חיפוש באינדקס עסקים

צובעים את השנה בירוק!

פורסם מאת: בתאריך: 18 דצמבר 2016

ענקית הצבעים האמריקנית פנטון, המכתירה בכל שנה מחדש את הצבע שיככב בעולם העיצוב והאופנה, היא כנראה הראשונה לחגוג את שנת 2017 שכבר ממש בפתח, עם הכרזה חדשה על צבע השנה, הלוא הוא הירוק Greenery

עולם האופנה משנה את צבעו!
 
אופנה בירוק Greenery, צילום shutterstock
 
פנטון הינה חברה אמריקאית ותיקה וידועה אשר תחום התמחותה הינו בייצור צבעים, בהם נעזרים ומשתמשים אנשי מקצוע בתחומים שונים בהם אופנה, עיצוב תעשייתי ובייתי, גרפיקה והדפסה. 
 
בעוד שבמשך כל השנה מספקת החברה מניפות צבעים שונות, הרי שבסוף כל שנה, בחודש דצמבר, בוחרת ומציגה לראווה את צבע השנה. 
 
בעוד שבשנת 2015 כיכב בכל מקום המרסלה החושני ובשנת 2016 נבחרו בצעד תקדימי שילוב של שני צבעים, ורוד קווארץ וכחול "שלווה", הרי שבימים האחרונים הציגה החברה את הצבע הנבחר לשנת 2017, הירוק Greenery. 
צבע בגוון ירוק- צהבהב, אשר לדברי בכירי החברה "מסמל את ימיו הראשונים של האביב".
 
בעוד כי בכל שנה נוהגת החברה להוציא הודעה מסודרת בה היא מנמקת את בחירתה, נראה כי בשנים האחרונות הופכים הנימוקים ליותר ויותר מחוברים לחברה הגלובלית ולסביבה בה אנו חיים, כמנסים ליצר אמירה אשר לעיתים גובלת אף בביקורת. 
 
כך לדוגמא, אם בשנת 2016 נבחרו שני צבעים ששילוב בניהם נועד לסמל ולשדר רכות, נינוחות, ביטחון וטשטוש מגדרי, כמענה לאי השקט העולמי, תהפוכות חברתיות שונות וחוסר שיוויון בין גברים לנשים, הרי שאת הבחירה ב- Greenery הגדירו בחברת הענק כצבע המסמל רעננות והתחלות חדשות, כמיהתם של האזרחים החיים בסביבה צרכנית ואורבנית לחידוש הקשר עם הטבע ואחד עם השני בדרך חיפוש אחר מטרה נעלה.
 
מעבר לנימוקים הלעיתים מתפלספים, הרי שבחירת צבע השנה מהווה בשורה גדולה לחובבי עיצוב, אופנה וגרפיקה. 
בכל שנה, מהרגע בו הוכרז הצבע החדש, מיישרים עימו קו באופן כמעט מיידי אנשי התעשייה, המעצבים והעובדים בתחום ומיישמים את המגמה מתוך רצון להישאר טרנדיים ועדכניים. 
כך, תוך פרק זמן קצר יתמלאו כמידי שנה חלונות הראווה וחנויות העיצוב בצבע הירוק, אשר ישלוט באורך פלא בקולקציות החדשות.
 
בחברת פנטון מתייחסים לצבע לא רק ככזה העומד לבדו, אם כי ממליצים על שילובי צבעים שונים העתידים לבלוט בעונות הקרובות. 
כך מגדירים את ה- Greenery כצבע ורסטילי, המתאים לשילוב עם קומבינציות צבעים רבות, כדוגמת צבעים טבעיים, בהירים, כהים ועמוקים, פסטלים, מטאליים ואפילו עם צבעי השנה של שנת 2016, הוורוד קוורץ והכחול "שלווה" אותם אינם ממהרים להספיד. 
כל אלו לטענתם ייושמו בתעשיית האופנה, הביוטי, עיצוב מוצר ועיצובים גרפיים שונים.
 
לדברי דניאל בלום, מנהל האופרציה בישראל של מותג היהלומים BLOOM תכשיטי יוקרה, "מבורך בעיני כי בחברת פנטון לקחו בשנים האחרונות את הבחירה בצבע השנה צעד אחד קדימה, אשר מעבר לאלמנט האסתטי, מנסים לייצר אמירה חיובית באווירה גלובלית. 
אין זה דבר מובן מאיליו כי חברה מסחרית, תנמק את בחירתה מידי שנה במסרים הגובלים בביקורת, פוליטיקה וניסיון לתיקון העולם".
טבעת לב אמרלד, 11,700  שח, להשיג ב- BLOOM רחוב שהם 6 מתחם הבורסה רמת גן, יחצ
גילי רעני, מבעלי רשת חנויות האופנה מאיושה, המתמחה בפרטי אופנה, הנעלה ואקססוריז טרנדיים לנשים, מתייחס גם הוא למסר החשוב אותו מנסה החברה להעביר וטוען כי "אין זהו סוד כי בשנים האחרונות הופך האדם מנותק מסביבתו, מתחבר לטכנולוגיה והתקשורת הבינאישית והחיבור לטבע אינם כשהיו. 
הדבר עצוב במיוחד כאשר אנו חושבים על ילדינו, שגדלים לתוך מציאות זו. 
יפה בעיני כי יש מי שמנסה, גם אם "רק" על ידי בחירת צבע, מעשה סמלי כביכול, לעשות שינוי או לפחות להעיר את עיננו".
חצאית מקסי, 160 שח, להשיג ברשת מאיושה (שינקין 5, בוגרשוב 32 ודיזינגוף 150 תא, צילום אסף ועומר מסינגר (2)
לדברי מיטל שני, סטייליסטית, מעצבת ומבעלי רשת חנויות האופנה קמדן אנד שוז, "סביר להניח כי כבר בחודשים הקרובים נזכה לראות יותר ויותר פריטים בגוון המדובר, עד שיופיעו כמעט בכל חלון ראווה. 
צמיד עור, 99 שח, להשיג ברשת חנויות קמדן אנד שוז ובאתר www.Camden.co.il, צלם אושרי תורתי
 
חברת פנטון בוחרת זו השנה ה-17 את צבע השנה, אשר מכתיב גם למעצבים הגדולים ביותר ולחברות ענק את הצבע הדומיננטי שיבחר לקולקציה הבאה אותה נראה על מסלולי האופנה הנחשבים".
 
יען נוה, מעצבת ראשית ובעלת סטודיו לתכשיטים "עדיים מכל הלב" מצהירה כי "אין ספק כי גם אני כמעצבת ישראלית מושפעת מבחירת צבע השנה של פנטון, מעבר לכך כי מדובר בצבע רענן ומקסים, הדומיננטי מאוד ומשתלב עם צבעים רבים נוספים, הרי שכבכל שנה ישנו אפקט העדר, בו עם הפרסומים בתקשורת הישראלית והעולמית, מגיעה דרישה רבה מטעם הלקוחות לפריטים בצבע המפורסם".
שרשרת אבנים, 380 שח, להשיג בעדיים מכל הלב (יוסף ספיר 1 רג) ובאתר www.adaim-yr.co.il, צלם יוסי גמזו-לטובה
לילי פסקינו, מומחית השיער ומבעלי מרכזי פתרונות השיער "דורון פסקינו", מוסיפה כי לבחירת צבע השנה יש גם השפעה רבה על עולם הביוטי, החל מצבעים לשיער, אקססוריז ואפילו איפור". 
יש מגוון דרכים שונות להתעדכן בטרנד, מעבר ללבישת חולצה. הכל תלוי בכמה נרצה להעז!"
פן לשיער, 120 שח, להשיג בדורון פסקינו (ז’בוטינסקי 90 רג וקינג ג’ורג 53 תא), צלם רן יחזקאל
 
לדברי מורגן שאואט- עוז, מנהלת השיווק של רשת חנויות האופנה SELECT, "הבחירה בצבע הירוק- צהבהב בדיוק עם תחילתו של החורף הישראלי, מסמלת אופטימיות ורעננות ומזכירה כי גם כשמזג האוויר קודר וקר, הרי שאביב ופריחה מחודשת מחכים ממש מעבר לפינה". 
 
שמלת עטלף, 49.90, להשיג ברשת חנויות האופנה SELECT ובאתר www.Select-Fashion.co.il, יחצ
 
לסיכום, אין ספק כי מעבר למסרים השונים אותם מנסה החברה להעביר הרי שצבע הירוק Greenery הוא צבע דומיננטי, חזק, רענן ויפה, אשר יהיה מסקרן לראותו משתלב באספקטים עיצוביים שונים של חיינו בשנה הקרובה. 
 
העיקר שתהיה שנה טובה!


עמוד זה נצפה: 449 פעמים

כתבות אופנה סטיילינג

אני מאשר/ת קבלת דיוור