חיפוש באינדקס עסקים

נעה רביב בוגרת שנקר, הזוכה בפרס פיני לייטרסדורף 2014

פורסם מאת: בתאריך: 9 יולי 2014

נעה רביב,בוגרת שנקר,היא הזוכה בפרס פיני לייטרסדורף לשנת 2014. 
משפחת לייטרסדורף ייסדה בשנת 2012 , פרס שנתי ע"ש מעצבת האופנה פיני לייטרסדורף ז"ל. הפרס הכספי על סך 50,000 ₪, מוענק השנה בפעם השלישית לבוגר/ת מצטיינת של שנקר על מקוריות ויצירתיות בעבודה על קולקציית הגמר.

נעה רביב לשנקר צילום: דודי חסוןטקס הענקת הפרס יתקיים בוילה דלאל בנווה צדק ב 14 ביולי 2014 . 
חברי ועדת הפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2014 הם: נכדתה אנדריאה(דושי) לייטרסדורף, בנה האדריכל טומי לייטרסדורף, לאה פרץ ראש מחלקת האופנה בשנקר ומעצב האופנה הבינלאומי קובי הלפרין.  

נעה רביב יצרה קולקציה תחת הכותרתHard Copy  העוסקת בערך של אובייקט מקורי בעידן של שכפול והעתקה. מחשבות על הפיסול הקלאסי וגלגוליו שרוקנו אותו מתוכן, הובילו אותה ליצירת קולקציה בה מתורגם ה"אין" לחומר". הפריטים נוצרו מפליסה בטכניקת צביעה מיוחדת, חיתוך לייזר באמצעות תוכנת תלת-מימד והדפסה תלת ממדית (בשיתוף חברת "סטרטסיס").

בנימוקי השופטים נכתב: "בעיצוביה שאפה פיני לייטרסדורף לבטא חוויות מקומיות ,חלקן מסורתיות, בשפה מודרניסטית הנושאת עיניה אל העתיד. נעה רביב זוכת הפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2014,חוקרת ומחפשת שפה וחומרים חדשים אך עם זאת אינה זונחת את העבר. הצלליות של השמלות מתחקות אחרי אנטומיית גוף האישה, מתקרבות ומתרחקות ממנו במשחקי דו ותלת מימד פיני תרגמה את ציורי בעלה יוחנן סימון, לטקסטילים ואיחדה כך בין אמנות לאופנה, ואילו נעה משתמשת במדפסות תלת מימד לצד מלאכת יד מדויקת של קיפלונים תוך שימוש גרפי יוצא מן הכלל ביופיו בפסים שחורים דקיקים. הקולקציה של נעה היא הישג עיצובי וטכני יוצא מן הכלל.

פיני לייטרסדורף נולדה בשנת 1906 בהונגריה ועלתה לארץ בשנת 1939. לאורך השנים עיצבה תלבושות לתיאטרון הקאמרי וללהקת ענבל. בשנת 1955 פגשה את רות דיין, פגישה "גורלית" שהולידה את  ’משכית’ – מיזם תרבות-מסחר יחיד במינו שהביא לשימוש את מיומנויותיהם של אומנים מהגרים מארצות המזרח. שיתוף הפעולה ביניהן נמשך 15 שנים, בהן עיצבה לייטרסדורף עבור משכית פריטי לבוש איקונים רבים, ביניהם ’מעיל המדבר’ הנודע. בעולם, נחשבו עיצוביה לאופנה עילית בעלת ייחוד יוצא דופן. הם נמכרו בחנויות האופנה היוקרתיות בניו-יורק ופריז והשתתפו בתצוגות האופנה הנחשבות של  ה’בונדס’. במהלך ארבעים שנות עבודה יצרה פיני לייטרסדורף אופנת מקור פורצת דרך בהיסטוריה של האופנה הישראלית לדורותיה. פיני הצליחה  לנסח זן ייחודי וחלוצי של אופנה ים תיכונית. באמצעות השילוב בין אמנות לאופנה, היא הפכה חזון חברתי, תרבותי ואידיאולוגי לאופנה ישראלית מקורית עם תג של זהות מקומית.
נעה רביב לשנקר צילום: דודי חסון
צילום:דודי חסון

 



עמוד זה נצפה: 445 פעמים

כתבות אופנה סטיילינג

אני מאשר/ת קבלת דיוור