חיפוש באינדקס עסקים

מתנות….איך בוחרים ?

פורסם מאת: barosh בתאריך: 29 אוגוסט 2007

אם רוצים להביא סידור פרחים מרכזי לשולחן – גם זה דורש תאום. אם רוצים להביא פרחים, עדיף לשלוח אותם בבוקר החג, כך שהמארחת תספיק לסדר אותם לקראת האירוח בערב.
יין – מאוד מתאים להביא יין דזרט (קינוח) לארוחת החג. יין זה ניתן להביא ללא תאום מוקדם עם המארחת וכמו כן הוא מתוק ולכן מתאים לראש השנה.כלי אירוח – מאוד יפה להביא תבשיל או עוגה בתוך כלי, כאשר הכלי נשאר אצל המארחת כמתנה, אולם, מאוד חשוב לציין זאת בפניה, כך שלא תטרח לשטוף את הכלי ולהחזיר אותו.לא לטעמכם האישי – בבחירת המתנה יש להתאים אותה לאופי המשפחה המארחת ולהעדיף מתנות אשר אינן מהוות שאלה של  סידור פרחים מרכזי לשולחן טעם. לכן, לא כדאי לקנות תמונות, פסלונים או כל דבר אחר שמוצג לראווה – כי אם החפץ לא יהיה לטעם המארחת אנו מעמידים אותה במצב מביך. אריזה – אריזת המתנה מהווה חלק מאוד משמעותי ממנה. היא מעידה על תשומת לב והתייחסות נאותה. גם מתנה צנועה אשר ארוזה בצורה מאוד מכובדת ויפה יוצרת את הרושם הרצוי ומסבה הנאה למקבליה. כרטיס נלווה – חשוב להקפיד ולצרף למתנה כרטיס ברכה לשנה טובה, כאשר יש לכתוב את הברכה בכתב יד. כרטיס מודפס מאבד מהמגע האישי. אחרי הכל, לא די להסתפק במתנה יפה שכן הכרטיס הוא זה אשר מקנה למתנה את ההתייחסות האישית ותשומת הלב, בעיקר כאשר הוא כולל ברכות ואיחולים כנים ואישיים. אל תשכחו לציין את השם.
פתיחת המתנות – המארח אף פעם אינו פותח את המתנות לעיני כל האורחים, על מנת למנוע מצב שבו אחד האורחים ירגיש לא בנח בגלל שהמתנה שלו קטנה יותר. מארח אשר קיבל שוקולד, יין או כל דבר מזון אחר יפתח אותו בדיסקרטיות במטבח(על מנת לוודא שהוא במצב טוב) ויכבד בו את כל האורחים באותו אירוע עצמו.משלוח מתנה – בימים אלה קיימת ברשתות המתנות הגדולות אפשרות של משלוח המתנה לבית המארח מבעוד מועד. אופציה זו מקלה בהרבה על האורח, בעיקר במקרה של נסיעות, כאשר הוא אינו צריך לסחוב את מתנה – מצד שני תמצאו את עצמכם בדלת בידיים ריקות.. זכרו: שליחת מתנות לפני האירוע מתאימה בדרך כלל לאירועים גדולים כמו חתונות או מסיבות גדולות אחרות. כשמדובר באירוח אישי ומצומצם, שליחת המתנה עלולה להתפרש כמעשה פחות אישי.ולא נשכח לומר תודה – לאחר האירוע, על המארח להודות לאורח על המתנה שהביא ישי – פי שהוזכר, מאוד מקובל שמקום העבודה מעניק לעובדיו שי לחג, כאשר אופי המתנות וגודלן משתנה ממקום למקום, לפי מדיניות החברה ויכולתה. הקפידו להעניק את המתנות באופן אישי לעובדים (על ידי המעביד), ואם בחרתם להעניק מתנות שונות עובדים הימנעו ממתן המתנות בפרהסיה (למניעת השוואות).
לזכור את כולם – גם במקום העבודה, כדאי לזכור את כל אלה שמשרתים אותנו במשך השנה, ובכלל זה המנקים, עובדי החניון וכדומה.. בהחלט יש מקום לתת גם להם שי לחג ובכך להביע הערכה ותודה. עם זאת, אין לראות שי זה כמובן מאליו ותמיד (!) יש לצרף גם אליו כרטיס ברכה ואיחולים לשנה החדשה.
תלושים – במקרה ובחרתם להעניק לעובדיכם שי לחג בצורת תלושים, הקפידו לצרף מכתב בכתב יד, על מנת להוסיף פן אישי למתנה.
מתנה למעביד – גם לעובד החברה בהחלט יש מקום לתת שי למעביד. כמובן שלא לכל אחד ממנהלי החברה, אך בהחלט כן נהוג לתת מתנה לפחות לממונה הישיר, זה אשר נמצאים איתו בקשרי עבודה שוטפים יומיומיים. הקפידו לבחור במתנה צנועה ולמסורה באופן אישי, על מנת למנוע מבוכה בקרב שאר העובדים. ראש השנה נתפש כחג המתנות ואי אפשר להתחמק ממנו. במקום להיכנס לפאניקה, חשוב לזכור כי המטרה הראשונית והאמיתית של מתנה היא גילוי תשומת לב, הבעת הערכה או ברכה. לכן, המתנה צריכה להיות צנועה ובלבד שתעיד על השקעת מחשבה ותשומת לבקודם כל הכוונה – המתנה האמיתית של האורח היא בשלב הצעת העזרה לפני האירוח וכן לאחר האירוח, כאשר הוא מתקשר להודות על האירוח הנפלא. המתנה המוחשית עצמה היא רק שלב ביניים קטן באמצע התהליך הזה, ולכן יש לשמור על פרופורציות נכונות.איתו, ועל האורח צריך להתקשר למארח ולהודות לו על ארוחת הערב הנהדרת.



עמוד זה נצפה: 483 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור