חיפוש באינדקס עסקים

טיפים לשמירה על בריאות העיניים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 25 מאי 2008

טיפים לשמירה על בריאות העינייםעבודה מול מחשב מהווה עיסוק עיקרי לרבים מאיתנו כאשר בנוסף לכך אנו מבלים חלק ניכר מזמננו בסביבתו גם במהלך השהות בבית. צפייה ממושכת מול מסך המחשב עלולה לגרום לתופעות של רגישות ולפגוע באיכות הראייה. סימפטומים כמו: יובש בעיניים, עיניים מגורות ואדומות, עייפות וטשטוש, מבשרים על רגישות המחייבת התייחסות וטיפול. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להפחית את הרגישות ולצמצם את הנזק הנגרם לעיניים:

  1. כוונון עמדת העבודה שלך בפוזיציה נוחה ונכונה תוך התאמה לממדי הגוף ולמרחק שבין המבט שלך למסך המחשב.
  2. ישיבה קרובה מדיי או רחוקה מדיי מול מסך המחשב, תגרום להפרעת ראייה.
  3. רצוי לשמור על סביבת עבודה בה מותקנת תאורה נכונה. אלו העובדים בסביבת תאורה מעומעמת או נעזרים במנורת שולחן יוצרים קושי לעצמם ומפחיתים את כושר הראייה.
  4. רצוי ליזום הפסקה מפעם לפעם במהלך העבודה מול מסך המחשב. מדי כחצי שעה יש להפנות את העיניים למוקדים אחרים בסביבה.
  5. יש להימנע משפשוף גלגל העין ככל האפשר בעיקר בעת תחושה של גירוי עז ומציק. יש לשטוף את הפנים והעיניים במים לצורך התרעננות.
  6. לאחר הפסקת העבודה יש לשטוף את הידיים ולשמור על ניקיון האצבעות בטרם התעסקות עם העיניים. על מקלדת המחשב קיימת הצטברות של לכלוך ורובד חיידקים שאינו נראה לעין ולכן חיוני לשמור על היגיינה מספקת במהלך העבודה ולאחריה.
  7. יש לוודא כי המסך שאיתו אתם עובדים מיוצר תחת תו תקן של איכות, במיוחד בכל הקשור לנושא הרזולוציות והקונטרסט הקיים בתחום האור שאותו מסך של יצרנים שונים – מייצר.
  8. במקרים בהם הינכם מרגישים כי ראייתכם נחלשת, יש לקיים בדיקה אצל מומחה מתחום בריאות העין, לעבור בדיקה רפואית, לשמוע המלצות לטיפול נכון לשיפור המצב הקיים ולשמירה על בריאות העין.
  9. שעות מרובות ואינטנסיביות משפיעות לרעה בנושא כושר הראייה ועל כן ההמלצה הגורפת היא לשמור על תדירות קבועה של הפסקות יזומות.

 באדיבות: יניר סודאי, אופטומטריסט של רשת חנויות משקפיים ואופטיקה i-optic  



עמוד זה נצפה: 479 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור