חיפוש באינדקס עסקים

טיפים לדיאטה וירידה במשקל לקראת החתונה

פורסם מאת: בתאריך: 6 יולי 2014

עדי קליינמן- דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה- הולמס פלייס רחובות, מספרת: אחת החברות שלי התחתנה לא ממזמן והיא, כמו רוב הכלות, פצחה בדיאטה אינטנסיבית כחודשיים לפני האירוע. ואכן, היא ירדה יפה ונראתה זוהרת, יפה ורזה ביום חתונתה וגרפה המון מחמאות על איך שהיא נראית. כעבור זמן מה  נפגשתי עימה ומיד ראיתי איך כל הקילוגרמים שהושלו לפני החתונה עלו בחזרה די במהרה ואפילו יותר..
רוב הכלות רוצות לרדת במשקל לקראת החתונה. בין אם זה שניים או שלושה קילוגרמים ובין אם זה עשרות. הרבה פעמים אני רואה פרסומות של "לרדת במשקל עד החתונה" ולא פעם, אני מהרהרת במחשבה של מה קורה אחרי וכולנו הרי כבר יודעים את התשובה.

הדיאטות הקיצוניות וקצרות הטווח הן אלו שגורמות לנו לרדת משמעותית במשקל בזמן קצר אך גם להעלות את הכל בחזרה באופן קיצוני יותר. ככל שהדיאטה חריפה יותר, כך מסת השריר נפגעת, ישנה האטה משמעותית בקצב חילוף החומרים והעלייה במשקל אח"כ גבוהה יותר ומהירה יותר. מה שחשוב בתהליך הירידה במשקל הוא לעשות את זה נכון ובריא.

מה מומלץ לעשות?
להפחית את הלחץ.
יש לך המון על הראש: בחירת אולם, שמלה, צלם, די ג’יי ועוד. להוסיף לעצמך לחץ נוסף סביב הירידה במשקל לא יעזור לתהליך. תזכירי לעצמך למה את מתחתנת ועם מי. המחשבה על כך תביא אותך שוב להבין מה באמת חשוב בכל פרוייקט החתונה הזה.  מזכירה לך  שהחתונה תתקיים בסופו של דבר גם עם עוד כמה קילוגרמים נוספים, וגם איתם ביום החתונה את תרגישי הכי מדהים והכי מאושרת שיש. 

לא לחכות לדקה התשעים. את התאריך לאירוע אנו בדרך כלל קובעים כחצי שנה לפני וזהו מספיק זמן להתחיל את התהליך של הירידה במשקל. בטוחה שתמיד רצית לרדת במשקל וכן, האירוע הקרוב יכול לתת את המוטיבציה הדרושה אבל חשוב לתת לעצמך מספיק זמן כדי לסגל הרגלי אכילה בריאים יותר ולרדת במשקל בהדרגתיות. לא מומלץ לחכות לחודש וחצי לפני החתונה. ככל שתקדימי לעשות, כך הסיכויים להצלחה יהיו גדולים יותר, וכן התהליך עצמו יהפוך לפשוט יותר.

הגדרת משקל יעד ריאלי–  ירידה מומלצת במשקל היא חצי קילוגרם בשבוע. כך שלמשל בחורה ששוקלת 82 קילוגרם ורוצה לרדת ל63 קילוגרם והתחילה בתהליך חודשיים לפני האירוע, ההגעה למשקל היעד לא ריאלית כלל וכלל. יש לקחת בחשבון שברגע שיש עודף משקל, כל ירידה היא משמעותית. מספיקה ירידה של מספר קילוגרמים בודדים כדי שכבר תרגישי יותר טוב עם עצמך וזה מה שחשוב באמת. חשוב להעזר בדיאטנית בהצבת מטרות נכונות וריאליות לירידה במשקל וכן לשינוי הרגלי אכילה.

פעילות גופנית מומלצת. חשוב לשלב פעילות גופנית מאוזנת, כלומר, שכוללת אימונים אירוביים כמו ריצה או הליכה מהירה שעוזרים לנו לשרוף אנרגיה וכן גם להסיר לחצים ומתחים שמלווים אותך בתקופת ההכנות לחתונה וכן שילוב פעילות אנאירובית כמו תרגילי כח למיניהם שתסייע בחיטוב ובהצרת היקפים. על מנת להתמיד בפעילות יש לבחור פעילות שאת נהנית ומתחברת אליה.

היום שאחרי. אחרי האירוע הגדול יש להבין שהתהליך לא מסתיים וזו ממש לא הזדמנות לשוב להרגלים הישנים. זו לא עוד דיאטה עד החתונה ואחר כך נזרום. יש לבחור באורח חיים בריא ולהתמיד בו גם אחרי. שינויים לא עושים בבת אחת אלא בצעדים קטנים, שלב אחר שלב. תקופת ההכנות לחתונה היא הזדמנות לסגל לעצמך בסיס לחיים בריאים וטובים יותר שבהם תתמידי לטובתך ולטובת כל המשפחה שבדרך.

המון מזל טוב!



עמוד זה נצפה: 466 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור