חיפוש באינדקס עסקים

פתרונות אסתטיים לצוואר בעייתי

פורסם מאת: בתאריך: 10 ספטמבר 2013

אומנם, עולם האסתטיקה גדוש בניתוחים וטיפולים עד שלעיתים נדמה כי אין כבר מה לחדש אבל יחד עם זאת, אזור הצוואר והמחשוף סובלים מיחסי ציבור גרועים למדי. אחרת, איך ניתן להסביר את העובדה שעד לא מזמן נשים רבות נאלצו לסבול מצוואר תרנגולת והדרך היחידה להיפרד ממנו הייתה בעזרת מנתח מעולה ויקר להחריד?
כיוון שעולם האסתטיקה לא שוקט על שמריו, פותחו בשנים האחרונות אפשרויות נרחבות לטיפולים מכניים או זעיר פולשניים, קטנים אבל משמעותיים שעושים את כל ההבדל. 

פתרונות האסתטיקה לצוואר בעייתילמה זה קורה לנו?

  • אם לסבתא היה גן- נתון גנטי מהווה מקור חשוב למבנה ומרקם העור, צבעו וגמישותו,  הגנטיקה היא המקור למרקם העור, נטייה לקמטים ואלסטיות.
  • הימים יגידו בהחלט- עם הגיל וכתוצאה   מירידה באלסטיות של העור, יחד עם העובדה כי מראש עור  הצוואר עשוי מעור עדין ודק, לאור העובדה שעור זה ידוע בהיעדר  בלוטות חלב שמספקות שמנוניות  ודלות שכבת השומן התת-עורית, התורמת להאצת רפיון העור ולהתקמטותו.
  • עליה במשקל- עליה חדה במשקל יכולה לגרום לעור בסיס הצוואר להתעבות ולהקשות על חדירת מרכיבים של תכשירי הטיפוח.

"אנשים צעירים אומנם סובלים מבעיות אסתטיות שונות בצוואר, החל מצוואר כפול וכלה בחריצים לא רצויים אבל התופעה רק מחמירה עם השנים ואת רוב הבעיות כמו קמטים ומרקם עור מחורץ ניתן למצוא בקרב נשים שחצו את קו הארבעים והחמישים", סבור ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית." המענה המיוחל לבעיות אלו הגיע בשנים האחרונות בזכות פיתוח טכנולוגיות זעיר פולשניות, קרמים וחומרי הזרקה למילוי, שנותנים תוצאות מהירות, איכותיות ופחות מסורבלות מבעבר".

הנקטייט-  במרפאותיו של ד"ר רונן גלזינגר, הוא בגדר בשורה בתחום הטיפולים הקטנים להמסת שומן, עיצוב ומיצוק אזורים קטנים בגוף.  ה- Necktite, המאפשר לבצע 3 פעולות באופן נקודתי וממוקד:  המסת שומן, שאיבתו ומיצוק העור, בפעולת גלי רדיו אחת ללא ניתוח.
פעולת המכשיר מבוססת על טכנולוגיית גלי רדיו (RF).  גלי הרדיו יוצרים בתוך רקמת השומן חום אשר גורם להרס דופן תא השומן ולשפיכת תוכן התאים (חומצות שומן וכולסטרול). במצב זה שאיבת השומן המומס קלה יותר ופחות טראומתית, ולכן ההחלמה תהיה פשוטה יותר, עם פחות כאבים ופחות שטפי דם, המאפשר למעשה חזרה מהירה בהרבה לאורח חיים רגיל!!

באותו חום משתמשים גם לשיפור מוצקות העור. החום פוגע בסיבי הקולגן שנמצאים בחלק התחתון של העור (דרמיס) וסיבי קולגן בתוך רקמת השומן (ספטות) וגורם להם לנזק תרמי. פגיעה זו גורמת לכיווץ העור. כיווץ זה הוא זמני וחולף לאחר מספר ימים, אך אז מתחיל יצור של קולגן חדש במקום הקולגן שנפגע. הקולגן החדש הוא מוצק יותר ומסודר יותר מאשר הקולגן הישן וכך מתקבל עור מוצק יותר ממה שהיה. תהליך ייצור הקולגן החדש נמשך מספר חודשים. התוצאה הסופית תלויה בכל מטופל ומידת השיפור בעור אינה קבועה ותלויה בגורמים רבים. תוצאות הפעולה מתחילות להראות כשבועיים שלושה לאחר הפעולה ונמשכות עד למספר חודשים. 
גם טכנולוגיית הלייזר הפרקציונלי במכשיר ה- co2re, של סינרון מדיקל, מהווה חידוש בטיפולי הצוואר, ומספקת מענה הולם לטיפול בנזקי השמש, כתמים, קמטים וקמטוטים. הטיפול נעשה באמצעות לייזר פרקציונאלי היוצר פגיעה נקודתית באמצעות מטריצה של נקודות, ללא פגיעה בשטח פני העור שבין הנקודות.
המבנה הפרקציונאלי מאפשר טיפול מהיר ונוח יותר למטופל, ומאפשר חזרה מהירה יותר לפעילות שגרתית – מספר ימים לעומת מספר שבועות בטיפולי הפילינג והלייזר האחרים.

מילוי זה כל ההבדל
ד"ר אלכס אלטס, רופא עור מומחה מסביר,   כי גם  אזור הצוואר והמחשוף הסובלים מהשפעה מצטברת של קרינת השמש, הם אתגר גדול לטיפול. למרות, שלא ניתן להיעזר בטיפולים המיועדים לאזור הפנים, כמו פילינג בינוני או עמוק, כן ניתן בפעולות של הזרקות ומילוי חומר זמני ונקודתי,   לחדש ולשפר פלאים את מראה ומרקמו של הצוואר.  פעולה קטנה שמעוררת את יצירת הקולגן ומילוי החריצים גם יחד בחומר מילוי זמני, ישיבו את המראה הרצוי. ועם מה למשל ניתן למלא את האזור? עם חומצה היאלרונית מצולבת מסוג סטילאג’, הנחשבת ליעילה ובטוחה כיוון שהגוף מזהה אותה כחלק אינהרנטי ממנו. אופציה חדישה נוספת תהיה באמצעות  סטילאג’ הידרומקס –  שילוב בין שיטת המזותרפיה למילוי קמטים, במטרה לשפר עור פגום מאוד, ע"י חומצה היאלורונית  וחומר נוגד חמצון, סורביטול. יטפל במרקם העור על ידי הענקת לחות וחיוניות, טיפול בקמטוטים, בעור יבש וחסר חיות. 
עוד מסביר ד"ר אלטס כי עד גיל 40 אנחנו מאבדים כחצי מהחומצה ההיאלורונית שנמצאת בעור שלנו. וכל עשור נוסף, נאבד עוד 6% ממנה.  החשיבות הגדולה של החומצה ההיאלורונית היא הן לצורך שמירת המרכיב המימי של לחות העור, והן לצורך תפקידיה הנוספים כמו שמירת סיבי קולגן ויצירת חדשים. תפקידים אלה, לצד תפקידי נוגדי החימצון והרדיקלים החופשיים, מאפשרים להילחם בהזדקנות הצוואר והמחשוף.
פעולת ההזרקה והדקירה כשלעצמה, מלבד התפקיד הטיפולי של החומצה ההיאלורונית, מתחילה בתוכו את תהליך הריפוי, אשר מתבצע על ידי גיוס תאים שאחראיים על יצירת סיבי הקולגן, לאזור הדקירה עצמו. סיבי הקולגן שנוצרים כתוצאה מהטיפול הם עמידים במיוחד ומספקים השפעה ארוכת טווח.
שיטת המזותרפיה לצוואר יכולה להיות טיפול בפני עצמו, או כחלק והשלמה לטיפולים בשיטות אחרות כגון ניתוח, טיפולים במכשירים מבוססי גלי רדיו, לייזר או IPL,  להשלמת ומקסום תוצאות הפעולה.
הטיפול בסטילאג’ הידרומקס אידאלי גם לפני אירוע, שכן, תוצאותיו נראות לעין כבר מהטיפול הראשון. סדרה מלאה תכלול 3 טיפולים ובהמשך טיפול תחזוקה פעם בחצי שנה.


צעד צעד מאת אבי ונציה, קוסמטיקאי רפואי

לפני או אחרי טיפול, פעולות יום יומיות יכולות לשפר, לשמר ולדחות את פגעי הזמן:

  • פתרונות האסתטיקה לצוואר בעייתימסנני קרינה: הקפידו למרוח את הצוואר והמחשוף במסנני קרינה במהלך כל השנה. 
  • ניקיון: מדי ערב נקו את הצוואר מהלכלוך שהצטבר במהלך היום. עשו זאת בעזרת סבון ג’ל, שמנקה ביסודיות וביעילות רבה יותר מאשר תחליב ניקוי עדין. חשוב לדעת שאין לנקות את עור הצוואר עם מי-פנים המכילים אלכוהול, במהלך ההתנדפות הוא סופח מים מהעור ומייבש אותו.
  • שגרת טיפוח קבועה: לרוב, כל קרם שמורחים על הפנים, ניתן למרוח גם על הצוואר אולם כשהעור בוגר ומראה סימני גיל, מומלץ לרכוש קרם למיצוק ומתיחת הצוואר אותו מומלץ למרוח בלילה . בין הרכיבים הפעילים בקרם מומלץ לחפש חומרי לחות, ויטמין C המחזק את העור ומבהיר אותו; שילוב של חומצות ופפטידים בריכוז נמוך.
  • אקסטרה טיפוח: כל מה שאתן מורחות על הפנים מתאים גם לצוואר שלכן ולכן אל תסיימו את המריחה בקו הלסת-המשיכו עוד כמה סנטימטרים למטה לכיוון הצוואר והמחשוף. יחד עם זאת, פילינג מכני עם גרגרים, המחייב תנועות שפשוף, אינו מתאים לעור הדק והחלש של הצוואר. אולם כן מומלצים פילינג אנזימטי ופילינג על בסיס חומצת פירות (אלפא-הידרוקסי-אסיד?.(? הם מאיצים נשירת תאי עור מתים שהצטברו על העור ומקנים לו גוון עמום ועייף. ההסרה חושפת תאים צעירים ורעננים בעלי גוון בריא יותר, שקולטים היטב את חומרי הטיפוח.
  • לילה לי- ותרו על כרית השינה. הכרית גורמת לקימור בקדמת הצוואר ולהתקפלות הסנטר לכיוון החזה וכך הצוואר מתכווץ ועורו מקדים להתקמט,  אותם קפלים בעור הצוואר, יהפכו עם הזמן לקמטים.
  • בגוף אני מבינה- שמרו על משקל יציב. השמנה גורמת לעיבוי הצוואר ולטשטוש קווי המתאר.
  • מים בששון: הימנעו בשימוש במים חמים מדי. החום מרחיב כלי דם ומחליש אותם. בגיל מבוגר, התכווצות חוזרת פחות יעילה ולכן הצוואר מקבל גוון אדמומי ולא מחמיא.
  • ריח ניחוח: אין להתיז בושם ישירות על עור הצוואר, כי בשילוב עם זיעה וחשיפה לשמש עלולים להופיע רגישויות וכתמים בעור.
  • טיפולי קוסמטיקה: ישנן שיטות נוספות לטיפול בצוואר המתבגר- טיפולי הפילינג (קילופי עור שונים), טיפולי הפוטורג’וביניישן – המבצעים קילוף מבוקר ועדין, המבוצע באמצעות לייזר והבזקי אור שמטרתם לטשטש את כתמי הגיל ולחדש את העור. לצד אלה מוצע קיום טיפול חדש המכיל קוקטייל חומצות כולל פפטידים מהדור החדש שמשלב ריכוז נמוך במיוחד עבור אזור הצוואר בשילוב עם טכנולוגיית אולטרא-סאונד להחדרה עמוקה יותר של החומרים והלחויות. 


עמוד זה נצפה: 496 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור