חיפוש באינדקס עסקים

משווק מסיכות מזויפות של לוריאל הורשע ויפצה אותה

פורסם מאת: barosh בתאריך: 4 יוני 2019

במהלך נובמבר 2015 נודע ללוריאל ישראל שגורם פרטי מפיץ בישראל מסיכות שיער מזויפות תחת שם ומראה זהים למסיכת KERASTASE Masquintense, מסדרת Nutritive, אחד ממוצרי הדגל המוכרים ביותר של Kerastase מבית לוריאל. חקירה מאומצת שערכה עלתה על עקבותיו של המפר.

בעקבות תלונה שהגישה לוריאל למשטרה, פשטה יח' הקניין הרוחני במחוז צפון על דירתו ועל המחסן שלו, ותפסה כ-500 מסיכות שיער מזויפות. נגד המפר הוגש כתב אישום, והוא הודה והורשע בהחזקה וניסיון למכירת המסיכות המזויפות. מדובר במוצר שמהווה את אחד ממוצרי הדגל של סדרת הטיפוח Nutritive לשיער של Kerastase, מותג טיפוח שיער סלקטיבי אשר ניתן למצוא את מוצריו אך ורק במספרות הטובות ביותר בישראל המאושרות על ידי המותג.

בתביעה האזרחית, שהגישה לוריאל באמצעות עו"ד שי ישראל ממשרד ד"ר שלמה כהן ושות', טענה לוריאל שהנתבע הפר את סימני המסחר שלה, הטעה צרכנים והתעשר על חשבונה. בכך גרם לה נזקים ישירים ועקיפים ופגע באופן חמור במוניטין שלה ושל מוצריה.

בפסק דין מנומק שניתן באחרונה, קיבל בית המשפט המחוזי בת"א (כב' השופטת נועה גרוסמן) את תביעתה של לוריאל ודחה בתוקף את טענות הנתבע כאילו פעל בתום לב, כשהוא אינו ער לכך שהמוצרים אינם מקוריים.

בית המשפט קבע כי הנתבע ידע או היה צריך לדעת שהמוצרים מזויפים, בין השאר משום שרכש אותם מאלמוניים (שבשמם המלא סירב לנקוב), במזומן, ללא חשבוניות, ובמחיר נמוך באופן ניכר ממחירו של המוצר המקורי. על עסקה מפוקפקת כזו, כך נקבע בפסק הדין, מתנוסס דגל אדום.

לאור זאת, חייב בית המשפט את הנתבע בתשלום פיצויים ושכ"ט עו"ד בלמעלה מ-80,000 ש"ח, והוציא נגדו צו מניעה קבוע האוסר עליו להפר את זכויותיה של לוריאל בעתיד ולעשות כל שימוש מפר בסימני המסחר שלה.

משווק מסיכות מזויפות של לוריאל הורשע ויפצה אותה



עמוד זה נצפה: 627 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור