חיפוש באינדקס עסקים

שוורצקופף פרופשיונל – סדנת הדרכה מראות אביב קיץ 2012

פורסם מאת: בתאריך: 30 אפריל 2012

שוורצקופף פרופשיונל - סדנת הדרכה מראות אביב קיץ 2012לסיכום סדנת ההדרכה שערכה חברת שוורצקופף פרופשיונל בארץ, סדנה בה הושקו מראות אביב קיץ 2012 של המותג, ליין מוצרים ותפיסה חדשה בעיצוב השיער, יצאנו לדבר עם האנשים המעורבים באירוע ולקבל חוות דעת אישית מכל אחד מהם. ראשון היה כמובן, מר דיטר קייזר, מבכירי מדריכי שוורצקופף פרופשיונל, שזהו לו הביקור ה-6 בישראל.

לשאלתנו מה היתה מטרת הסדנא ואיזו תוצאות יגרמו לו להרגיש תחושת הישג כשישב שוב במטוס בדרכו חזרה הביתה, השיב:
"אני מעוניין לציין כי האירוע היה מדהים ולא פחות מזה. רמת הדוגמניות שהובאו, המוכנות שלהן לעבור תספורת וצבע על הבמה, האוירה של המקום בו התקיימה הסדנא, הכל היה פשוט מושלם. התוכנית שלנו היא להכשיר צוות הדרכה מקומי. ראשוני מעצבי השיער כבר החלו לקבל את ההסמכה להדריך עבור שוורצקופף פרופשיונל ומכאן הדרך סלולה להתקדם. בשבילי זהו ההישג ואני אצא מכאן בתחושה שלא רק נהניתי (כרגיל) מהביקור והאנשים אלא גם העמדתי צוות הדרכה מצוין שימשיך ויעמיק את ההיכרות של השוק עם המוצרים שלנו"

"מה דעתך על צוות ההדרכה המקומי שבניתם?"
"אלו מעצבי שיער מהשורה הראשונה בישראל. הם קבלו הדרכה מעמיקה והכשרה ברמה מקצועית גבוהה ביותר על מנת שיוכלו להמשיך ולהעיבר את המסר הלאה. זהו צוות מוכשר ומקצועי מאין כמוהו ואני בטוח שיחד נצמח ונביא את המסר והבשורה של שוורצקופף אל שאר מעצבי השיער הישראלים".

חילופי ההנהלה בשוורצקופף לאחרונה וכניסתם לתפקיד של דוד דאדי (מנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה של קונצרן הנקל בישראל), שמוליק כהן (מנהל שיווק ומכירות – חטיבת הפרופשיונל בהנקל), דבי פסח (מנהלת פיתוח מקצועי של חטיבת הפרופשיונל בהנקל), העלו שאלה נוספת:
"האם אתה מרגיש איזו רוח חדשה? איזו גישה חדשה? התנהלות שונה מבעבר של הנהלת שוורצקופף ישראל?"
"החברה בישראל, לדעתי, לקחה צעד גדול קדימה. למרות הקשיים הברורים בהשגת דוגמניות מתאימות לתספורות קצרות וצביעת השיער בסגנונות החדשניים שלנו, הושגו 30 דוגמניות מדהימות. ההכנה לסדנא היתה ללא פגם. ללא תקלות של הרגע האחרון, בלי לחץ. הכל זרם בהרמוניה מושלמת וזה נזקף לזכות ההנהלה הישראלית, כמובן".

איך אתה מתרשם ממעצבי השיער הישראלים?
"אני יכול באמת לסקור שינויים בגישת המעצבים בישראל, שכן זהו ביקורי השישי משך השנתיים האחרונות בישראל. האמת היא שמעצבי השיער הישראלים, יותר מתמיד, פתוחים להיכרות עם עולם השיער הבינלאומי. פתוחים ללמוד ולנסות גישות חדשות ומראות חדשים. מבחינתנו זה תענוג לבוא ולהדריך קבוצה כל כך פתוחה לקלוט ולהטמיע את החדשנות ששוורצקופף מביאה לשוק השיער המקצועי".

"איך אתה משווה את מראה השיער הישראלי לאלה שאתה נתקל בהם באירופה?"
"השיער הישראלי דומה בסוגו לשיער של דרום אירופה, לשיער של האיטלקים, הצרפתים והספרדים. שיער חזק יותר, עבה יותר, כהה יותר ונשים המעדיפות את שיערן ארוך. שוורקצופף הציבה לעצמה מטרה להעניק לכל סוג שיער והעדפה אופנתית מענה מקצועי וקולקציית מוצרים איכותיים לכל סוג שיער. לכן אנו מתמקדים, בין השאר, במוצרי שיער המיועדים לשיער המזרח תיכוני או הדרום אירופאי. השמן הנדיף שלנו, למשל, מתאים ביותר לשיער הישראלי. הוא מעניק לשיער מראה מבריק בלי להוסיף למשקל השיער ולגרום לו לצנוח כלפי מטה. גם בעלי שיער אירופאי דק ועדין משתמשים בשמן בהנאה, אך ההתאמה שלו מושלמת לשיער הישראלי".

"השקתם את סדרת הייר ספא – ספר עליה"
"המטרה היתה להעניק לכל מי שמשתמש במוצרים תחושה של ספא יוקרתי מכל הבחינות. מעניין לספר שמייד לאחר שיצאה הסדרה לאור הצבתי אצלי שורה של מוצרים ליד הקופה. לקוחה שהיתה במקום, ללא הסבר או המלצה בקשה לרכוש שניים מהמוצרים שהונחו ליד הקופה, כי הם מתאימים לעיצוב חדר האמבטיה שלה… כן, גם מבחינת עיצוב המוצר הלכנו על קו יוקרתי ומעוצב בהקפדה, מראה מושך ומהנה לעין. המוצרים עצמם ברמה גבוהה מאוד. יש בהם, למשל, פנינה שחורה מטהיטי. התרומה של הפנינה השחורה לעולם הקוסמטיקה ידוע כבר מזמן, אבל הזנה של השיער באמצעות פנינה שחורה, המכילה חומצות אמינו המזינות את השיער לעומקו, זהו קונספט חדש שמוכיח את עצמו להפליא".

"לא הזכרת את מסיכת הלילה החדשה שלכם לטיפול בשיער…"
"כן. מסיכת הלילה שלנו בנויה על עיקרון חדשני. מסיכת שיער רגילה אנו שמים על השיער הרטוב ומשאירים למשך עד 10 דקות לפני השטיפה. מסיכת הלילה שלנו בנויה לפעול למשך 6 שעות. החומרים המזינים במסיכה פועלים לאורך זמן ובהדרגה. תוך כ-6 שעות מסיימת המסיכה את פעולתה. את יכולה למרוח את המסיכה על שיער יבש, לחכות כמה דקות שתיספג ותייבש וללכת לישון. השיער לא שומני ולא יווצרו כתמים על הכרית ובבוקר את יכולה לבחור אם את רוצה לחפוף או לא. השיער לא רק ייראה נפלא אלא גם יריח נפלא. כמובן שלא חייבים להשתמש במסיכת הלילה רק בלילה, בכל עת שיש לך כמה שעות לתת לה לפעול על השיער את יכולה למרוח ולהשאיר על השיער"

"האם אתם מתכננים להביא לשוק הישראלי עוד מוצרים שלכם שטרם נחשפו?"
"למעשה, לשוורצקופף פרופשיונל יש עוד כ-70 מוצרים הנמצאים בשלב כזה או אחר בדרך לשוק הישראלי. השלמנו עד כה את ההיכרות עם המוצרים שעדיין לא הגיעו לישראל ומעתה כל המוצרים של שוורצקופף שיושקו יגיעו גם לישראל ללא קשר אם להערכתנו יש להם ערך מסחרי פה".

"למה חילקתם את ליין המוצרים לשני סוגים, למקצועי ולקמעונאי?"
"מה שאנחנו רואים על במות תצוגות השיער בדרך כלל הם עיצובי שיער בעלי איכות פנטזיונרית, יצירתית אבל לא תמיד פרקטית ומתאימה ללקוחות הקצה שלנו. מעצבי שיער מסוימים נהנו מהקו המקצועי שבאמת מתאים יותר לתצוגות שיער, אבל אחרים חיפשו את הקו הסולידי שמתאים ללקוחות שלהם. לכן החלטנו לחלק את הליין לשניים. האחד מיועד לשימוש מקצועי, ליצירת עיצובי שיער פנטסטיים, חדשניים אופנתיים והאחר סולידי יותר. פשוט כדי להתאים לכל קהלי היעד שלנו".

עברנו לשאלות על חזון חברת שוורצקופף והמסר שהועבר באמצעות סדנאות ההדרכה:
"אנחנו מביאים נקודת מבט חדשנית על שימוש בצבעי שיער השנה. במקום צבע שיער אחיד לכל אורך השיער אנו מניחים צבע בסיס על הקודקוד ומשלבים בו גוונים נוספים ככל שיורדים לאורך השיער. המטרה היא שכשהשיער בתנועה האור יישבר על הגוונים השונים ויעניקו תלת מימדיות ורב גוניות לשיער. ככה יצאנו עם צבעים לפי משחות. משפחת הבלונד, משפחת הנחושת, משפחת החומים על מנת להשתמש במשפחה אחת של צבעים ולקבל רב גוניות ועומק למראה השיער. משפחות צבעים הוא החידשו שלנו לקולקצייות השיער של אביב קיץ 2012, ואנו מתכוונים כמו תמיד לחדש ולהתחדש בכל הקשור למראות השיער בעולם כולו בהתאמה לכל ההעדפות והטעמים, לכל סוגי השיער בכל מקום בעולם. אנו מתכוונים כעת להכין ליין מיוחד לשיער האסייתי, הכהה, החלק והדק כל כך לדוגמא"

"ומה עם החזון שלכם עבור שוורצקופף ישראל?"
"ישראל עבורנו היא דוגמא למקום בו השיער של הלקוחות הוא חזק יותר, עבה יותר, מתולתל יותר וארוך יותר. אנו מכינים עבור סוג השיער הזה מוצרים יעודיים. כמו למשל השמן שהזכרתי שממש מעניק לשיער הישראלי חיות ורעננות יוצאת דופן. הרעיון הגיע מהשמן המרוקאי שאתם מכירים היטב, אבל השמן שלנו נדיף, קליל ואינו מכביד ומפיל
את השיער".

שוורצקופף פרופשיונל - סדנת הדרכה מראות אביב קיץ 2012"כפורטל אינטרנט, היינו רוצים לדעת מהי נקודת המבט של חברת שוורקצופף לגבי שימוש באינטרנט לחיזוק מעמדה של החברה בין מעצבי השיער העולמיים"
"ואוו, המון דברים קורים. שוורצקופף מתייחסת לשימוש באינטרנט מאוד ברצינות. יש לנו כיום מידע מקצועי נרחב עבור מעצבי השיער באתרים שלנו. לא רק שהאתר מתעדכן באופן תמידי ומציג בפני הלקוחות הפוטנציאליים את מוצרי שוורצקופף, אלא שמעצבי שיער יכולים להיכנס לשטח הפרופשיונל באתר ולקבל מידע וסיוע מקצועי כמעט בזמן אמת. אנו משתמשים באינטרנט גם כדי להודיע למעצבי שיער על סמנרים והדרכות, לשתף אותם במתרחש בהדרכות אלה, לבצע הדרכות חיות אונליין ועוד. מקרה משעשע קרה לנו לאחרונה כש-2000 סטאטוסים עודכנו בפייסבוק ממש מתוך הדרכה שביצענו. אנשים חלקו אחד עם האחר את החוויה, בטקסט ותמונות, ואנשים שלא נכחו בהדרכה יכלו להגיב. קבלנו תגובות משעשעות כמו "אני רואה את החבר הזה בוידאו שלך. תמסור לו ד"ש…"

לסיכום השיחה הצענו למר דיטר קייזר במה חופשית להעביר לנו מסר מחברת שוורצקופף:
"המסר האישי שלי למעצבי שיער הוא שהדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות כדי להתקדם הוא לשמור על ראש פתוח ומוכנות ללמוד ולהתעדכן".

דבי פסח (מנהלת פיתוח מקצועי של חטיבת הפרופשיונל בהנקל) סגרה את הראיון במחמאה על הארגון והפקת ההדרכה:
"לשוורצקופף יש אקדמיות בכל העולם עם חוקים ברורים לגבי מספר ההדרכות המתבצעות בהן מדי שנה. שרית מלכה, המארחת הרשמית של ההדרכה היא שותפה אמיתית עבורנו בשוורצקופף ישראל. היא משקיעה את כל הלב במקום, בתלמידים ודוגלת בחזון שמתאים בדיוק לזה של שוורצקופף. תענוג לעבוד איתה".

את המחמאה העברנו בחיוך לשרית מלכה, מנהלת המספרה ובית הספר לעיצוב שיער "המעצבים" שטרחה על האירוע. שרית סגרה את הראיון בחיוך של שביעות רצון ואמרה:
"כל השבוע הזה היה חוויה אחת ענקית. הנאה צרופה שאני עדיין לא מעכלת. היה קצת מאמץ אבל החוויה שווה כל רגע של מאמץ. יש לי הרגשה של תרומה לקהילת מעצבי השיער הישראלית. אני מכירה את שוורצקופף רק מספר חודשים ובעצם די חדשה בתחום. אבל החברים שרכשתי משך החודשים הספורים האלה, התמיכה והגיבוי שאני מקבלת הן מחברת שוורצקופף והן ממעצבי השיער הבכירים שעברו את ההדרכה מעניקים לי כוח להמשיך ולנסות לתרום ככל יכולתי גם בהמשך. אני מקווה לשנים רבות נוספות של שיתוף פעולה מהנה כזה".

ביציאה מבית הספר "המעצבים פגשנו את יאיר מנדל ששמח לסכם עבורנו את החוויה שלו: "נהניתי מאוד. חוויתי חוויה מקצועית בסטנדרטים אירופאים כמו שאני כבר מכיר מהעבודה משותפת עם דיטר בעבר על במות בהדרכות אחרות. בשורה תחתונה, אני אומר – שוורצקופף הגיעה עכשיו לישראל. בתור מי שמבקר באקדמיות שלהם כבר שנים ומתפעל מהמקצוענות, זו הפעם הראשונה שאני מרגיש שיש לנו את כל הכלים ולעמוד בשורה אחת עם מעצבי שיער בעולם".

אבי מלכה, אמן התסרוקות התל אביבי שעסק בצביעת שיער הספיק לומר לנו רק ש"אני מאוד שמח שלפעמים לוקחים אותנו, מעצבי שיער שבדרך כלל מעבירים הדרכות, שמים אותנו על ספסל הלימודים ומאפשרים לנו לקהל השראה ורעיונות חדשים. זה בהחלט מעשיר".



עמוד זה נצפה: 626 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור