חיפוש באינדקס עסקים

ניתוחים פלסטיים לאמהות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 20 מאי 2010

 

נשים המסיימות את פרק הלידות בחייהן מוצאות עצמן לא אחת מביטות במראה בחוסר שביעות רצון אל מה שמשתקף מולן. הבטן רפויה, החזה מרוקן ונפול, ה"טליה" נעלמה ובמקומה מונח לו צמיג לא מחמיא. מוכר?
החדשות הפחות טובות הן שחלק ניכר מהנשים יסבלו מהמצב. החדשות המצוינות הן שיש מה לעשותניתוחים פלסטיים לאמהות וניתן לשוב לגזרה הישנה והטובה. בארה"ב זה כבר מזמן הפך לטרנד. אמהות צעירות שסיימו את פרק הלידות בחייהן ממהרות לאמץ את Mommy-makeover ועוברות ניתוחים לעיצוב הגוף על מנת לחזור לגזרה אטרקטיבית. מדובר בתעשייה שלמה הכוללת ניתוחים פלסטיים לעיצוב הגוף וטיפולים משלימים. הניתוחים כוללים בדרך כלל ניתוחי חזה, מתיחות בטן ושאיבת שומן, הכל כמובן, בהתאם לגופה ורצונותיה של כל אישה. פעמים רבות, מדובר בשילוב של ניתוחים. ניתוח משולב של חזה ובטן משנה את כל חזות הגוף, הרבה מעבר לכל אזור בנפרד, כיום כבר ברור מחקרית כי אין סיכון בשילוב בין שני ניתוחים.
נושא החזרה למשקל ולצורת הגוף הקודמת, מעסיק נשים רבות. כאשר המשקל יורד, נשאר לרוב עור רפוי בשיפולי הבטן, דופן הבטן חלשה יותר ונוטה לבלוט והשדיים מאבדים ממלאותם ויופיים. פעילות גופנית סדירה ודיאטה מאוזנת על מנת לשמור על משקל תקין בהריון – הם שני גורמים הכרחיים בדרך אל הבריאות הטובה והמראה הנכון, אולם אלה לא תמיד פותרים את בעיית המראה האסתטי אותו ניתן לשפר באמצעות התערבות כירורגית.
מומלץ להתחיל בשיפור המראה לאחר שסיימת את בניית התא המשפחתי – כדי לשמור על תוצאות מיטביות. תהליכי התכווצות הרחם וחזרתו של הגוף לעצמו, עשויים לארוך מספר חודשים ולעיתים אף סביב שנה. מומלץ אם כן להמתין בסבלנות עד לסיומה של תקופה זו ולהשקיע בפעילות גופנית ותזונה בריאה. יש לזכור גם כי תקופה זו מורכבת מבחינה נפשית ופיזית וכוללת טיפול אינטנסיבי בתינוק החדש. לכן, גם נפשית, יש הגיון בהמתנה של מספר חודשים על מנת להגיע להחלטה לעבור את עיצוב הגוף ממקום בשל ונכון.

  • מהו ניתוח למתיחת בטן?

ניתוח למתיחת בטן משלב בין עיצוב דופן הבטן באמצעות הסרת עודפי העור, הידוק וחיזוק השרירים שאיבדו מהאלסטיות שלהם, לבין שאיבת עודפי השומן באזור. בדרך זו מפסלים למעשה את האזור ומחזירים לו את הקימורים הנכונים והנשיים. כאשר עודפי העור אינם גדולים, ניתן להסירם דרך חתך קטן יחסית בשפולי הבטן ובד בבד להסיר את עודפי השומן עם צלקות קטנות ונסתרות. פעולה זו קרויה "מיני-מתיחת בטן", ולעיתים מסתיימת בחתך הדומה לזה של ניתוח קיסרי. ההחלטה אם לקיים ניתוח מתיחה או מיני-מתיחה, תלוי בנתוניה של כל אישה ובשיקוליו של הרופא.

  • כיצד משפרים את מראה החזה?

השדיים גדלים משמעותית בתהליך ההיריון ונותרים פעילים במהלך תקופת ההנקה. בדומה לבטן – בתקופה זו מומלץ לא לעסוק באסתטיקה של השדיים, ליהנות מההנקה ורק כחצי שנה לאחר תום ההנקה, להתרשם מצורת השד הסופית ולהחליט אם את מעוניינת לעצב מחדש את מראהו. קיים מגוון רחב של פתרונות ניתוחיים לשדיים שהשתנו לאחר לידות והנקות: הרמת החזה, הקטנת חזה, הגדלת חזה באמצעות שתל או שילוב בין הרמה והקטנה/הגדלה. ההגדלה נעשית בדרך כלל באמצעות הכנסת שתלי סיליקון לחזה, כאשר כיום רווחת גם האפשרות להשתמש ברקמות עצמיות לשיפור המראה. אצל נשים בעלות כפל עור עודף בבטן עליונה ושדיים ריקים, אפשר למתוח את הבטן עם חתך עליון בלבד שיוסתר תחת השדיים ואת הרקמה העודפת לא מבזבזים, אלא מגדילים באמצעותה את השדיים. כך מקבלים בטן עליונה מתוחה ושדיים מעוצבים בשיטה המכונה רקמה סמוכה. כך או כך, הדבר תלוי בכל מטופלת, שאיפותיה ונתוני הגוף שלה. בהתאם לנתונים אלה, המנתח מחליט באשר לאופי הניתוח שיומלץ – לעיתים רק ניתוח הגדלה באמצעות שתל, במקרה אחר יומלץ ניתוח הרמה ולעיתים יומלץ להגדיל נפח השד עם שתל כדי להחזיר לשד את המראה המלא והיפה.

  • עצבי לעצמך גם את הירכיים:

אחת מהבעיות השכיחות אצל נשים בגילאי הביניים הינה צלוליט המצטבר בעכוז ובירכיים הצידיות ויוצר את מראה קליפות התפוז הלא מחמיא. במקרה שבו מקור הבעיה הינו רפיון של העור, ניתן לבצע ניתוח למתיחת ירכיים צידיות ולמתוח את עור הירך כלפי מעלה. באופן דומה ניתן לעצב את העכוז.

ניתוחים פלסטיים לאמהות.
באדיבות: דוקטור טלי פרידמן,
מומחית לכירורגיה פלסטית ועיצוב הגוף, רשת מרפאות כללית אסתטיקה, ומנהלת המרפאה לניתוחים לעיצוב הגוף במרכז  הרפואי אסף הרופא.



עמוד זה נצפה: 416 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור