הטיפול בציפורן הטבעית ועל תהליך ההדבקה.
  • התרוממות פינות הטיפס בתוך התעלות הצדדיות של הציפורן הטבעית.
    פתרון
    : גורם עיקרי הוא חוסר התאמה של הטיפס לצורת הציפורן.. רצוי לבחור טיפס התואם בדיוק את גודל הציפורן הטבעית או להשתמש בציפורניים החתוכות.
  • בועות אוויר מתחת לאזור המגע.
    פתרון: ברוב המקרים, הגורם לתופעה זו הוא שינוי בעוצמת הלחץ במהלך ההדבקה. יש להדביק את הטיפס בתנועה חלקה, תוך הוצאת אוויר מתחת לקו הסהר של הטיפס. גורם נוסף לתופעה זו הוא משטח ציפורן טבעית לא אחיד. במקרים קיצוניים ניתן להשתמש בדבק ג’ל. סמיכותו מאפשרת למלא את הפערים על הציפורן הטבעית מתחת לטיפס.

חשוב לזכור – שטח הכיסוי המרבי של הציפורן הטבעית ע"י הטיפס הוא 1/3 לכן נוח יותר להשתמש בטיפסים בעלי כיס קטן. טיפסים אלה מודבקים תוך הצמדה ל-2-3 מ"מ של הציפורן הטבעית. אם בכל זאת מתעוררת בעיה, יש להמיס את הטיפס ע"י צמר גפן ספוג באציטון 100%. לשייף מעט ולהדביק את הטיפס בחזרה.



עמוד זה נצפה: 830 פעמים

כתבות בניית ציפורניים

אני מאשר/ת קבלת דיוור