חיפוש באינדקס עסקים

מגדילות לעשות – ניתוחי הגדלת והרמת חזה

פורסם מאת: barosh בתאריך: 18 מאי 2010

 

ד"ר שגית משולם, מומחית לכירורגיה פלסטית, רשת מרפאות כללית אסתטיקה, מסבירה על ניתוחי הגדלת והרמת חזה – מגדילות לעשות – גרסת האסתטיקה.

לאורך שנים סבלו נשים עם חזה נפול או א-סימטרי מאי נוחות, וגם אלה שבורכו בחזה קטן לא תמיד חשו בנוח עם המראה שלהן. בשנים האחרונות תופסים ניתוחי הגדלת והרמת חזה את המקום הפופולארי ביותר ברשימת הניתוחים הפלסטיים, ודי בצדק.  בהליך קצר ולא מסובך, אפשר לתקן, לייפות ולהגדיל את החזה ולגרום לשיפור המראה ולשיפור הדימוי העצמי. היתרון של חיים באלף השלישי הוא ביכולת שלנו להחליט איך ניראה, לעצב את גופנו במידה הנכונה לנו ולא פחות חשוב מכך, לתקן פגמים אסתטיים שמפרידים בינינו לבין מראה יפה וביטחון עצמי רב יותר. נשים עם חזה קטן, א-סימטרי או נפול, נמנעו בעבר הלא רחוק מללבוש חולצות הדוקות או חשופות, חשו מבוכה בבריכה או על שפת הים והדבר אף השפיע על יחסיהן עם גברים ועל יחסן כלפי המראה שלהן. אין צורך להרחיק לכת כדי להסכים שכאשר נשים מרגישות טוב ושלם יותר עם גופן הן חשות ביטחון עצמי רב יותר, מה שמשפיע על ההתנהלות שלהן, על מה שהן מקרינות ועל האושר האישי שלהן. בשנים האחרונות הדבר מגיע לידי ביטוי בניתוחים להגדלת החזה שהפכו נשים רבות לשלמות ומאושרות יותר באמצעות הליך לא מסובך ומהיר יחסית. ניתוחים להגדלת והרמת החזה עברו מהפך בשנים האחרונות, השיטות השתכללו וכיום הניתוחים מותאמים לצרכיה הספציפיים של כל אישה. גם השתלים שודרגו. לכן אין זה מפליא שהניתוחים להגדלת חזה הפכו לפופולאריים ביותר בין הניתוחים הפלסטיים.
 
כמה דברים שכדאי לכן לדעת על ניתוחי הגדלת חזה, הרמת ותיקון חזה:
 
למי מתאים ניתוח להגדלת חזה?
הניתוח מתאים לבנות 17-18 ועד בכלל – אז החזה סיים את צמיחתו וניתן לבצע בו שיפורים. הסיבות מגוונות ואת הגילאים אפשר לחלק לשלוש קבוצות של נשים צעירות, שבורכו גנטית בחזה קטן ונערי ומבקשות להגדיל את מה שהטבע העניק להן או לתקן אסימטריה. הקבוצה השנייה היא של נשים בגילאי 30-40 שסיימו את פרק הלידות וההנקה בחייהן ומבקשות להחזיר עטרה ליושנה ולייפות את החזה המרוקן שאיבד מצורתו, והקבוצה השלישית היא של נשים בגילאי 40 וצפונה, אשר בצעירותן עדיין לא היו ניתוחי ההגדלה בנמצא, וכעת הן מבקשות בשיא פריחתן, לשפר את המראה.
  
תיקוני א-סימטריה
נשים רבות סובלות מחוסר סימטריה, בדרגה זו או אחרת, שמתבטאת בשד אחד גדול יותר מהשני. א-סימטריה מתבטאת בשדיים שאינם זהים במראה או בגודל או שד הסובל מעיוותים כלשהן – צנוח, בעל צורה לא אסתטית, חזה שבו הפטמות ממוקמות בתחתית השד, וכדומה. לא כל מקרה מצריך התערבות, לפעמים מדובר בחוסר סימטריה מינימאלית. במקרים משמעותיים יותר, החוכמה היא לטפל בכל מצב לגופו,בנשים עם א-סימטריה ניתן לתקן את המצב באמצעות הכנסת שתלים בגדלים שונים לכל שד ויצירת שוויון במראה. בנשים עם פגמים או מראה שדורש תיקון, יש לשרטט ולתכנן עם המטופלת את מבנה השד המבוקש ולטפל בכל מצב לגופו עד לקבלת התוצאה הרצויה. כיום, מגוון השתלים וצורתם מאפשרת למקסם את המראה ולגרום לנחת רוח בקרב כל מטופלת.

מה ההבדל בין ניתוח הגדלת חזה וניתוח להרמת חזה?
הגדלה, כשמה, נועדה להגדיל את נפח השד. במקרים של שד צנוח ומרוקן יש לעיתים גם לבצע הרמה – לבנות אותו מחדש, לאסוף ולהסיר את עודפי העור ולהרים את השד ואם חסר נפח – להוסיף שתל שיעניק לו מראה יפה ומלא.
 
אלו סוגי שתלים קיימים ובאיזה מהם לבחור?
קיימים מספר סוגי שתלים, בגדלים וצורות שונות, העשויים סיליקון עמיד ורך. שתל אנטומי צורתו כשל אגס או טיפה והוא מדמה חזה טבעי. שתל עגול מעניק את מראה חזיית הפוש-אפ. בדרך כלל את השתלים העגולים נוטות לאמץ הנשים הצעירות ואילו את השתל האנטומי מעדיפות נשים עם שד שהתרוקן עם השנים ו/או הלידות.
מי שמחליט הוא את עצמך, בשיתוף הרופא שיבדוק את נתוני גופך והמראה שלך. ביחד תדונו בצורה וגם בגודל השתל שיושתל בחזה. מדובר בשילוב בין החלום של המטופלות שלנו לבין מה שהרופאים ממליצים.
חשוב מאוד להתאים את גודל השתל וצורתו לנתוניה הטבעיים של כל אישה. חזה גדול מדי על גוף קטן יכול להראות מוגזם וגרוטסקי. לעומת זאת, חזה קטן מדי על גוף גדול, לא יעשה את השינוי המיוחל. השתדלו לא לאמץ לעצמכן דמות מוכרת או כוכבת שאתן מעריצות ולבקש ’חזה כמו שלה’ גם אם החזה שלה נראה לכן מושלם, חזה של כוכבת זו או אחרת – לא בהכרח מתאים לכל אחת. זכרי שנתוני הגוף שלך הם הקובעים איזה גודל של שתל כדאי להכניס לחזה  שלך על מנת שהתוצאה הסופית תראה נשית, מחמיאה ונכונה רק לך.
 
כיצד מתבצע הניתוח?
קיימות כיום מגוון שיטות להחדרת השתל לשד – באזור הקפל התחתון שבין הבטן והשד, דרך בית השחי ובאזור העטרה סביב הפטמה. לכל צורת החדרת שתל היתרונות והחסרונות שלה והדבר ייבחן לגופו בעזרת המנתח ובשיתוף מלא של כל מטופלת. כך גם לגבי ההחלטה האם להניח את השתל מעל או מתחת לשריר החזה. הניתוח אורך כשעה וחצי עד 3 שעות בהתאם לצורך, ואחריו תחבשי ותתבקשי ללבוש חזיית ספורט אשר תחזיק את החזה החדש היטב לאורך מספר שבועות. ההחלמה מהתפרים ומתחושת הנפיחות תארך בדרך כלל כשבוע עד שלושה שבועות, אז תוכלי לשוב לפעילות רגילה.
 
בחירת הרופא המנתח
מדובר בבחירה החשובה ביותר, חד-משמעית. יש לבחור ברופא מקצועי החבר באיגוד הכירורגים הפלסטיים ומשתייך לרשת מוכרת של רופאים. דבר זה יבטיח שיש מאחורייך גב רפואי, אמין ואחראי. השלב השני והלא פחות חשוב הוא הכימיה שלנו עם הרופא והביטחון שאנו חשות כלפיו. רופא שנבטח בו, יתרום לתחושה שאנחנו בידיים טובות.
  
מה צריך לדעת לפני הניתוח?
לוקח זמן להתרגל לחזה החדש. צריך ללכת עם חזיית ספורט מתאימה לאורך מספר שבועות ורק אחרי שבועות ספורים אפשר לחזור לשגרה, והכי חשוב: להגיע לניתוח כשאת בשלה, מוכנה לכך נפשית, מתואמת מבחינת הציפיות עם עצמך ועם הגודל הרצוי ובוטחת ברופא שלך.
  
מיתוסים קיימים – נכון או לא נכון?

  1. אי אפשר להניק לאחר הגדלת חזה
    לא נכון. כיום אפשר להכניס את השתל במגוון שיטות שאינן פוגעות בבלוטות וצינוריות החלב ולכן הדבר אינו פוגע ביכולת להניק.
  2. החדרת השתל עלולה לגרום ל"קופסית"
    נכון. מדובר בהתקשות סביב השתל בנשים מסוימות, שסיבת היווצרותה אינה ברורה לרופאים. יחד עם זאת, בשל התפתחות הטכנולוגיה ושיפור החומרים מהם עשויים השתלים, הסיכוי להיווצרות קופסית הינו כ-2% בלבד לעומת אחוזים גבוהים יותר בעבר.
  3. שתלי הסיליקון עלולים להיקרע ולדלוף
    לא נכון. השתלים עשויים כיום מחומרים מעולים, חזקים וגמישים המאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות האמריקאי והישראלי. קיימים שתלים יציבים עד כדי כך שאפילו אם יחתכו אותם בסכין הם יישארו מוצקים ולא ייזלו. אך מאחר והשתל הוא מוצר מעשה אדם ההמלצה הינה להחליפו כל 15 שנה, או אם התגלה באולטרא סאונד חשד לקרע בשתל.
  4. לאחר ניתוח להגדלת חזה לא אוכל יותר לישון על הבטן
    לא נכון. רק בשלושת השבועות הראשונים מומלץ לא לישון על הבטן אולם לאחר מכן תוכלי לשוב בהדרגה הן לפעילות ספורטיבית והן להרגלי השינה שלך.


עמוד זה נצפה: 437 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור