חיפוש באינדקס עסקים

ניתוח מתיחת פנים: כל מה שצריך לדעת לפני ואחרי הניתוח

פורסם מאת: barosh בתאריך: 21 ספטמבר 2009

 

ד"ר דין עד אל, מומחה בכירורגיה פלסטית,המנהל הרפואי של רשת "כללית אסתטיקה", ראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין מקבוצת כללית, מסביר על כל מה שצריך לדעת לפני ואחרי ניתוח מתיחת פנים.
ניתוח מתיחת פנים הינו ניתוח פופולארי אשר נועד לעצור את גלגלי הזמן, לחדש ולהשיב לפנים  נפולות ורפויות את המראה הצעיר שלהם כקדם. עם העלייה בתוחלת החיים, פנים נטולות קמטים וקמטוטים הנובעים כתוצאהניתוח מתיחת פנים: כל מה שצריך לדעת לפני ואחרי הניתוח מפגעי הזמן, נזקי שמש, גנטיקה וכח הכבידה, הוא משאת נפשם של  נשים רבות בגיל מתקדם.

הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמבצעים ניתוח מתיחת פנים:

  1. תהליך ייעוץ טרום ניתוחי – בפגישה עם  הכירורג הפלסטי המתמחה בניתוחים מסוג זה לעיצוב הפנים, מתבצעת בדיקה יסודית ומדוקדקת והתאמת ציפיות. במהלך הפגישה בוחר המנתח את הניתוח המתאים. במהלך הייעוץ  דנים בטיפולים משלימים למתיחת הפנים כמו הרמת גבות, ניתוח עפעפיים, זריקות מילוי, שתלי סיליקון ללחיים או לסנטר, קילוף עור סביב הפה למשל והזרקת בוטוקס לקמטי הבעה.
  2. צילומי פנים – ביצוע של צילומי פנים לפני הניתוח והדגמה מול המראה, מאפשרת לכירורג הפלסטי מנתח להראות למטופלת את השינויים על פניה ולהדגים מה ניתן ומה לא ניתן להשיג בטכניקה הנתונה. לדוגמא, חלק מהלקוחות מצפים שבעקבות מתיחת פנים כל הקמטים בצוואר ייעלמו אך לא כך הדבר. הדגמה זו מול המראה מונעת ציפיות לא ריאליות.
  3. בדיקות לפני הניתוח – יש  לערוך בדיקות רפואיות כלליות כולל בדיקות דם, א.ק.ג ובדיקת עיניים.
  4. תרופות – השימוש בתרופות אסור בתקופה שבין שבועיים לפני הניתוח ועד כשבועיים אחריו בחומרים או תרופות שיש להם השפעה על קרישת הדם כמו אספירין, תרופות אנטי דלקתיות, ויטמין E, שום, אלכוהול כולל יין ובירה. יש להיזהר מ"חומרים טבעיים" למיניהם העלולים להשפיע על הדימום בעת הניתוח ועל לחץ הדם.
  5. עישון – מומלץ להימנע מעישון או מכל מוצר עם ניקוטין שבועיים לפני הניתוח ועד שלושה לאחריו.
  6. ויטמינים – מומלץ לקחת ויטמין C mg 2000-3000  שבועיים לפני הניתוח כדי לשפר את הריפוי בתקופה המידית אחר הניתוח.
  7. זמן החלמה וחזרה לעבודה – למרות שיש כאלה החוזרים לעבודה אחר שבוע, הנפיחות הגדולה שלאחר הניתוח יורדת במהלך השבועיים הראשונים ונפיחות קלה למשך 4-6 שבועות  כדאי לקחת  שבועיים חופשת מחלה.
  8. לאחר הניתוח – בשבוע הראשון יש להגביל פעילות גופנית מאומצת ומומלץ להקפיד על מנוחה. כמו כן יש להימנע מאכילת מזון הדורש מאמץ בלעיסה. ניתן לחזור למאמץ בינוני לאחר 3 שבועות ולפעילות גופנית רגילה כעבור 4-6 שבועות. נהיגה ברכב אסורה בשבוע הראשון.
  9. טיפול בשיער – ניתן לחפוף את השיער ביום שלאחר הניתוח, רצוי עם שמפו תינוקות.
  10. איפור – מומלץ לחזור ולהתאפר כשבוע מהניתוח ולצבוע שיער לאחר כ-5 שבועות.


עמוד זה נצפה: 427 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור