חיפוש באינדקס עסקים

פאות רפואיות – שאלות ותשובות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 4 דצמבר 2008

שאלות ותשובות בנושא פאות רפואיות – רבקה זהבי עונה על שאלות נפוצות בנושא פאות רפואיות

שאלה: האם ניתן לטפל בפאה בבית?
תשובה: ישנם מספר סוגי פאות וכל סוג דורש טיפול אחר. מומלץ כי הטיפול בפאה ייעשה ע"י בעלי מקצוע אך ניתןפאות רפואיות - שאלות ותשובות לטפל בפאה בבית לאחר קבלת הדרכה והנחיה מקצועית על מנת להימנע מגרימת נזק לפאה.

שאלה: האם הפאה מחממת?
תשובה: בתקופת הטיפולים הגוף סובל מגלי חום כך למרות שמשקל הפאה נמוך מאד ורשת הפאה אוורירית עדיין הפאה מחממת. בניגוד לפאה שמודבקת לראש (העשויה על בד צפוף יותר ואותה לא ניתן להסיר) את הפאות שאינן מודבקות ניתן להסיר על מנת לתת לראש להתאוורר. גם האפשרות שניתן לחפוף את הראש עוזרת להפחית את החום והגירוי הנלווה.

שאלה: האם הפאה מגרדת?
תשובה: כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים לעור יש נטייה להתייבש ולפתח רגישות ייתר. פאה שאינה מודבקת עשויה מבד טבעי שאינו גורם גירוי בראש. במקרה של עור רגיש במיוחד ניתן לתפור לפאה בטנה מבד משי המונעת חיכוך של הפאה בעור. בפאה המודבקת לראש עלולים להיווצר בקטריות באזור ההדבקה הגורמות לגירוי העור וליצירת גרד.

שאלה: האם הפאה זזה עלולה ליפול?
תשובה: פאה אשר מותאמת בצורה מקצועית לגודל ומבנה הראש אינה זזה ומאפשרת לקיים אורך חיים מלא ופעיל. ניתן להוסיף פס סיליקון אקטיבי המצמיד את הפאה לראש ללא דבק ומבלי לגרום גרד בקרקפת. ישנם סוגי פאות המודבקות לראש לתקופות של 2-3 שבועות אך השימוש בדבק ויעילותו שנויה במחלוקת.

שאלה: האם עדיפה פאה משיער טבעי או סינטטי? פאות רפואיות - שאלות ותשובות
תשובה: הפאות הסינטטיות נראות טוב וטבעי בדגמים ובאורכים הקצרים. אורך חיי פאה סינטטית כשנה ומחירה זול יחסית. הפאות הסינטטיות מגיעות במבחר גדול של דגמים וצבעים. לשיער באורך בינוני עד ארוך מומלץ לרכוש פאה משיער טבעי. את הפאה העשויה משיער טבעי ניתן להתאים, ולצבוע, על מנת להגיע למראה הטבעי ולצבע המבוקש. אורך חיי הפאה הטבעית ארוך ועלותן יקרה יחסית. גם במקרים של גוונים מיוחדים או צבעים מיוחדים יש צורך בפאה טבעית אותה ניתן לצבוע ולהתאים לגוון הנדרש.

שאלה: מה הטיפול השוטף בפאה?
תשובה: את הפאה יש לחפוף ולסדר אחת ל 3-4 שבועות, עדיף ע"י בעל מקצוע או לבד לאחר קבלת הדרכה.

שאלה: מה אורך חיי הפאה?
תשובה: פאה משיער סינטטי כשנה, פאה משיער טבעי מספר שנים.

שאלה: האם אפשר להשתמש בשיער שלי כדי לייצר פאה?
תשובה: לא ניתן לעשות שימוש בשיערך להכנת פאה רפואית. בתהליך יצור של פאה משתמשים בכמות שיער גדולה הרבה יותר מהכמות הנמצאת על ראש אחד.

שאלה: האם עלי להסתפר לפני רכישת הפאה?
תשובה: לא מומלץ להסתפר לפני רכישת הפאה. במידה ורוצים פאה זהה למראה עם השיער כדאי להגיע לרכישתפאות רפואיות - שאלות ותשובות הפאה עם השיער הקיים. בנוסף, כל עוד לא החלה הנשירה אין טעם, וחבל לגזור את השיער שלך. את המעבר מהשיער הטבעי לפאה ניתן להסביר ע"י "הסתפרתי". שינוי תכוף במראה השיער מארוך לקצר ושוב לארוך יעורר תהיות ויעלה שאלות מיותרות.

שאלה: האם יש החזר על רכישת פאה?
תשובה: פאה רפואית נכללת בסל הבריאות וניתן החזר עבור הרכישה. גובה ההחזר משתנה מקופה לקופה ומסוג הביטוח. מומלץ לפנות לקופת החולים ולברר על גובה ההחזר. במקרה של ביטוח רפואי פרטי מומלץ לפנות לסוכן הביטוח ולברר את הסוגיה. חשוב לדרוש ולשמור את חשבונית המקור בה תירשם הפאה שנרכשה וכיצד שולמה.

שאלה: האם הפאה נראית טבעית?
תשובה: קיימים סוגים ודגמים רבים של פאות. לאחר התאמה מקצועית של גודל רשת הפאה, ולאחר עיצוב מקצועי אצל בעלת מקצוע מתחום הפאות (חשוב לזכור כי לא כל ספר (טוב ככל שיהיה) יודע לספר פאות) הפאה נראית טבעית לחלוטין – איש לא יידע כי זו פאה.

שאלה: האם ניתן לקבל פאה בתרומה?
תשובה: האגודה למלחמה בסרטן, בשיתוף בעלי עסק מתחום הפאות, ובחלק מהמכונים האונקולוגיים ניתן לקבל פאה בתרומה ללא חיוב. יש לפנות לאגודה למלחמה בסרטן או לעובדת הסוציאלית או האחות האחראית במחלקה האונקולוגית על מנת לקבל סיוע בקבלת פאה רפואית ללא חיוב. 

מוגש כשירות לציבור ע"י רבקה זהבי פאות



עמוד זה נצפה: 594 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור