חיפוש באינדקס עסקים

מראות חורף 2014

פורסם מאת: בתאריך: 17 דצמבר 2013

יצרניות מובילות בתחום הביוטי מציגות לחורף 2014 פלירטוט מובהק עם המחצית הראשונה של המאה ה-19 לצד תרגום ברור של מתכות אצילות.

סודות החברה הגבוהה
בואו נחזור אחורה בזמן – כמאה עשרים שנה. השנה היא 1893,  כשנתיים לפני שאוסקר ויילד מעלה את הצגת הבכורה שלו "חשיבותה של רצינות". שנתיים שלמות הוא עמל על אותו מחזה מפורסם  שעלה ב-1895 חמש שנים לפני שמת, מנודה וחסר כל, במלון בפריז.

ערב המופע בלונדון ללא ספק אירוע חברתי נוצץ בחברה הגבוהה הבריטית. הגברים – בחליפות טוקסידו עם זנבות מאחור, בצווארונים גבוהים, כובעי צילנדר ועניבות מרשימות. הנשים – בשמלות ארוכות חושפות כתפיים, עדויות תכשיטי יהלומים ואבני חן, אוחזות במניפות עדינות. כולם מקיפים את הסופר האירי כדי לברכו על הצלחתו ולהגיד לו עד כמה הם נהנו מהמחזה השנון והמצחיק.
orly
כל סיפוריו, אגדותיו ומחזותיו של אוסקר פינגאל או’פלאהרטי וילס ויילד עוסקים בסודות כמוסים, המתגלים במהלך העלילה. לפעמים מדובר בסודות לא-מזיקים, אך לפעמים אלה סודות חמורים מאוד, סודות שעברו מאוזן לאוזן במסיבות התה, במירוצי הסוסים ובכל  אירועי החברה הנוצצת. כמובן, לא תמיד דיברו על כך במילים מפורשות, אלא ברמזים מובנים לכל, שכן מילים מפורשות נחשבו באותם ימים לדבר מאוד לא תרבותי. 120 שנה לאחר אותה התקופה ההיסטורית ובמלאת 113 שנה למותו (30 בנובמבר) מושק מראה החורף של   ORLY האמריקאית תחת השם  Secrets society. מראה הטומן בחובו ביקורת סמויה כלפי צביעותה של החברה שהרשיעה ודנה את ויילד למאסר על עבודת פרך בגין היותו הומוסקסואל. בתמונת המראה נראות בבירור 2 נשות החברה הגבוהה, במלוא הדרן, כשהן מסתודדות ומחליפות בינהן סוד כמוס. "במראה זה נעשה שימוש בלק שחור ככה, מבריק ובוהק כמו מבקש לצאת לגלוי", מסבירה קטיה שו, המדריכה הראשית במותג.   "הקולקציה מאגדת בתוכה גוונים כהים כצבעם של סודות אפלים לעומת גוונים בהירים ובוהקים המבשרים את רגע התגלותו של הסוד".

בועז שטייןברוח זרם האסתטיציזם בו דגל ווילד עצמו השיק גם גורו המייקאפ בועז שטיין מראה תקופתי הנאחז כולו באלמנטים בולטים של התנועה האסתטית שפעלה בשיאה בתקופתו של המשורר האירי. בשורת האסתטיקה כפי שמשתקפת במראה האיפור של המאפר מבליטה את הערכים אותם חרתה על דגלה  התנועה:  אסתטיקה ויופי, כאידיאל עליון. נשות טרקלין אלגנטיות להפליא מרהיבות ביופיין ומוקפדות בהופעתן כאילו צועקות יופי ושלמות. המראה אותו מציג שטיין מתכתב כאמור עם ערכי התנועה וזה בא לידי ביטוי באאוטפיט אריסטוקרטי יוקרתי ואלגנטי ובאיפור מרשים כמצופה מהנשים באותה העת.  "באיפור שכזה הדגש האלגנטי בא לידי ביטוי בהרמוניה בלתי מתפשרת בין בחירת הגוונים של איפור העיניים לאלה של השפתיים", מציין שטיין ומוסיף "הצלליות מעושנות באופן רך המרמז מסתורין. העיניים מודגשות בפיגמנטים בלבד והתיחומים (איי-ליינר וקו העיפרון התחתון) מרומזים אף הם.  התוצאה הסופית – מראה קלאסי השומר על גבולות ברורים ומאופקים. בחירת הגוונים באיפור שכזה מחייבת צבע דומננטי לצד גוונים סולדים יותר, נשיים ורכים. אפור מעושן בשילוב ורוד עתיק בדרגת כהות ביניים למשל יוצרים סקרנות מזמינה בלתי מעייפת כמו סוד מתפשט", מסכם המאפר. 
אל חזון האידיאליזציה הנשית האולטימטיבית של התנועה האסתטית מצטרף החורף גם המותג לנקום. L’ABSOLU DÉSIR הוא למעשה מראה מחווה מלא יופי ושיק של אישה אלגנטית הממציאה מחדש את הסטייל שלה בהנאה ובייחודיות. אותה אישה היא בעלת איכות ייחודית, מטילה כישוף מבלי להניד עפעף, היא תמיד מאופקת, עם המידה הנכונה של תחכום.
לנקום

צבע הכסף
אם לשפוט על פי תצוגות המעצבים לסתיו-חורף 2014 שהרי אחד מהטרנדים המובילים בתחום האופנה ומגמות צ’יינה גלייזהאיפור התואמות שישלטו בחורף הקרוב הוא הצבע הכסוף. על רקע המוטיבים הבולטים של הניינטיז – הגראנג’ והפאנק – ניכר שמגמות האיפור הדומיננטיות ביותר מתמקדות העונה באיזור העיניים, וכמו תמיד יש טוויסט בעלילה: המעושן מהעונות הקודמו הופך מטאלי יותר וכשחקן חיזוק מצטרפות גם השפתיים והציפורניים כשהן רוכבות על הטרנד הכסוף. כך לדוגמא המותג לוריאל פריז הציג מראה בו צבעי המתכת מככבים. העיניים מאופרות בגוונים המשלבים זהב ושחור ואילו עם השפתיים בגוון אדמה בגימור מנצנץ.
אצל יצרנית הלק האמריקאית צ’יינה גלייז מככב לק במרקם כסוף בוהק ועשיר במיוחד שנמשח על ציפורני הדוגמנית כמו נועד להשלים את מגמת המתכתיות. "לקים במרקמים מוכספים מעניקים לציפורן מראה ארוך יותר", מסבירה  סימון שוויקי מתאמת הטרנדים ברשת נייל- סטודיו "המראה הכללי אותו מקדם המותג צ’יינה גלייז, זכה לכינוי crinkled chrome   וככזה הוא מציג קמטוטי כרום מבריקים ובוהקים על בסיס כסף המוצעים בכל פעם מחדש בתת גוון משתנה". אל המגמה הכסופה הצטרף גם ליאור כהן  מאפר ומורה בכיר ברשת בתי הספר למקצועות האיפור של רוית אסף אשר בחר לעטר את שפתייה ועפעפיה של המודליסטית בצבע מתכתי. "כהן", מבארת אסף "בחר לקחת את המגמה המתכתית לקצה". ואכן בעוד שצ’יינה גלייז  הדגישה רק את הציפורניים במרקם האמור במראה TOTAL SILVER  של רשת בתי הספר לאיפור הוא מככב במנעד גוונים משתנה באיפור העיניים, השפתייים וכמובן גם כעיטור הציפורניים.  "בחירת צבע הכסף באיפור מחייבת זהירות יתרה שכן שימוש מוגזם עלול ליצור מראה "איש הפח".  במידה ובחרת ליישר קו עם המגמה הכסופה עשי  זאת באיפוק רב. נכון,  אמנם, המראה החורפי שלנו מציג שימוש ’אקסטרים’ בצבע הכסוף אולם למראה יומיומי  הקפידי ללכת על נגיעות קלות שיבואו לידי ביטוי, בצללית או לחילופין בקו אייליינר", אומרת אסף.

בית ספר רווית אסף

קרליין
מוטיב המתכת לא פסח גם על מותג האיפור קרליין שם דילגו בין גבולות הנוצץ והמאט, בין צל לאור ובין שחור לכסף, וגם אצל מאק אשר השיק לקראת החגים הנוצריים את מראה Divine Night אשר ניכר בו כי צבעי המתכות וכדור המראות הכסוף ממועדון המיתולוגי סטודיו 54 הותירו בו חותמם. כך למשל צללית העיניים המינראלית מנצנצת קלות, עיפרון העיניים משאיר אחריו גוון נוצץ של פנינה וגם  הלק לציפורניים נוצץ בגימור שמדליק את כולם ושולח מבטים של הערצה. גם פופה מילאנו מציעה לוק בו הצבעים נעים על הגוונים המאטלים הקרים ביניהם: סגול, טורקיז, כחול ושחור הנותנים דגש מיוחד לאזור העיניים בעוד השפתיים מקבלות יחס עדין יותר עם צבעים רכים בגווני בורגונדי וורוד.

 

 

 

 


גולדן רו
גולדן רוזז מצידה הגדילה לעשות והעניקה פרשנות מעט שונה למוטיב העין הדומיננטית כשמודל החיקוי לשיטתו של המותג הן הפאשניסטות קייטי מארה ואלכסה צ’אנג אשר הציגו עפעפים דרמטיות כפי שנראו בתצוגת האופנה של צמד המעצבים האיטלקי דולצ’ה וגאבנה על דוגמניות בהירות בעיניים מטאליות.  עם זאת ב"גולדן רוז" בחרו בתת גוון במרקם מתכתי חם יותר הדומה לברונזה. גוון זה מציג בוהק כובש במוקדים מרכזיים, שפתיים ועיניים.  להשלמת המראה נבחר צבע מנוגד של טורקיז עמוק ועשיר שעוטר באבני קריסטל ששובצו על גבי העפעף העליון, כאינטרפטציה קלילה יותר למסכות שלבשו הדוגמניות של ריקרדו טישי, מעצב הבית של ג’יבנשי, שכוסו באבנים נוצצות ובוהקות שיצרו מראה אטום שכיסה את שטח הפנים כולו.

 

 גם קולור קלאב מותג הלקים הצעיר מניו יורק הציג לעונה הקרה פרובקציה מוכספת ומתגרה. "שימוש במרקמים שונים המשלבים טקסטורות חצופות הבאות לידי ביטוי במראה מנצנץ, סדוק, מגורען  בקשת גוונים עשירה ובדרגות כהות שונות כבר מוכרים לנו כמה עונות, אלא שנדמה כי המרקמים אשר יכבשו את קצות האצבעות ב- 2014 יהיו דווקא אלה בעלי הנראות המבריקה. כצפוי, כבר בסתיו נתבקשנו לצבוע את ציפורני דוגמניות שבוע האופנה בניו-יורק בגוונים המשלימים אופנה נוכחת, ולחורף לקחנו את הטרנד צעד אחד קדימה וכך המרקמים הפכו בולטים יותר, נועזים יותר ואפילו בעלי "תיגר" מתכתי- קר, חצוף ונועז", מסכמת הרייט רוז מבעלי המותג. 
קולור קלאב

ואכן, נדמה כי גזרת הנייל ארט לחורף, לוהטת. עם כל הכתוב לא שכנע אתכן, מספיק שתעיפו מבט במראה של מותג הלק CND בכדי לבחון את טרנד הדה-גרדה בציפורני הדוגמנית מציג מעבר צבע מדהים משחור פאנק לאדום עז.

cnd
 



עמוד זה נצפה: 349 פעמים

כתבות איפור

אני מאשר/ת קבלת דיוור