חיפוש באינדקס עסקים

תקווה ואכזבה לסובלים מדלילות ונשירת שיער

פורסם מאת: barosh בתאריך: 2 פברואר 2011

תקווה ואכזבה לסובלים מדלילות ונשירת שיער  -  רבקה זהבידלילות ואבדן שיער בקרב נשים וגברים הנה תופעה שכיחה כאשר מחקרים מדעיים מראים כי בקרב האוכלוסייה היהודית שכיחות אבדן השיער גדולה יותר מהאוכלוסייה הכללית. נכון להיום הפתרונות הנמצאים בשוק רבים ומגוונים אך אף אחד מהן אינו "מצמיח שיער".
פאות, תוספות שיער, אבקות, כדורים ומשחות שונות מחליפים או מעכבים את נשירת השיער הבלתי נמנעת. גם תחום השתלת השיער מוגבל ביכולתו ובכמות זקיקי השיער הקיימים אותם ניתן להעביר מהאזור הצפוף (העורף) לאזורים הדלילים.
גם במקרה של דלילות ואבדן השיער גויס המדע למציאת פתרון לבעיה. מזה מספר שנים מקיימות 2 חברות בינלאומיות גדולות מחקרים המנסים לרתום את תחום "השכפול הגנטי" לפתרון הבעיה. הרעיון העומד בבסיסם של המחקרים הוא הוצאת מספר מועט של זקיקי שיער מראש המטופל. הזקיקים שהוצאו ישוכפלו גנטית מספר פעמים בתנאי מעבדה ולאחר מכן יוחזרו לאזורים הדלילים.
חברת "אדרנס" (ADERANS) היפנית, חברת הפאות הגדולה בעולם, וחברת "אינטרסייטקס" (INTERCYTEX) הבריטית מובילות את המחקרים בתחום כאשר הן נבדלות זו מזו בסוג התאים המשוכפלים במעבדה ובדרכים להחזרתם למטופל.
עם תחילת המחקר של חברת "אינטרסייטקס" נראו תוצאות מבטיחות אשר באו לידי ביטוי בשלב 1 (PHASE 1) של הניסוי (שלב בו מתבצע הניסוי על עכברים). כאשר החל שלב 2 (PHASE 2) של הניסוי (שלב בו מתבצע הניסוי על בני אדם) התוצאות שהתקבלו לא היו משמעותיות. בעקבות הכישלון בשלב הניסוי בבני האדם, צנח שווי המניה של החברה מ-100$ ל-4$ והחברה נאלצה להודיע על הפסקת המחקר עקב מחסור בתקציבים. בשלב זה חברת אינטרסייטקס העמידה את הניסיון והידע הנצבר עד כה למכירה אך נכון להיום לא נמצא קונה לחברה אשר ירים את הכפפה.
לעומת האכזבה שנחל הניסוי של החברה הבריטית נראה כי המחקר שעורכת חברת אדרנס היפנית (ADERANS) מתקדם בכיוון הנכון. בחודש דצמבר 2010 דיווחה חברת אדרנס, אשר המחקר שלה נמצא בשלב 2 (PHASE 2– שלב הניסוי בבני אדם) כי סיימה את השלב הראשון מתוך שבעה מתוכננים. במאמר שפורסם מדווחת החברה כי לפחות במחצית מהמשתתפים בניסוי נצפתה צמיחת שיער משמעותית שנה לאחר שהושתלו תאי השיער המשוכפלים. שלב הניסוי בבני אדם החל בשנת 2008 ולאור תוצאות הביניים הניסוי נפתח למתנדבים הסובלים מאלופציה אנדרוגנטית (ANDROGENETICALOPECIA). תוצאות הניסוי של שלב זה אמורות להתפרסם במהלך 2011.
לסיכום: למרות הכישלון בניסוי של החברה הבריטית יש תקווה רבה ועניין גדול בתוצאות המחקר לשכפול גנטי של שיער המתבצע ע"י חברת אדרנס היפנית. נראה כי יעברו עוד מספר שנים בטרם נדע האם המחקר הגיע לפריצת הדרך המיוחלת אשר ייתן פתרון ל-90% מהסובלים מדלילות ואבדן שיער המדווחים על השפעה שלילית ופגיעה בביטחון העצמי המתלווים לאבדן השיער. סביר להניח כי, במידה והניסוי אכן יצליח, יעברו שנים רבות נוספות בטרם יהפוך התהליך זמין ונגיש לכולם, ולא רק לבעלי האמצעים והיכולת הכספית.
לצערנו, נראה כי הפתרונות המוצעים בשוק ילוו אותנו עוד שנים רבות.

נכתב ומוגש כשירות לציבור ע"י אמיר זהבי – מנכ"ל רבקה זהבי פאות בע"מ.
אין לעשות שימוש מסחרי במאמר זה ללא קבלת אישור בכתב מהכותב.       



עמוד זה נצפה: 427 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור