חיפוש באינדקס עסקים

פאות, תוספות שיער – רבקה זהבי

פורסם מאת: barosh בתאריך: 12 נובמבר 2008

פאות, תוספות שיער – רבקה זהבי WIGS

בימים אלו סוחפים את ארצנו הקטנטונת שני טרנדים – תוספות שיער והחלקות שיער (החלקה יפנית, החלקה ברזילאית, החלקה צרפתית). כל הסימנים מראים כי השיא מאחרינו ומספרות רבות זנחו את העיסוק בדבר.פאות, תוספות שיער - רבקה זהבי העובדה כי המחירים הנגבים מהלקוחות ירדו מ-5000-6000 ש"ח ל-2000-3000 ש"ח, וכאשר לוקחים בחשבון את הזמן הרב הנדרש לביצוע העבודה ובנוסף את עלויות השיער הופך את הנושא ללא כדאי, בוודאי למספרות הקטנות.
תהליך זהה עבר על העוסקים בתהליך החלקה יפנית: 3-4 שעות עבודה + עלויות החומרים (במקרים רבים הלקוחה מגיעה לתיקונים המצריכים עבודה נוספת) הופכים את העיסוק בדבר ללא כדאי. ככלל האופנה סובבת במעגלים ורטרו הופך להיות אין ועכשווי אחת לכמה שנים. התהליך הזה עובר גם על עולם הפאות.
לפני כ-25 שנים סחף את העולם טרנד ה
פאות (אפשר לראות בסרטי התקופה כי השימוש בפאות היה עניין שבשגרה). גם על ארצנו הקטנטונת לא פסח הטרנד ונשים רבות עשו שימוש בפאות בחיי היום יום. ותיקי הספרים בוודאי חוו זאת על בשרם, הצעירים יותר בוודאי נתקלו בפאות של אמא באיזה מזוודה, והספרים הצעירים לא עסקו או נתקלו בפיאות מעולם.
רבקה זהבי, הפאנית הוותיקה והמובילה בארץ, אשר אחראית על הפאות והתוספות במרבית מתכניות הטלוויזיה והפקות האופנה בארצנו, מדווחת כי מזה כשנה הולכת ומתחזקת הדרישה לפאות לצרכי אופנה. נשים רבות, אשר חשקה נפשן בשינוי מראה זמני לאירוע זה או אחר, או לחלופין שקמו עם שיער מבולגן ואין להן זמן לרוץ לעשות פן, עושות שימוש בפאות בחיי היום יום. השימוש בפאות הולך ותופס גם בסצנת הבילויים, כאשר נשים משלימות את המראה שלהן בעזרת תוספת או פאה אופנתית.
טרנד אופנתי נוסף של שימוש בתוספות ובפאות לצרכי אופנה ניתן לראות בחלונות הראווה של חנויות הבגדים. התהליך שהתחיל בבובות קרחות עבר לבובות עם ראש מעוצב וכיום האופנה היא בובות חבושות פאות עם תסרוקות ועיצובים עכשוויים. הבובות, אשר משנה לשנה דומות יותר לדוגמניות אמיתיות, ודורשות עיצוב שיער להשלמת המראה הטבעי. לא אחת נקראים ספרי האופנה לעצב חלון ראווה מושקע ע"י יצירת
תספורותתסרוקות אשר ישדרגו את מראה "הדוגמנית" הלובשת בגדים. ספרים ומעצבי אופנה רבים נתקלים לא אחת בבעיה. רוב מוחלט של הדוגמניות בארץ לא מרשות לגעת בשיער שלהן ומעצבי שיער רבים אינם יכולים להגיע למראה או לצבע המתאים להפקה אותה הם עושים. השימוש בפאות מאפשר למעצב השיער לממש את הפנטזיה שלו בלי להיות מוגבל משיער הדוגמנית – ארוך, קצר, גלי, מדורג, מנופח או מסולסל, משתמשים בפאה ופותרים את הבעיה. מעצבי שיער מובילים כגון שוקי זיקרי, מישל מרסייה, עמיר מזרחי, אבי מלכה, חיים סיון, יגאל סיץ, שי גרינברג, אבי פדידה, יגאל גוט ושמואל מיכלסון הם רשימה קצרה של מעצבי שיער ותסרוקות אשר עשו שימוש בפאות ובתוספות של רבקה זהבי בהופעות ותצוגות בארץ ובחו"ל ובקטלוגים של המספרה. הוניגמן, TNT, רנואר, מיכל נגרין, קסטרו, ג’מפ, ML, ואפילו
סלקום, הן רק רשימה קצרה של חברות אשר עשו שימוש בפאות בקטלוגים ובהפקות האופנה שלהם.
לצד הטרנדים האופנתיים קיים שוק גדול מאד של צרכני פאות מהמגזר החרדי. נשות הקהל החרדי, אשר צורך פאות בכמות גדולה, מחפשות לא אחת ספר מקצועי אשר יעניק לפאה שלהן טאץ’ אופנתי ועכשווי. כל ספר נתקל בלקוחה אשר שיערה דליל במיוחד. אותה לקוחה תפגין בוודאי את תסכולה הרב ממצב שיערה בפני הספר ותתייעץ איתו לגבי הפתרונות הקיימים. אחד הפתרונות המומלצים אשר יחזקו את הקשר בין הספר ללקוחה שלו, הוא תוספת השיער עשויה משיער טבעי או סינתטי. התוספת מכסה את האזור הבעייתי ומשתלבת בשיער של הלקוחה. אותו ספר אשר משכיל להמליץ ללקוחה על תוספת מרוויח את הלקוחה שלו לשנים רבות. התוספת פותרת ללקוחה את הבעיה ועל כך היא מוקירה תודה לספר, בנוסף לכך אותה לקוחה תגיע לספר שלה "כמו שעון" אחת לשלושה שבועות עד חודש כדי לעשות צבע + תספורת אשר תתאים את שיערה לצבע ולעיצוב של התוספת. העובדה כי קיימת דרישה הולכת וגוברת לפאות מושכת ספרים רבים לנסות ולהיכנס לתחום. בנוסף לכך, הסכומים הגבוהים הסובבים את תעשיית הפאות כמו גם התחרות הרבה בין המספרות, מעודדת ספרים לחפש ולהרחיב את תחומיי העיסוק של המספרה שלהם. ספר, כישרוני וטוב ככל שיהיה, חייב ללמוד איך לטפל בפאות.
לדברי רבקה זהבי היא נתקלת לא אחת בלקוחות אשר רכשו פאה (לעיתים בעלות של אלפי שקלים) ולקחו אותה לספר שלהן לעיצוב. אותו ספר, אשר מפליא בעיצובים בשיער, גורם נזק כה גדול לפאה עד כי לפעמים לא ניתן להצילה והלקוחה נאלצת לרכוש פאה חדשה.
בנוסף על הטרנד האופנתי של שימוש בפאות נשים רבות נזקקות לפאות רפואיות כתוצאה מטיפולים כימותרפיים הגורמים לנשירת השיער. מספרת רבקה זהבי: "אנו נתקלים במקרים רבים בהם ספרים מגיעים אלינו עם לקוחה רפואית ומלווים אותה בתהליך רכישת הפאה. לאחר שנרכשה הפאה אצלנו הלקוחה ממשיכה להגיע לספר שלה לטיפולים השותפים בפאה (חפיפה, פן או סידור) אחת לשבועיים עד ארבעה שבועות". העובדה כי הספר שלה היה עמה ברגעים הקשים כמו גם הצורך לשמור על קשר רציף של הלקוחה עם הספר (במקרים רבים הפאה נדרשת לתקופה של כחצי שנה עד שנה) מבטיחה את נאמנות הלקוחה לשנים רבות. לפני שניגשים לעיצוב או טיפול בפאה יש לבחון וללמוד את הפאה. האם עשויה משיער סינתטי, מעורב, או טבעי. האם הפאה בנויה לעיצובים קצרים או ארוכים וכדומה.
כלל אצבע שחשוב לזכור: היות והשיער בפאה אינו צומח יש להקפיד הקפדה ייתרה בזמן העיצוב והטיפול בה. רבקה זהבי ממליצה על מספר כללים חשובים אותם חשוב לדעת כאשר מטפלים בפאות:

  • פאה העשויה משיער סינתטי או מעורב (טבעי + סינתטי):
    יש לחפוף במים קרים או פושרים בלבד.
    יש לספוג את המים העודפים במגבת.
    אין לייבש את הפאה באוויר חם של הפן (קר או חום בינוני)
    אין לייבש את הפאה בשמש
    אסור לבצע פן חם – הפעולה עלולה לשרוף את השיער
    אפשר להבריש או לגלגל ברולים עד לקבלת המראה הרצוי.
    לא ניתן לבצע פעולות כימיות על שיער סינתטי (צבע, פרמננט וכדומה)
  • פאה העשויה 100% משיער טבעי מעובד:
    ניתן לחפוף במים פושרים עד חמימים
    ניתן לבצע פן
    יש לבצע טסט לפני ביצוע כל פעולה כימית (שיער מעובד עובר תהליכים אגרסיביים של הורדת קשקשת הרתחה וצביעה וכאשר מבצעים פעולות כימיות השיער מגיב באופן לא צפוי)
  • פאה העשויה 100% משיער טבעי בתולי:
    ניתן לבצע פן
    ניתן לבצע פעולות כימיות כמו על שיער רגיל  

בכל מקרה, ועל מנת לא לגרום נזק לפאה ולעוגמת נפש ללקוחה, מומלץ להתייעץ עם בעלת מקצוע מתחום הפאות.

  • לפני ביצוע הפן או התספורת יש לחבר את הפאה לראש עבודה העשוי מקנווס או גומי.
  • יש להקפיד לחבר את הפאה היטב באזור האוזניים במצח ובעורף על מנת שלא תזוז במהלך העבודה.
  • לפני שמספרים את הפאה חשוב לקחת קו אורך כאשר הפאה על ראש הלקוחה ורק אח"כ יש להעביר את הפאה לראש העבודה להמשך התספורת.
  • את הפינישים של התספורת יש לבצע שוב על ראש הלקוחה.
  • כאשר מספרים פאה העשויה משיער טבעי מעובד או סינתטי כדאי להשתמש במספריים חלופיות על מנת להימנע מלפגוע במספריים היקרות המשמשות לעיצוב השיער.

    פאות, תוספות שיער  רבקה זהבי פאות אופנה



עמוד זה נצפה: 908 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור